2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
34سال زندان و 174 ضربه شلاق  برای قاتلان مرد دلارفروش

34سال زندان و 174 ضربه شلاق برای قاتلان مرد دلارفروش

این متهمان پیرمرد را با انگیزه سرقت به قتل رسانده بودند.

دوات آنلاین -چهار مرد و زن که در جریان سرقت از خانه پیرمرد دلار فروش، مرتکب قتل شده بودند به 34سال زندان و 174 ضربه شلاق محکوم شدند.

 

به نوشته روزنامه جوان، خرداد سال ۹۳، مأموران کلانتری ۱۰۹ بهارستان از کشف جسد مرد سالخورده ای در خانه اش باخبر و راهی محل شدند.

 

کشف جسد پیرمرد

آنها با جسدا صغر 80ساله روبه رو شدند که بر اثر خفگی روی زمین افتاده بود. برادر مقتول گفت: اصغر در میدان فردوسی دلار فروش بود و در خانه اش تنها زندگی می کرد. ساعتی قبل همسایه هایش تماس گرفتند و گفتند صدای درگیری را از خانه برادرم شنیده اند. همان موقع مقابل خانه برادرم آمدم اما هر چه در زدم کسی در را باز نکرد. این شد که قفل در را شکستم اما با جسد برادرم روبه رو شدم.

 

سرقت از گاوصندوق

بعد از این توضیحات، جسد به پزشکی قانونی منتقل و با بررسی محل حادثه مشخص شد اسناد و مدارک املاک مقتول از داخل گاوصندوق خانه اش سرقت شده است.

 

یکسال بعد از حادثه مرد جوانی به نام مجتبی ۳۰ساله در حال معامله یکی از املاک مقتول شناسایی شد. به این ترتیب مجتبی مورد تحقیق قرار گرفت و مدعی شد وکیل است و خانه مورد معامله را قبلا به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان خریداری کرده است و حالا قصد فروش دارد.

 

با این ادعا مأموران در بررسی دفتر وکالت، تعداد زیادی مهر و اوراق جعلی را کشف کردند که مشخص شد او در پوشش دفتر وکالت پس از شناسایی املاک بدون صاحب یا متعلق به افراد سالخورده اقدام به فروش آنها می کند.

 

اعتراف به قتل

با بدست آمدن این اطلاعات سرانجام مرد جوان به قتل با همدستی دو مرد و یک زن جوان اعتراف کرد.

 

بنابراین سه متهم دیگر به نام های سلمان، حامد و الهام بازداشت شدند. در ادامه مجتبی تحت بازجویی قرار گرفت و در اظهاراتش گفت: اصغر دلار فروش بود به همین خاطر فکر می کردیم او در خانه اش مقدار زیادی پول نقد و دلار داشته باشد. این شد که نقشه سرقت از خانه وی را طراحی کردیم.

 

متهم ادامه داد: طبق نقشه به میدان انقلاب رفتیم و مقداری آش خریدیم سپس الهام به بهانه پخش آش نذری مقابل خانه اصغر رفت. به محض اینکه مرد سالخورده مقابل در آمد، من و سلمان و حامد دست و پای او را گرفتیم و داخل خانه کشاندیم. سپس رمز گاوصندق را خواستیم اما او مقاومت کرد و شروع به سر و صدا کرد. این شد که دهانش را گرفتیم اما بعد از لحظاتی از نفس افتاد.

 

متهم درباره سرقت گفت: بعد از قتل مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پول نقد و چند سند مالکیت را از گاوصندوق مقتول سرقت کردیم.

 

اعلام رضایت

با کامل شدن تحقیقات، چهار متهم روانه زندان شدند و پرونده نیز به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. متهمان در اولین جلسه محاکمه مقابل هیئت قضایی شعبه دوم دادگاه قرار گرفتند و بعد از اعلام رضایت اولیای دم به شرط پرداخت دیه، با قبول جرمشان از خودشان دفاع کردند.

 

در پایان هیئت قضایی بعد از شور مجتبی را به اتهام مباشرت در قتل به 10سال زندان و به اتهام سرقت به ۱۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق، سلمان نیز به اتهام مباشرت در سرقت و ایراد جرح غیر منتهی به فوت به هفت سال زندان و 50 ضربه شلاق، حامد نیز به اتهام جعل قولنامه و استفاده از سند جعلی به دو سال زندان و 20 ضربه شلاق محکوم کرد.

 

در ادامه زن جوان نیز به خاطر معاونت در سرقت به پنج سال زندان و 30 ضربه شلاق محکوم شد. این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و از سوی قضات شعبه ۲۱ دیوان تایید شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.