2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
دستور پخت مرحله به مرحله کباب برگ رستورانی در خانه

دستور پخت مرحله به مرحله کباب برگ رستورانی در خانه

طرز تهیه کامل کباب برگ در این مطلب به صورت گام به گام توضیح داده شده است.

دوات آنلاین -کباب برگ یکی از پرطرفدارترین انواع کباب در ایران است که البته معمولا آن را در رستوران‌ها میل می‌کنیم یا از بیرون می‌خریم. در حالی که درست کردن این کباب در خانه چندان مشکل نیست فقط کمی ذوق می‌خواهد.

 

مواد لازم برای کباب برگ

گوشت راسته : ۱ کیلوگرم

پیاز : ۲ عدد

گوجه فرنگی : ۵ عدد

روغن مایع : ۲ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه : به میزان لازم

نمک : به میزان لازم

چه طور در خانه کباب برگ درست کنیم

طرز تهیه و دستور پخت کباب برگ

ابتدا گوشت را روی یک سطح صاف مانند تخته گوشت قرار می دهیم و با پشت کارد یا استیک کوب گوشت را پهن می کنیم. گوشت را باید به خوبی بکوبیم تا ضخامت آن کمتر از نیم سانتی متر شود.

 

حالا یک کاسه بزرگ انتخاب می کنیم و قطعات گوشت کوبیده شده را داخلش می ریزیم. پیاز ها را به صورت خلالی خرد می کنیم و داخل کاسه روی گوشت ها می ریزیم.

 

پس از پیاز ، فلفل سیاه و روغن مایع را به کاسه اضافه می کنیم.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت 5 نوع کباب با مرغ

 

مواد را با دست خوب مخلوط می کنیم تا مواد به تمام نقاط گوشت برسد. پس از مخلوط کردن مواد درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و ظرف را به مدت حداقل ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت استراحت کند و طعم بگیرد.

 

بیشتر بخوانید: چگونه در خانه کباب بناب درست کنیم

 

پس از اینکه گوشت طعم دار شد باید آن را سیخ کنیم. برای سیخ کردن ابتدا قطعات گوشت را روی تخته گوشت قرار می دهیم و با دست ثابت نگه می داریم سپس سیخ را از میان گوشت رد می کنیم و به همین ترتیب تمام گوشت ها را سیخ می کنیم و نمک روی گوشت ها می زنیم.

 

حالا نوبت کباب کردن گوشت هاست ، برای این منظور پس از اینکه ذغال را روشن و آماده کردیم سیخ ها را روی منقل می چینیم و سیخ ها را می چرخانیم تا گوشت به خوبی و یکنواخت کباب شود.

 

در این میان می توانیم با کره آب شده روی گوشت در حال کباب شدن بمالیم و کباب را نرم تر کنیم.

 

منبع: سایت غذالند

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.