2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بخشش قاتل 30 هزار دلاری

بخشش قاتل 30 هزار دلاری

متهم: وسوسه سرقت دلارها باعث شد سلاح را بردارم و به سمت منصور نشانه بروم.در همان حالت تردید بودم که یک دفعه گلوله‌ای شلیک شد و قتل دوستم رقم خورد.

دوات آنلاین-مهندس جوان که با وسوسه سرقت 30 هزار دلاری، همخانه میانسال خود را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود،بعد از بخشش اولیای دم از جنبه عمومی جرم در دادگاه از خود دفاع کرد.

 

به گزارش جام ‌جم، هفتم اردیبهشت ۹۴، از یک صرافی با کلانتری شهرک غرب تماس گرفته شد و خبر ناپدید شدن پیک صرافی، هنگام تحویل بسته30هزار دلاری به مشتری داده شد. ماموران برای یافتن ردی از پیک موتوری صرافی به آدرسی که قرار بود او بسته را تحویل دهد، رفتند و جسد غرق در خون صاحبخانه را وسط پذیرایی کشف کردند که به ضرب گلوله از پا درآمده بود. در همان حال از یکی اتاق‌ها سر و صدایی شنیدند و پیک موتوری را در اتاق در حالی یافتند که دست و پا و دهانش بسته شده بود.

 

مرد جوان در توضیح ماجرا به پلیس گفت:«زمانی که برای تحویل بسته 30 هزار دلاری به این خانه آمدم، مرد جوانی به بهانه پرداخت پول،مرا به داخل خانه کشاند.همان موقع چشمم به جسد مرد میانسال افتاد و می خواستم فرار کنم، اما آن جوان دست و پایم را بست و دلارها را دزدید و فرار کرد.»

 

تحقیقات پلیس حاکی از آن بود که مقتول به نام منصور، از مدتی قبل با یک مهندس جوان به نام مجید همخانه بوده و مجید به عنوان مظنون پرونده تحت تعقیب قرار گرفت و در حالی که قصد فرار به آبادان را داشت در فرودگاه دستگیر شد.

 

با اعتراف متهم به قتل،اولیای دم تقاضای قصاص کردند و رای قصاص برای مجید صادر شد،اما زمانی که او در یک قدمی چوبه دار قرار داشت، فرزندان منصور به شرط دریافت وجه‌المصالحه از قصاص قاتل پدرشان اعلام گذشت کردند.

 

پس از پرداخت وجه‌المصالحه،متهم به لحاظ جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه رفت و در دفاع از خود گفت:«مدتی بود برای کار به تهران آمده بودم و با منصور همخانه بودم.چند وقت پیش او از من خواسته بود برایش سلاحی تهیه کنم.روز حادثه سلاح را به او دادم و او روی میز گذاشت. خبر داشتم که قرار است فردی از صرافی برای منصور دلار بیاورد.مشکل مالی و وسوسه سرقت دلارها باعث شد سلاح را بردارم و به سمت منصور نشانه بروم.در همان حالت تردید بودم که یک دفعه گلوله‌ای شلیک شد و قتل دوستم رقم خورد. از این اتفاق پشیمانم و تقاضای تخفیف در مجازات دارم.»

 

پس از دفاعیات متهم،قضات دادگاه برای صدور رای وارد شور شدند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.