2020/11/26
۱۳۹۹ پنج شنبه ۶ آذر
توصیه‌های مهم برای پیشگیری از کرونا

توصیه‌های مهم برای پیشگیری از کرونا

برای پیشگیری از کرونا چه خوراکی‌هایی را مصرف کنیم و چه غذاهایی را از سفره خود حذف کنیم؟

دوات آنلاین-خطر ابتلا به کرونا کاملا جدی است اما متاسفانه برخی‌ها آن را نادیده می‌گیرند و همین امر احتمال ابتلای آنان را افزایش می‌دهد. استفاده از ماسک و شستن دست‌ها از اصول مقدماتی است که ما را از این ویروس دور نگه می‌دارد اما در کنار آن اصول پیشگیرانه دیگری هم وجود دارد.

چگونه از ابتلا به کرونا پیشگیری کنیم

کرونا و سیستم ایمنی بدن

ایرنا نوشت: عملکرد سیستم ایمنی بدن نقشی مهمی در پیشگیری از بیماریهای تنفسی ازجمله بیماری ویروس کرونا دارد. عامل ابتلا یا پیشگیری از ابتلا به این ویروس بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت و بیماری‌های ریوی، می‌تواند سوء تغذیه و نداشتن تغذیه صحیح باشد. کمبود دریافت غذایی ویتامین هایی مثل ویتامین C و A با تضعیف سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به بیماریها را افزایش می‌دهد.

ویتامین سی در پیشگیری از کرونا کمک می کند

ویتامین سی را فراموش نکنید

با مصرف روزانه منابع غذایی ویتامین C مثل مصرف سبزی و سالاد همراه با غذا، میوه‌های حاوی ویتامین C مثل پرتقال، نارنگی، لیموترش و لیموشیرین، کیوی و سبزی‌های دارای ویتامین C مثل انواع کلم، گل کلم، شلغم، فلفل سبز و فلفل دلمه‌ای از منابع غذایی خوب ویتامین C هستند. به‌عنوان مثال مصرف روزانه یک عدد پرتقال یا ۲ عدد نارنگی ویتامین C مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می‌کند. هویج و کدوحلوایی و سبزی‌های سبز تیره مثل اسفناج ، برگ چغندر و برگ‌های تیره رنگ کاهو هم از منابع خوب ویتامین A هستند. به‌طورکلی به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف روزانه ۳ واحد از گروه سبزی‌ها (به‌جز سبزی‌های نشاسته‌ای) و حداقل ۲ واحد میوه توصیه شود.

 

ببینید: حرف‌های دردناک بازیگر مبتلا به کرونا

 

کودکان زیر ۵سال، مادران باردار و سالمندان و بیمارانی که داروهای کورتنی مصرف می‌کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند و لازم است برای پیشگیری نکات زیر را رعایت کنند.

سالاد و سبزیجات تازه از کرونا پیشگیری می کنند

این خوراکی‌ها را برای پیشگیری از کرونا مصرف کنید

هر روز سبزی یا سالاد همراه با آب لیموترش یا آب نارنج تازه استفاده کنند.

 

از هویج و کدوحلوایی در غذاهای روزانه استفاده شود.

 

مصرف پیاز خام به دلیل داشتن ویتامین C همراه با غذا توصیه می‌شود.

 

از مصرف سوسیس و کالباس و سایر فست فودها و غذاهای چرب و سنگین اجتناب شود.

 

استفاده از منابع پروتئین در غذای روزانه مثل حبوبات یا تخم مرغ حائز اهمیت است.

 

کمبود ریز مغذی‌هایی مثل آهن و روی هم سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند. از منابع غذایی این ۲ ریز مغذی مثل حبوبات به‌عنوان جایگزین مناسب گوشت، شیر و لبنیات و سبزی‌های برگ سبز و انواع خشکبار بیشتر استفاده شود.

 

از خوردن غذاهایی که خوب پخته نشده (مثل تخم مرغ عسلی و نیمرو و کباب‌هایی که مغز پخت نشده‌اند) خودداری شود.

 

از خوردن غذا و مایعات در مکان‌هایی که از نظر بهداشتی مورد اطمینان نیستند خوداری شود.

 

در صورتی که علائم سرماخوردگی دارید، از غذاهای آبکی مثل سوپ و آش همراه با آب لیموی تازه و مایعات گرم استفاده کنید.

 

به‌خاطر داشته باشید رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و حصول اطمینان از دریافت کافی ریز مغذی‌ها و پروتئین از برنامه غذایی روزانه نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها از جمله ویروس کرونا دارد.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.