2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
گزارشی خواندنی از پشت صحنه سریال بچه مهندس 3

گزارشی خواندنی از پشت صحنه سریال بچه مهندس 3

خانه بی بی گوهر کجا است؟ جواد جوادی و سایر اعضای تیم جهت چگونه جلوی دوربین می‌روند؟ و....

دوات آنلاین-سریال بچه مهندس 3 توانسته نظر مثبت بینندگان را جلب کند. اکثر تماشاگران این سریال ماجراها و داستان زندگی جواد جوادی را از کودکی و فصل اول دنبال کرده‌اند و حالا می‌خواهند بدانند در آخر سرنوشت او چه می‌شود. در این میان تیم بچه مهندس نیز زحمت زیادی کشیده اند تا نتیجه کار مطلوب باشد. گزارشی را که خبرگزاری فارس از پشت صحنه این سریال منتشر کرده است، بخوانید:

 

خانه بی بی گوهر و تیم جهت کجا است

وقتی قرار است برای تهیه گزارش پشت صحنه سریال بچه مهندس به سمت محلی که امروز گروه تصویربرداری در آنجا مشغول هستد بروید، اولین کاری که به ذهن هر فردی می رسد جست و جو کردن درباره آن منطقه است، مخصوصا که آن منطقه در یکی از قدیمی ترین و شمالی ترین و البته خوش آب و هواترین منطقه در دربند باشد.

 

روزی که برای رفتن به لوکیشن این سریال انتخاب شد، از روزهای پر بازیگر گروه بود. بازیگر نقش جواد جوادی به همراه سه دوستش و ثریا قاسمی در سکانس های مربوط به امروز حضور دارند.

 

وقتی می خواهید به منطقه ای در گلاب دره بروید، به طور قطع این را هم می دانید که قرار است پا در یک خانه قدیمی بگذارید و از این حالت هم خارج نیست، اما زمانیکه هنوز از جزئیات سریال در فصل سه خبر ندارید همه چیز را به دست پرس و جوهایتان می گذارید و به عوامل پشت صحنه در این بخش اعتماد می کنید.

 

نزدیک به یکی از تپه های اصلی این منطقه در چند قدمی امامزاده قاسم، دو محله گلاب دره و باغ شاطر را می بینید که در فاصله نزدیکی به این تپه واقع شده اند. درختان «سیب گلاب خود رو» در این منطقه باعث شدند تا نام گلاب دره از قدیم روی این محله ماندگار شود.

 

وقتی نزدیک خانه می شویم صدای اذان از بلندگوهای امامزاده قاسم به گوش می رسد و زمان ظهر را به ما یادآوری می کند. اینجا بیشتر شبیه به یک باغ یا خانه باغی در شمال کشور  است و اگر از منطقه فاکتور بگیریم شاید با قدم گذاشتن داخل خانه فکر کنید وارد خانه ای در شمال و استان مازندران شده اید. اما نه اینجا یکی از خوش آب و هوا ترین مکان های فعلی  تهران است که شاید تعداد انگشت شماری از خانه های آن هنوز به دست بساز و بفروش های این منطقه نیفتاده است تا به جای آن برج های آسمان خراششان را بنا کنند!

 

در انتهای یکی از این کوچه ها که اتفاقا بن بست هم هست، دری سفید با راه راه های قهوه ای به چشم می خورد. اینجا خانه «بی بی گوهر» است که به نوعی از قدیم از این خانه باغی که متعلق به شخصیتی به نام وصال است محافظت می کرده است. همانطور که این شب ها دیدید با ورود جواد جوادی و دوستانش به این باغ اتفاق هایی بین آنها و بی بی گوهر رقم می خورد و قصه تا جایی پیش می رود که بی بی که از ورود جواد به این باغ ناراحت بود، الان از دیر آمدن او به خانه حتی نگران هم می شود.

 

وقتی از در عبور می کنید دو سه متر جلوتر وارد حیاط می شوید. حیاطی که در دو سمت تان درخت های تنومند و گل و گیاه فراوان و چند باغچه به چشم می خورد. با توجه به درخت هایی که دارای ضخامت و قطر تنه بالایی هستند، مشخص است که قدمت چنین خانه ای به سال های قبل برمی گردد، شاید همسن و سال جواد!

عکسی از پشت صحنه سریال بچه مهندس

روزهای فیلمبرداری سریال بچه مهندس 3 در تابستان

با اینکه در مرداد ماه و فصل تابستان به سر می بریم اما هوایی که در این خانه باغ به مشام می رسد انگار خبری از پاییز می دهد آنهم به خاطر مجاورت خانه با کوه های منطقه شمال است. وارد حیاط می شویم. علی غفاری کارگردان به همراه حسن وارسته پشت مانیتور نشسته اند و سکانس های قبلی را نگاه می کنند.

