2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
بندر کیاشهر در گیلان چه جاهای دیدنی دارد

بندر کیاشهر در گیلان چه جاهای دیدنی دارد

چگونه به شهر شمالی بندرکیاشهر برویم و این شهر استان گیلان چه جاذبه هایی دارد؟

دوات آنلاین -کیاشهر یکی از شهرهای زیبای استان گیلان است که سفر به آن بسیار جذاب خواهد بود. این شهر بندری، پارک جنگلی و ساحل خیلی خوبی دارد. راهنمای سفر به این شهر شمال را در ادامه بخوانید.

 

بندر کیاشهر کجاست

بندر کیاشهر در استان گیلان و در فاصله 17 کیلومتری آستانه اشرفیه و در فاصله 50 کیلومتری رشت واقع شده است. پیش از انقلاب و در جریان سفر فرح پهلوی به کیاشهر شهردار این بندر به افتخار دختر شاه یعنی فرحناز پهلوی نام این بندر را به فرحناز تغییر داد که البته بعد از انقلاب مجددا نام آن عوض شد.

چگونه به پارک جنگلی کیاشهر برویم

زیبایی های پارک جنگلی کیاشهر

در جنوب دریای خزر در استان گیلان جایی که رودخانه خروشان سپیدرود در بندر کیاشهر به این دریا می پیوندد جنگلی کوچک اما دیدنی خودنمایی می کند.

 

این محدوده جنگلی ۱۸ هکتاری، امروزه در داخل شهر ساحلی بندر کیاشهر به پارک جنگلی تبدیل شده است. این پارک از شمال به اراضی سایت گردشگری ساحل کیاشهر، از جنوب به بافت شهری، از شرق به دهکده ساحلی و از غرب به نهالستان کیاشهر منتهی می شود.

 

عمده پوشش گیاهی این پارک از درختان توسکای ساحلی تشکیل شده است که تقریبا به طور خالص و یکنواخت در سطح پارک در مجاورت جاده و مزارع برنج قرار دارند.

 

بیشتر بخوانید: روستای شالما کجاست و چگونه باید برویم

 

در برخی از نقاط آن نیز گیاهان بالا رونده با ساقه های در هم پیچیده ضمن ایجاد زیبایی وحشی، نمایی از جنگل طبیعی و چشم نواز را به وجود آورده است. قرارگیری پارک جنگلی کیاشهر در کنار مرداب طبیعی، پل چوبی و ساحل دریا منظره ای جذاب و دلپذیر را به وجود آورده است که مسافران و گردشگران می توانند ساعاتی خوش را در آن بگذرانند.

 

این همجواری جنگل، مرداب و دریا مجموعه ای از زیبایی های طبیعی را در این منطقه به وجود آورده است که اگر بگوییم در خاورمیانه بی همتا و در دنیا کم نظیر است سخن به گزاف نگفته ایم. در سال های اخیر لزوم توجه به گردشگری به عنوان صنعتی درآمدزا و سالم اهمیت پارک جنگلی بندر کیاشهر را در استان گیلان بیش از پیش نمایان ساخته است. اهمیتی که پس از به بهره برداری رسیدن پل بزرگ کیاشهر و احیای خط ساحلی دریای خزر نمایان تر شده است.

 

از سال ۱۳۸۲ با مدیریت جدید شهرداری و شورای اسلامی شهر بندر کیاشهر برنامه ریزی های وسیعی برای ایجاد سایت گردشگری در این منطقه به طور جدی پیگیری شده است. در حال حاضر شهرداری کیاشهر با تهیه طرح جامع ساماندهی پارک ساحلی درصدد است تا این محدوده طبیعی را برای استفاده گردشگران آماده سازد. در این طرح ایجاد ساختمان های اقامتی کوتاه مدت (کمپینگ)، تجهیزات رفاهی، سرویس های بهداشتی، پارکینگ اتومبیل، فضاهای بازی کودکان، ساختمان بازی های رایانه ای، احداث زمین ورزشی روباز، احداث مرکز فرهنگی و سالن اجتماعات از مهمترین تاسیساتی است که برای ساماندهی پارک ساحلی کیاشهر در نظر گرفته شده است.

 

ساحل کیاشهر

به نوشته سلام نو در ساحل کیاشهر مراکز متعددی جهت خرید وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای شنا در دسترس هستند. در این بندر همچنین غریق نجات های زیادی نیز در محدوده ساحل مشغول خدمت رسانی می باشند. بنابراین می توان گفت که کیاشهر یکی از امن ترین و مناسب ترین ساحل ها برای شنا کردن است.

 

در همین زمینه: راهنمای سفر به جاده سیاهکل - دیلمان

 

در این ساحل امکانات رفاهی گوناگون از قبیل آلاچیق های خانوادگی، نمازخانه، سرویس های بهداشتی، کافی شاپ ها و رستوران ها، پارک کودک و... نیز برای گردشگران فراهم شده است. تفریحات ساحلی مختلفی از قبیل جت اسکی، پیست موتور سواری، قایق سواری، موتورهای چهارچرخ و... نیز در این ساحل در دسترس است.

پل چوبی از دیدنی های کیاشهر است

تالاب بوجاق و پل چوبی

به نوشته سرزمین شمالی، یکی از قسمت‌های خیلی جذاب سفر به بندرکیاشهر تالاب بوجاق با آن نی‌زارهای دیدنی و پل چوبی است. فکر کنید روی یک پل که درست از وسط تالاب عبور می‌کند قدم می‌زنید و طبیعت تالاب و نی‌زارهای آن در کنار شما قرار گرفته است. این پل چوبی علاقه‌مندان زیادی دارد که از جاهای مختلف گردشگران را به سمت خودش می‌کشد.

 

پل قدیمی چوبی خیلی فرسوده شده بود و دیگر امنیت کافی برای عبور گردشگران را نداشت. از طرفی ساختن پلی از جنس فلزی حس و حال طبیعی بودن را از آن منطقه می‌گرفت. بنابراین کارشناسان تصمیم گرفتند پل چوبی را بازسازی کنند و ضمن امن کردن آن از مصالح چوبی استفاده کنند.

 

حتما بخوانید: تالش چه جاهای دیدنی دارد

 

پل چوبی کیاشهر یک کیلومتر طول می‌کشد و کل تالاب بوجاق ۲۰۰ کیلومتر است. اطراف پل چوبی قایق‌های تفریحی وجود دارد که برای گردش در تالاب کرایه داده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم سواری با این قایق‌ها را حتماً تجربه کنید. حس و حال قایق سواری در طول تالاب بوجاق فراموش نشدنی است.

 

بهترین زمان سفر و آب و هوا

بهترین زمان برای مسافرت به بندرکیاشهر بهار و تابستان است. البته پاییز و زمستان شمال هم از زیبایی چیزی کم از فصول گرم سال ندارد. تنها مشکلی که وجود دارد احتمال سرماخوردگی و سخت‌تر بودن شرایط آب و هوایی برای گشت و گذار در این فصل‌هاست.

 

بندرکیاشهر به دلیل ساحلی بودن هوای شرجی دارد و اگر به عرق کردن در هوای شرجی در تابستان عادت نداشته باشید حسابی کلافه می‌شوید.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.