2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
زن خیانتکار متهم به توطئه در قتل شوهر

زن خیانتکار متهم به توطئه در قتل شوهر

متهم: شوهرم معتاد بود به همین خاطر با او اختلاف داشتم اما راضی به مرگ او نبودم.

دوات آنلاین-قضات دیوان عالی کشور حکم برائت زنی را که به همدستی در قتل شوهرش محکوم شده بود نقض کرد و پرونده را برای بررسی دوباره به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع دادند. همدست این زن که مردی ۴۹ساله به نام کیارش بود به قصاص محکوم شده است.

 

به گزارش روزنامه جوان، ۱۹ دی سال ۹۵، مأموران پلیس شهرستان شهریار جسد مرد میانسالی را داخل یک گونی حوالی شهر کشف کردند. بررسی ها نشان داد جسد متعلق به مرد ۵۰ ساله به نام خشایار است که با ضربات چاقو کشته شده است.

 

همسر مقتول که کوکب نام داشت و زنی ۴۵ ساله بود در تحقیقات به پلیس گفت: «من و خشایار اختلافی نداشتیم و نمیدانم چه کسی شوهرم را به قتل رسانده است.»

 

بعد از توضیحات این زن تلاش برای یافتن عامل باعاملان قتل ادامه داشت تا اینکه ماموران پلیس با بررسی تماس های کوکب متوجه شدند که او با یکی از دوستان صمیمی شوهرش که مردی ۴۹ ساله به نام کیارش بود رابطه دارد.

 

اعترافات زن خیانتکار

بعد از بدست آمدن این سرنخ کوکب لب به اعتراف گشود و به قتل شوهرش با همدستی کیارش اعتراف کرد. او گفت: شوهرم معتاد بود به همین خاطر با او اختلاف داشتم اما راضی به مرگ او نبودم.

 

او در شرح ماجرا گفت: در این سالها به خاطر فرزندانم با خشایار ساختم و می خواستم زندگی کنم تا اینکه سه سال قبل پای کیارش به خانه ما باز شد و رفت و آمد با او زندگی ام را تغییر داد. کیارش با همسرش اختلاف داشت به همین خاطر به من ابراز علاقه کرد و می گفت قصد دارد همسرش را طلاق دهد و با من ازدواج کند. این شد که پیشنهاد قتل شوهرم را داد تا مانعی برای ازدواج مان نباشد. او چند بار نقشه قتل را طراحی کرد اما قبول نکردم تا اینکه آخرین بار بدون اطلاع من مرتکب قتل شد.

 

این زن در خصوص قتل گفت: آن روز همراه پسرم به خانه یکی از اقواممان در تاکستان رفته بودیم. دخترم نیز به دانشگاه رفته بود که کیارش تماس گرفت و سراغ شوهرم را گرفت او وقتی متوجه شد خشایار در خانه تنهاست به آنجا رفته و مرتکب قتل شده بود، عصر همان روز دخترم بعد از اینکه از دانشگاه به خانه رفته بود، متوجه شده بود پدرش در خانه نیست. آن روز همه جا را دنبال شوهرم گشتیم اما خبری نشد تا اینکه آخرشب کیارش تماس گرفت و گفت شوهرم را کشته است. میخواستم با پلیس تماس بگیرم اما ترسیدم حرفی بزنیم.

 

دستگیری قاتل

با اظهارات این زن، کیارش نیز بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد. او که چند زمین و خانه را به نام کوکب سند زده بود در توضیح گفت: با همسرم اختلاف داشتم و قصد جدایی داشتیم، اما نگران بودم همسرم اموالم را به نام خودش توقیف کند به همین خاطر خانه و زمین هایی که داشتم را به نام کوکب سند زدم. من خیلی کوکب را دوست داشتم و قرار بود، بعد از قتل خشایار با هم ازدواج کنیم اما پلیس ماجرارا فهمید و بازداشت شدم»

 

با این ادعا زن جوان بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: بعد از قتل شوهرم می خواستم واقعیت را به پلیس بگویم، به همین خاطر کیارش خانه و زمین هایش را به خاطر حق سکوت به نامم سند زد. باور کنید در قتل شوهرم نقشی نداشتم.

 

بعد از این توضیحات، کیارش به اتهام مباشرت در قتل وکوکب به اتهام معاونت در قتل روانه زندان شدند و پرونده در شعبه ۱۷ دادگاه شهرستان شهریار رسیدگی شد، دو متهم در اولین جلسه رسیدگی به پرونده بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای دم از خودشان دفاع کردند.

 

در آخر هیئت قضایی با تبرئه زن میانسال، کیارش را به قصاص محکوم کرد. این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد اما با اعتراض اولیای دم، حکم قصاص متهم ردیف اول تأیید اما رأی تبرئه همسر مقتول از سوی قضات شعبه ۲۶ دیوان نقض شد.

 

به این ترتیب پرونده این بار به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تازن میانسال بعد از تعیین شعبه بار دیگر از خودش دفاع کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.