2024/04/17
۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
آخر سریال وفا چه می شود؛ آیا ژوبین و وفا با هم ازدواج می‌کنند

آخر سریال وفا چه می شود؛ آیا ژوبین و وفا با هم ازدواج می‌کنند

سریال وفا سریالی پرافت و خیز است. پایان آن را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین-سریال وفا سریالی جذاب و پرحادثه است که عشق میان ژوبین و وفا با بازی‌های پوریا پورسرخ و هانیه توسلی به قصه اصلی آن تبدیل می‌شود اما آیا این دو در آخر سریال به هم می‌رسند و با هم ازدواج می‌کنند؟

 

ژوبین در سریال وفا وقتی عاشق وفا می‌شود زندگی‌اش مسیری تازه پیدا می‌کند. او در این مسیر با سختی‌های زیادی مواجه است و حوادث زیادی برایش می‌آید تا جایی که خرچنگ برای قتل او نقشه می‌کشد.

پوریا پورسرخ در سریال وفا

اتفاق غیرمنتظره در قسمت آخر سریال وفا

ژوبین تلاش زیادی می‌کند تا دل وفا را به دست بیاورد و به عشق خود برسد اما در قسمت آخر این سریال اتفاقی غیرمنتظره رخ می‌دهد.

 

در حالی که خیلی‌ها امیدوار هستند ازدواج دو شخصیت اصلی سریال وفا را ببینند وفا کشته می‌شود و در رسیدن به عشق خود  ناکام می‌ماند. این پایان غیرمنتظره یکی از دلایلی است که باعث می‌شود سریال وفا در ذهن‌ها ماندگار شود.

 

نظر یک منتقد درباره سریال وفا

یك منتقد درباره‌ سریال «وفا» به ایسنا گفته بود: از كلیشه‌های فرسوده و آشنایی كه امروز در سینمای غرب و هالیوود نخ‌نما شده در این سریال استفاده شده بود و نویسندگان « وفا» از توانایی‌های خود برای روایت داستانی متفاوت استفاده نكردند.

 

محمدتقی فهیم ادامه داد: كارگردان این اثر، با استفاده از كلیشه‌هایی چون پلیس سیاه و سفید و ضد قهرمان نسبتا از نظر جذب مخاطب به توفیق رسیدند. ولی برای این كه اثری درباره‌ ارزش‌هایی چون شهادت و جبهه‌ی ضد صهیونیستی ماندگار شود، سازندگان آن باید از قالب‌های بومی و هدفمند‌تری استفاده می‌كردند.

 

عضو انجمن منتقدان خانه سینما با بیان این كه ارزش‌هایی كه سریال قصد پرداختن به آن را داشت، قربانی جنبه‌ی سرگرم‌سازی « وفا» شد، تصریح كرد: كلا نویسندگان « وفا» از قالب بسیار ساده و پیش پا افتاده‌ای برای بیان این ارزش استفاده كردند و آن قدر موضوعاتی چون ایثار، شهادت و مقاومت مردم فلسطین و لبنان مقابل رژیم صهیونیستی، تحت تاثیر جنبه‌ی سرگرم سازی كار قرار گرفته بود كه « وفا» بیشتر اثری پلیسی و جاسوسی می‌نمود تا سیاسی.

 

او با انتقاد از نحوه‌ی به تصویر كشیدن پلیس ایران و لبنان، تاكید كرد: در « وفا» ماموران امنیتی این دو كشور به مضحكه گرفته شده بودند و افرادی بی دست و پا و نادان به نظر می‌رسیدند. وی در این زمینه به ذكر مثالی پرداخت و گفت: نگهبانی توسط یك مامور ویژه در سكانس مربوط به زیر نظر گرفتن خانه‌ی خرچنگ ( ضد قهرمان اثر) از سوی پلیس ایرانی بسیار ضعیف و خنده‌دار به تصویر كشیده شده بود. فهیم در ادامه با بیان این كه « وفا» سریال نسبتا موفقی بود، گفت: فراز و نشیب‌های قصه كه روی آن كار شده بود، در اقبال بیننده به این مجموعه موثر بود. از سوی دیگر استفاده از جذابیت‌های آنی چون پرداخت پررنگ به عشق در تحقق این امر تاثیرگذار بود. این منتقد درباره‌ی شخصیت‌پردازی در « وفا» اظهار كرد: این اثر، پر كاراكتر بود، البته این توقع نبود كه به همه‌ی آن‌ها پرداخته شود، اما باید روی چند شخصیت اصلی سریال به طور عمیق‌تر كار می‌شد.

 

وی با اشاره به شخصیت « خرچنگ» خاطرنشان كرد: كارگردان وعوامل اصلی ساخت سریال به تدریج مقهور این شخصیت شدند و به جذابیت آفرینی برای آن پرداختند و مانند بسیاری ازسریال‌های ایرانی، شخصیت‌ منفی، پررنگ جلوه كرد. این منتقد با بیان این كه یك شخصیت منفی را با در نظر گرفتن برخی ویژگی‌ها می‌توان برجسته كرد، ادامه داد: ولی بررسی و تحلیل كاراكترهای مثبت و اعطای جنبه‌های ارزشی به یك اثر از سویی و خصوصیاتی را برای آن‌ها تراشیدن تا تماشاگر به آن جذب شود، از سوی دیگر دشوار است

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.