2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روستای کنخ کجا است؛ روستایی با جنگل حرا

روستای کنخ کجا است؛ روستایی با جنگل حرا

اگر قصد سفر به جنوب را دارید بندر لنگه و روستای کنخ می‌تواند برای شما بسیار جذاب و دیدنی باشد.

دوات آنلاین-روستای کنخ یکی از بی‌نظیرترین مناطق استان هرمزگان برای گردشگری است که با رفتن به آنجا می‌توانید از تماشای جنگل حرا لذت ببرید.

روستای کنخ روستایی در بندر لنگه است

آشنایی با روستای کنخ

روستای کنخ در بخش مهران از توابع شهرستان بندر لنگه، یکی از روستاهای دارای مناظر گردشگری ناب است که توجه هر ببیننده ای را  به خود جذب می کند.

روستای کنخ دیدنی های زیادی دارد

این روستا در همسایگی روستای دژگان قرار دارد که دارای ظرفیت گردشگری بی نظری است که از نگاه گردشگران و مسافران مغفول مانده است که نیازمند توسعه زیر ساخت های گردشگری است.

جنگل حرا در روستای کنخ بسیار دیدنی است

از ظرفیت های گردشگری این منطقه میتوان به سواحل بکر و دست نیافتنی و جنگل حرا اشاره کرد.

 

اهالی روستای کنخ به ماهیگیری،کشاورزی، دامداری، و تجارت مشغول هستند و از این راه در آمد زایی می کنند.

از جنگل حرا در روستای کنخ بندر لنگه دیدن کنید

جنگل حرا در روستای کنخ

گونهٔ جنگلی حرا (مانگرو) از ویژگی‌های اکوسیستم سواحل جنوبی ایران است که به‌طور پراکنده، از تنگه هرمز به سمت شرق و اقیانوس هند و در سواحل عمان پدید آمده است.

 

بیشتر بخوانید: جزیره هنگام؛ معرفی جاهای دیدنی و تفریحات

 

این جنگل‌ها در سواحل خلیج فارس در اطراف بندر لافت، شمال جزیرهٔ قشم، بندر خمیر و بندرلنگه در کانون‌های متراکم دیده می‌شوند. ابوعلی سینا، دانشمند بزرگ ایرانی، درخت این جنگل‌ها را حرا نامیده است و این درختان اندازه‌های ۳ تا ۶ متری با شاخ و برگ سبز روشنی دارند.

 

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی جزیره قشم با آدرس و عکس

 

حرا درختی است آب شورزی که هنگام مد آب دریا تا گلوگاه در آب فرو می‌رود. با خاصیت تصفیه‌ای که در پوست این درخت وجود دارد، بخش شیرین آب دریا را جذب و نمکش رو دفع می‌کند.

 

درخت حرا در حقیقت یک تصفیه خانه آب‌شیرین‌کن طبیعی است. این جنگل در تنگه خوران، بین جزیره قشم و بخشی از استان هرمزگان قرار دارد. جنگل حرا به‌دلیل مساعد بودن شرایط اکولوژی، زیستگاهی امن برای پرندگان مهاجر از مناطق گرمسیری می‌باشد. از جمله این پرندگان حواصیل بزرگ، اگرت بزرگ، اگرت ساحلی، حواصیل هندی، کفچه نوک تیز، سلیم خاکستری، گیلانشاه، کاکائی و... هستند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.