2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بندر گواتر کجا است و چه جاذبه‌های گردشگری دارد

بندر گواتر کجا است و چه جاذبه‌های گردشگری دارد

اگر قصد دارید به بندر گواتر بروید و از دیدنی‌های آن لذت ببرید می‌توانید راهنمای سفری را که در این مطلب گردآوری شده است بخوانید.

دوات آنلاین -بندر گواتر در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است و منطقه‌ای دیدنی است که از سفر به آن لذت خواهید برد و مصاحبت با مردم خونگرمش در خاطرتان می‌ماند.

 

بندر گواتر به خلیج گواتر نیز معروف است. این بندر آخرین نقطه مرزی شهرستان چابهار است که در نقطه پایانی جنوب شرقی ایران واقع شده است و اگر قصد دارید به آن منطقه سفر کنید می‌وانید برای رفتن به چابهار برنامه‌رزی کنید و یک روز از سفرتان را هم به این بندر بروید.

بندر گواتر در کجا قرار دارد

گواتر به دلیل این‌که در مجاورت جنگل های حرا قرار گرفته جزو مناطق حفاظت شده محیط زیست محسوب می‌شود. در سمت ایران رودخانه باهوکلات و در سمت پاکستان رودخانه نهردشت به خلیج گواتر می‌ریزند. آغاز این خلیج در سمت خاوری دماغه جیوانی است و پایان آن در سمت باختر در نقطه‌ای به نام پسابندر است.

چگونه به بندر گواتر برویم

دیدنی‌های بندر گواتر

آب و هوای بی نظیر و معتدل این منطقه سبب شده تا امکان سفر و بهره مندی از زیبایی‌های آن حتی در فصول گرم سال نیز وجود داشته و گردشگران می‌توانند در تمام روز‌های سال به بندر گواتر سفر کنند.

 

این منطقه در جوار منطقه حفاظت شده جنگل‌های حرا قرار گرفته و این منطقه حفاظت شده یکی از چشم انداز‌های زیبا و جاذبه‌های این بندر بشمار می‌آید.

 

بیشتر بخوانید: چرا و چگونه به بندر گناوه سفر کنیم؟

 

نزدیکی و قرار گرفتن در مجاورت دریای عمان یکی دیگر از جذابیت‌های بندر گواتر بوده و چشم انداز زیبایی به این بندر بخشیده است.

بندر گواتر بسیار دیدنی است

دریای آبی و آرام و ساحلی بکر و زیبا از یک سو و حرکت خرچنگ‌ها بر روی شن‌های این ساحل از سود دیگر زیبایی دو چندانی به این بندر بخشیده و می‌توان در بند و خلیج گواتر زیباترین مناظر را شاهد بود.

بندر گواتر مردمانی خونگرم دارد

اقتصاد در بندر گواتر

خلیج گواتر نزدیک‌ترین نقطه ایران به دریای عمان بوده و همین موضوع ارزش ویژه‌ای به این منطقه بخشیده است.

 

این بندر از گذشته تا کنون مرکز تجارت و صادرات کالا به کشور‌های دیگر بوده و تجار این منطقه با استفاده از کشتریانی در آب‌های گواتر مسیر میان هند و آفریقا را سپری می‌کردند که متاسفانه امروزه کمی از رونق آن کاسته شده است.

 

بیشتر بخوانید: معرفی تمام مراکز خرید بندر چابهار

 

مردمان بومی گواتر امروزه بیشتر از طریق ماهیگری و حصیر بافی زندگی خود را تامین کرده و به نوعی شغل اصلی این مردم بشمار می‌آید.

 

همچنین بندر گواتر یکی از اصلی‌ترین مراکز پرورش و صادرات میگو در کشور بشمار آمده که متاسفانه هر روزه نیز شاهد کاسته شدن از رونق این صنعت در گواتر هستیم.

بندر گواتر در همه فصل های سال تماشایی است

چه زمانی به بندر گواتر سفر کنیم

بندر گواتر به دلیل برخورداری از آب و هوایی معتدل در تمام سال برای سفر مناسب بوده، اما اگر می‌خواهید اوج زیبایی این بندر را مشاهده کنید بهتر است در فصل پاییز بندر گواتر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. زیرا در این فصل گونه‌های مختلف از پرندگان به این بندر مهاجرت کرده و در پاییز بندر گواتر میزبان تعداد بیشماری از پرندگان مهاجر است که به تماشای آن‌ها نشستن در این ایام یکی از زیباترین مناظر بندر گواتر بشمار می‌آید.

 

منابع: باشگاه خبرنگاران- سیری در ایران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.