2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرز تهیه کوفته بادمجان به عنوان غذایی متفاوت

طرز تهیه کوفته بادمجان به عنوان غذایی متفاوت

همه فوت و فن‌های درست کردن کوفته بادمجان را که غذایی بسیار خوشمزه است در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -اگر هوس غذایی متفاوت کرده‌اید و از طرفی بادمجان دوست دارید سراغ کوفته بادمجان بروید. اطمینان داشته باشید لذت این غذا از زحمت پختن‌اش سخت‌تر است. با دستور پخت این غذا آشنا شوید.

 

مواد لازم کوفته بادمجان برای 4 نفر

بادمجان بزرگ 2 عدد (1000 تومان)

پودر پنیر پارمزان 3 قاشق غذاخوری (5000 تومان)

سبزی معطر خردشده 3 قاشق غذاخوری (500 تومان)

تخم‌مرغ یک عدد (800 تومان)

پودر نان یا پودرسوخاری 3 قاشق غذاخوری(2000 تومان)

روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری

سیر:3 حبه

زردچوبه، نمک و فلفل: به میزان لازم

گوجه‌فرنگی متوسط: 2 عدد یا رب‌گوجه‌فرنگی: 2 قاشق غذاخوری

روغن سرخ‌کردنی: به میزان لازم

دستور پخت کوفته بادمجان را بخوانید

دستور پخت کوفته بادمجان

​​​​​​​بادمجان‌ها را با پوست یا بی‌پوست خرد کرده و در قابلمه مناسبی ریخته و با کمی روغن تفت می‌دهیم، سپس کمی آب روی آن ریخته و در قابلمه را می‌گذاریم تا بپزد. بادمجان را همراه سبزی معطر خردشده در غذاساز ریخته و پوره می‌کنیم.

 

بیشتر بخوانید: غذای تند را چه کار کنیم

 

سپس آن را در ظرف مناسبی ریخته و تخم‌مرغ، پنیر پارمزان، نمک، فلفل، پودر نان یا پودر سوخاری را به آن اضافه کرده و خوب ورز می‌دهیم تا یکدست شود. سپس مواد را چند دقیقه در یخچال می‌گذاریم تا کمی سفت شود.

 

در این فاصله گوجه‌فرنگی پوست‌کنده و خردشده یا رب‌گوجه‌فرنگی را همراه کمی آب، نمک و فلفل در قابلمه کوچکی ریخته و روی حرارت کم می‌گذاریم تا جوشیده و غلیظ شود.

 

بیشتر بخوانید: خورشت قیمه رستورانی را چه طور در خانه درست کنیم

 

مخلوط بادمجان را از یخچال خارج کرده و به اندازه کف دست جدا و به شکل کوفته گرد کرده، در پودر نان یا پودر سوخاری می‌غلطانیم به طوری که تمام سطح کوفته‌ها را بگیرد.

 

در یک تابه یا قابلمه گود تا نیمه روغن ریخته و روی حرارت می‌گذاریم تا داغ شود سپس تک‌تک کوفته‌ها را در آن ریخته و وقتی کاملا سرخ و طلایی شد آنها را با احتیاط از روغن خارج کرده و در توری فلزی یا آبکش می‌گذاریم تا روغن اضافه‌اش گرفته شود.

 

در نهایت کوفته‌ها را در ظرف مناسبی گذاشته و با سسی که آماده کرده‌ایم، تزئین کرده و با سبزی خوردن و نان تازه سرو می‌کنیم.

 

منبع: چاردیواری- روزنامه جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.