 

وارسته سرپرست نویسندگان این سریال است که از روزهای ابتدایی ضبط با گروه تولید همراه بود. او در این باره می گوید: به جهت حساسیت متن ها و آنچه قرار است در فصل سه این سریال رخ دهد، باید سر صحنه حاضر می شدم چراکه برخی سکانس ها به صورت لحظه ای باید بازنویسی شود.

 

وی با اشاره به سختی های این کار نیز افزود: یکی از سختی های نگارش این فصل از سریال به خاطر تحقیق و مطالعه درباره دانشجوهای هوافضا است چراکه جواد به همراه دوستانش از نخبه های این دانشگاه هستند و در آنجا تحصیل می کنند.

 

وارسته که پیش از این نگارش سریال های پایتخت و دیوار به دیوار و علی البدل را نیز به عهده داشته است، تجربه نگارش در سریال های دنباله دار را نیز در کارنامه کاری خود دارد و به چنین فضایی احاطه دارد.

 

کمی جلوتر که می روید دو سه اتاق می بینید که هر کدام مختص یکی از عوامل گروه تولید و تدارک هستند و وسیله های مربوط به پذیرایی در آنها قرار دارد. آنطرف تر در سمت راست و جلوتر از درخت ها پله هایی شما را به ایوان این خانه می رساند. ایوانی بزرگ که با قدم زدن در آن می توانید سرکی به اتاق های شخصیت های اصلی قصه بکشید.  در اینجا سه اتاق دارد که دوتای آنها برای جواد و دوستانش و یکی از آنها متعلق به بی بی گوهر است.

مسعود و قاسم در سریال بچه مهندس

کریمی: قرار نبود نقش مسعود را بازی کنم

روزبه حصاری در نقش جوادی، سعید کریمی در نقش مسعود و محمود خسرومنش بازیگر نقش قاسم از دوستان جواد در این سریال هستند. کریمی علاوه بر بازیگری در بچه مهندس، در سمت دستیار کارگردان و برنامه ریز نیز فعالیت می کند. اما به گفته خودش بعد از اینکه قرار شد بازیگری کند تنها فرصت می کرد تا در سمت برنامه ریز فعال باشد.

 

کریمی در همین زمینه در گفت و گو با خبرنگار فارس، می گوید: در فصل های قبلی این سریال در پشت صحنه هم حضور و فعالیتی نداشتم اما به این خاطر که این کار برای دو دوست قدیمیم آقایان سعدی و غفاری بود فصل های قبلی را می دیدم.

 

وی درباره نحوه انتخابش به عنوان بازیگر در این سریال نیز بیان داشت: طبق معمول به عنوان برنامه ریز و دستیار اول کارگردان به سریال بچه مهندس۳ دعوت شدم. مرحله انتخاب بازیگر دو ماه به طول انجامید و هر بار که از بازیگران تست بازیگری مقابل دوربین می گرفتیم من نقش مسعود را می خواندم و آقای غفاری به شوخی یا جدی می گفتند نقش مسعود رو خوب می خوانی و درست اجرا می کنی. اما قرار نبود این نقش را بازی کنم و همچنان به گزینش بازیگران ادامه دادیم.

 

این بازیگر همچنین افزود: با بازیگران حرفه ای برای این نقش صحبت کردیم و همزمان بازیگران غیر حرفه ای را هم می دیدیم، اما هیچ کدام مورد پسند کارگردان نبودند و یا اینکه به دلایل مختلف شرایط همکاری فراهم نمی شد. به دلیل پیشینه ای که با کارگردان و تهیه کننده داشتم، آنها نسبت به اینکه من بازیگر هستم اطلاع داشتند و فیلم «پدر آن دیگری» را نیز دیده بودند. در نهایت با تصمیم آقای غفاری و تایید آقای سعدی تست گریم نقش جوانی مسعود برای من انجام شد و من برای نقش مسعود انتخاب شدم.

ثریا قاسمی در نقش بی بی گوهر در سریال بچه مهندس 3

ثریا قاسمی در نقش بی بی گوهر

اولین اتاق، اتاق بی بی گوهر است که صدای ثریا قاسمی هم از تراس شنیده می شود. قاسمی در اتاق نشسته و مشغول خواندن متن هایش است. سماور چای روی یکی از میزهای این اتاق به راه است. آن سمت روی طاقچه ای که تمثیل زیبای خانه های قدیمی است و این روزها با معماری خانه های مدرن فاصله عجیبی دارد، قاب عکسی از یک مرد دیده می شود که به نظر آشناست.

