2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
قتل مرد ایرانی در کره جنوبی

قتل مرد ایرانی در کره جنوبی

خانواده مقتول خواستار استرداد قاتل که او نیز ایرانی است، شده‌اند.

دوات آنلاین-اعضای خانواده ای که پسرشان در شهر اینچئون کره جنوبی به دست مردی ایرانی به قتل رسیده از بازپرس دادسرای امور جنایی تهران درخواست کردند قاتل را برای محاکمه به ایران باز گردانند.

 

به گزارش روزنامه جوان، اواخر اسفند سال قبل بود که مأموران پلیس شهر اینچئون کشور کره جنوبی در جریان درگیری مرگبار دو مرد در یکی از خیابان های شهر قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند.

 

مأموران پلیس در تحقیقات دریافتند در این حادثه مرد میانسالی به نام جمشید که ایرانی است با ضربات چاقوی مرد دیگری زخمی و پس از انتقال به بیمارستان فوت شده است.

 

از سوی دیگر تحقیقات پلیسی هم نشان داد عامل قتل مرد ایرانی دیگری به نام کامران است که مدتی قبل به صورت غیرقانونی وارد کره جنوبی شده است که قاتل را دستگیر کردند.

 

درخواست انتقال قاتل به ایران

در حالی که متهم به دستور مقام قضایی آنجا راهی زندان شده است، اعضای خانواده مقتول چند روز قبل به دادسرای امور جنایی تهران رفتند و درخواست کردند که قاتل پسرشان را برای محاکمه به ایران منتقل کنند.

 

یکی از اعضای این خانواده گفت: جمشید از سالها قبل برای کار به کشور کره جنوبی رفت و آمد داشت تا اینکه ۱۰ سال قبل اقامت دائم آن کشور را گرفت و همراه همسر و فرزندش به آنجا رفت تا اینکه اواخر اسفند سال قبل خبر تلخی از اینچئون به ما رسید که حکایت از آن داشت پسرم زخمی و در بیمارستانی بستری شده است، وقتی جویای احوالش شدیم تازه فهمیدم که او در درگیری با مرد ایرانی غیر مجازی در همان شهر زخمی شده و در بیمارستان فوت کرده است. همچنین متوجه شدیم که پس از این حادثه پلیس با بررسی دوربین های مداربسته و تحقیق از شاهدان، قاتل را که کامران نام دارد دستگیر کرده و به زندان انداخته اند.

 

وی ادامه داد: وقتی متوجه خبر قتل جمشید شدیم از طریق سفارت ایران برای برگرداندن جنازه پسرمان به ایران با پلیس آنجا مکاتبه کردیم و در نهایت با پرداخت ۴۴ هزار دلار جنازه جمشید را به ایران منتقل و در بهشت زهرا دفن کردیم.

 

وی در پایان گفت: ما پس از انتقال جسد به ایران مشغول برگزاری مراسم عزاداری بودیم و فکر می کردیم پلیس شهر اینچئون قاتل فرزندمان را برای محاکمه به ایران منتقل می کند، اما الان متوجه شدیم که قاتل در آنجا محاکمه و زندانی شده است، به همین دلیل از دادسرا درخواست دارم قاتل را به ایران برگردانند تا با حکم دادگاه اینجا به سزای عملش برسد.

 

پس از طرح این شکایت قاضی ساسان غلامی بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران از طریق سازمان امور بین المللی قوه قضائیه به پلیس اینترپل ایران دستور داد ضمن تحقیق درباره علت این حادثه برای بازگرداندن قاتل به ایران با مأموران پلیس شهر اینچئون کره جنوبی مکاتبه کنند.

 

همچنین وی دستور داد: مأموران پلیس اینترپل یک نسخه از تحقیقات پلیسی محل حادثه و نظریه پزشکی قانونی آنجا درباره علت مرگ جمشید را برای بررسی در ایران تحویل بگیرند.

 

تحقیقات درباره قتل مرد ایرانی در شهر اینچئون کره جنوبی ادامه دارد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
ناشناس 1399/05/19
خدا مقتول رو بیامرزد کاش خانواده مقتول رضایت بدهند بخاطر خدا و روز قیامت..
ناشناس 1399/05/18
بنده خداها برا کار اونجا رفتن

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.