2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
آدانا کباب ترکیه‌ای را چه طور خودمان درست کنیم

آدانا کباب ترکیه‌ای را چه طور خودمان درست کنیم

طرز تهیه مرحله به مرحله آدانا کباب را می‌توانید در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -آدانا کباب از جمله غذاهای کشور ترکیه است که البته در ایران هم طرفدار زیادی دارد. ما ایرانی‌ها علاقه خاصی به غذاها گوشتی و کبابی داریم و به همین دلیل آدانا کباب غذایی است که می‌پسندیم. طرز تهیه این غذا را به نقل از ایرنا زندگی بخوانید:

 

مواد لازم برای آدانا کباب

گوشت چرخ کرده: ۶۰۰ گرم

فلفل دلمه‌ای قرمز: ۲ عدد

پیاز بزرگ: ۲ عدد

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

نان پیتا یا نان باگت: به تعداد کافی

نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی

دستور تهیه آدانا کباب را بخوانید

طرز تهیه و دستور پخت آدانا کباب

۱. ابتدا گوشت چرخ کرده را داخل یک کاسه مناسب بریزید سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. در ادامه فلفل دلمه‌ای و پیاز را با رنده درشت رنده کنید و آبشان را بگیرید سپس به کاسه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه کنید.

 

ببینید: دستور پخت کباب کوبیده با فر

 

۲. مواد را مانند مایه کباب کوبیده به خوبی ورز دهید تا یکدست و منسجم شوند. در صورتی که می‌خواهید آدانا کباب را با منقل ذغال درست کنید باید به مایه آدانا کباب به مدت ۲ ساعت در یخچال استراحت دهید تا منسجم تر شود و از سیخ نریزد.

 

۳. اما در صورتی که می‌خواهید آدانا کباب را به صورت کباب تابه‌ای درست کنید نیاز نیست آنرا در یخچال قرار دهید. در صورتی که که می‌خواهید آدانا کباب را به صورت ذغال تهیه کنید پس از گذشت دو ساعت مایه کباب را از یخچال خارج کنید.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت مرحله به مرحله کباب برگ رستورانی در خانه

 

۴. سپس سیخ کنید و روی منقل ذغال کباب کنید. در مورد منقل ذغال باید این نکته را در نظر داشته باشید که حتما ذغال‌ها به صورت یکدست روشن شده باشند زیرا ذغال خام علاوه بر اینکه برای بدن زیان دارد باعث تاثیر منفی روی طعم کباب نیز می‌شود.

 

۵. پس از کباب کردن آدانا کباب روی منقل مقداری روغن زیتون داخل نان پیتا بریزید سپس کباب را به همراه مخلفات دلخواه خود (مانند خیارشور، گوجه فرنگی، کاهو، سیب‌زمینی سرخ کرده و … ) در نان پیتا قرار دهید و سرو کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز پخت کباب تابه ای لذیذ در خانه

 

۶. در صورتی که می‌خواهید این کباب را به صورت تابه‌ای درست کنید کافیست مایه کباب را پس از ورز دادن به شکل کباب کوبیده حالت دهید و در روغن داغ سرخ کنید سپس مانند آدانا کباب ذغالی به همراه نان پیتا و مخلفات سرو کنید.

 

۷. در صورتی که مایل نیستید این کباب خوشمزه را به صورت ساندویچی سرو کنید، می‌توانید به جای خیارشور و کاهو در کنار آدانا کباب از گوجه فرنگی و فلفل سبز کباب شده استفاده کنید و آن را مانند کباب کوبیده به همراه برنج یا نان سرو کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.