 

ثریا قاسمی برای این سه جوان مادری می کند مخصوصا جواد که از کودکی مادری نداشته و بین آنها علاقه مادر و پسری شکل می گیرد. خیلی از مخاطبان معتقدند که حضور قاسمی به این سریال مردانه رنگ و بویی بخشیده است که سریال را دلنشین تر کرده است. قاسمی با ایفای نقش های متنوع و متعددی از مجموع ۳۲ فیلم سینمایی و ۵۰ سریال و دوبله های شخصیت هایی نظیر مادر ریوزو در سریال سال های دور از خانه و همچنین مادر هانیکو در سریال داستان زندگی لقب مادر سینما و تلویزیون ایران را از آن خود کرده است و الحق و انصاف بهترین گزینه برای انتخاب نقش بی بی گوهر در این سریال هم بوده است.

بی بی گوهر و جواد جوادی در سریال بچه مهندس 3

از شنیدن صدای چند جوانی که در اتاق کناری هستند، به سمت اتاق ها می روم. در تمامی این اتاق ها از جنس چوب هستند، درهایی که به قدمت خانه صحه می گذارند. اتاق کناری متعلق به جواد و دوستانش است که قرار است در مدت کوتاهی در اینجا زندگی کنند. رنگ دیوارها آبی است و گویا بعد از تحویل این خانه گروه تولید دستی به سر و روی دیوارها کشیده اند. در اتاق روزبه حصاری، محمود خسرومنش و بازیگر نقش رسول دور هم نشسته اند و مشغول دورخوانی سکانس های بعدی هستند که قرار است در حیاط مقابل دوربین برود.

 

خسرومنش: شبیه به قاسم هستم

«محمود خسرومنش» بازیگر نقش قاسم در این سریال در گفت و گو با خبرنگار فارس، درباره نقش خود گفت: خیلی دوست داشتم بعد از مدت ها در یک سریال بازی کنم و خدا را شاکرم که این اتفاق محقق شد. حضورم در این سریال تجربه بسیار خوبی بود و دوستان از کارگردان گرفته تا همه عوامل به خاطر اینکه اولین تجربه کار تصویری ام بود به من کمک کردند.

 

این بازیگر درباره ارتباط خود با بازیگر نقش مسعود و جواد نیز عنوان داشت: همین الان با بازیگر نقش مسعود و جواد دوست هستیم و ارتباط مان بعد از سریال هم ادامه پیدا کرده است. من قصه این سریال را دوست داشتم و فصل های قبلی آن را نیز به دقت دیده و دنبال می کردم.

 

وی درباره شباهت خود به نقش قاسم نیز گفت: از نظر اخلاقی تا حدودی شبیه به او هستم و اوایل قاسم فردی عصبی بود و در ادامه آرام تر شد. در حال حاضر ۲۹ سال سن دارم و دانشجوی بیرجند بودم و تجربه خوابگاه را در سربازی داشتم و از این تجربه در این سریال استفاده کردم.

عکسی از پشت صحنه سریال بچه مهندس 3

روزبه حصاری و جواد جوانی در دوران جوانی

از زمانی که قرار شد فصل سه «بچه مهندس» تولید شود تا زمانیکه کارگردان و تهیه کننده به گزینه دلخواهشان برای ایفای نقش جواد جوادی رسیدند، مدت زمانی نزدیک به چهار ماه گذشت و در این مدت کارگردان که گزینه های بسیاری برای انتخاب بازیگر نقش اصلی قصه خود داشت، در نهایت روزبه حصاری را برای این نقش برگزید.

 

حصاری از جمله بازیگرانی است که در سن ۱۴ سالگی در مدرسه تیزهوشان به تحصیل پرداخت و قبل از ورود به دنیای بازیگری در حوزه موسیقی نیز فعالیت می کرد. بعد از شرکت در کلاس های آموزش بازیگری، با اینکه در چهار سریال و سه فیلم سینمایی حضور داشت، اما به طور قطع و یقین بسیاری از مخاطبان او را با بازی در سریال «بچه مهندس» شناختند چراکه تا به حال ذهنیت خاصی از چهره او در خاطر مخاطبان طراحی نشده بود و شاید گزینه خوبی برای نقش جواد جوادی در بزرگسالی بود. حالا همه مخاطبان، حصاری را با نقش جوادی می شناسند.

 

چیدن سفره صبحانه توسط عوامل

بعد از تعیین جای دوربین کارگردان با خیال راحت به دکوپاژ صحنه بعدی مشغول می شود. حالا کریمی در کنارش قرار گرفته و به پیشنهادهایی که می دهد گوش می کند. فرشی روی زمینی که بین دو باغچه است، پهن می کنند و قرار است سفره صبحانه روی آن بچینند. هر کدام از عوامل تدارکات مشغول چیدن این سفره می شوند یکی نان می آورد و دیگری پنیر و استکان چای و ... در آخر هم سماور بی بی را از داخل اتاق بیرون می آورند که شکل زیبایی به این سفره می دهد.

 

شوخی های بازیگران حین خوردن صبحانه

در این سکانس قرار است چهار جوان قصه یا همان جواد، مسعود، قاسم و رسول با بی بی گوهر دور سفره صبحانه بنشینند و در خلال صحبت ها، بی بی درباره ازدواج جوان ها مخصوصا جواد حرف هایی مطرح کند. این سکانس چندین بار ضبط می شود. در خلال آن بازیگر نقش مسعود با روزبه حصاری و محمود خسرو منش شوخی هایی می کنند که همه عوامل را به خنده می اندازد. یا در سکانسی برای لقمه گرفتن برای همدیگر پیش قدم می شوند!

 

رسول مهمان امروز گروه

آریا نرج آبادی که نقش کودکی شخصیت رسول را بازی می کرد در فصل سه بزرگتر شده و جوانی 25 ساله است با این تفاوت که شیطنت های کودکی اش کمرنگ تر شده و حالا ازدواج کرده و دو بچه دارد و یک کبابی! او که شباهت بسیاری به بازیگر کودکی رسول دارد از دوستان صمیمی و نزدیک جواد است که گویا هر چند وقت یکبار به او سر می زند.

 

وقت نهار است

بعد از تصویربرداری این سکانس علی غفاری چند بار در مونیتور به بازبینی می نشیند و بعد از رضایت کامل به سمت محل قرار گیری دوربین برای سکانس بعدی می روند.

 

در همین حین زمان نهار فرا می رسد و در بخشی از این تراس میز بزرگی می چینند و همه عوامل مشغول سرو نهار می شوند.

 

ماشینی که سرپا شد

حالا دیگر ساعت نزدیک های غروب خورشید را نشان می دهد و گروه برای اینکه نور روز را از دست ندهند پشت سر هم مشغول ضبط هستند. سکانس بعدی مربوط به درست کردن ماشینی است که سالها در حیاط این خانه مانده است و از آنجا که جواد از کودکی در درست کردن اشیایی که از کار افتاده اند تبحر خاصی دارد اینجا هم گویا موفق عمل می کند و ماشین را بعد از مدت ها سرپا می کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
😎 1399/03/15
ب تمام عوامل خسته نباشید میگم،واقعا سریال خوبی بود،من خیلی دوست داشتم بااینکه مشغله کاریم زیاد بود،خودم هم درگیر همچین کاری بودم ولی وقت هایی ک کار نداشتم حتما تماشا میکردم،اقای وارسته،واقعا قصه تون عالی بود،امیدوارم همیشه همه در کارمان موفق باشیم.با تشکر
مصطفی 1399/03/13
لطفا فصل ۴ بچه مهندس را بسازید خواهش
H 1399/03/13
خیلی خوب شد که جواد با مرضیه ازدواج کرد اخیش.... از مژگان خیلی بدم میومد خداراشکر جواد راه درست رو انتخاب کرد
ناشناس 1399/03/13
خیلی سریال خوبی بود فصل ۴بسازید لطفا
ناشناس 1399/03/10
خیلی خوب بود
reza 1399/03/10
سریال بچه مهندس از فصل ۱ تا ۳ خیلی جذاب بوده است . ومن خیلی از سریال بچه مهندس خوشم آمده فصل۴ بچه مهندس را هم بسازید . ممنون از آقای غفاری این سریال ساخته است وبازیگران محترم
ناشناس 1399/03/09
لوکیشن سریال واقعا فوق العاده بود. من همیشه آرزو داشتم برای یک روز هم که شده تو یه خونه اون جوری زندگی کنم. از عوامل سریال ممنونیم که لذت های بصری این سریال رو برامون آماده کردن
زهرا 1399/03/02
سریال خوبی هست فقط امیدوارم آخرش جواد جوادی با مرضیه مقدم ازدواج نکنه اگر ازدواج کرداون وقت این جاس که سریال ایرانی خودش و نشون میده😐😏
ریحانه بالی 1399/03/02
سلام،من عاشق این سریالم،وتمام ۳فصلش رو تمام وکمال دیدم،عالیه،حتی دخترام منتظرسریال میمونند،،همه دست اندرکاران خسته نباشند انشاالله آخرداستان خوب تموم بشه😊😊😊
ناشناس 1399/03/02
آره بچه مهندس 4 هم بسارید

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.