2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
راز خیانت شوهر در گوشی موبایل

راز خیانت شوهر در گوشی موبایل

زن جوان می‌گوید از ابتدا به ناچار ازدواج کرد تا این‌که بعد از مدتی رازی را فهمید که...

دوات آنلاین-زنی جوان می‌گوید از وقتی متوجه خیانت شوهرش شده دیگر هیچ احساسی به او ندارد. او با مراجعه به پلیس استان گیلان داستان زندگی‌اش را این طور تعریف کرد:

 

مادرم تک فرزند و تنها وارث تمام دارایی‌های مادربزرگم و بیچاره پدرم، داماد سرخانه بود. ما 3 خواهر و 6 برادر و من فرزند پنجم خانواده بودم. هر وقت مادرم با پدرم دعوا می‌کرد ما را راهی خانه مادربزرگم می‌کرد و ما باید مسافت چند کیلومتری چند روستا را پیاده طی می‌کردیم تا به آنجا برسیم.

 

مادرم ناراحتی اعصاب داشت و همیشه ما را به باد کتک و فحش و ناسزا می‌گرفت و اینگونه دوران کودکی و نوجوانیم سپری شد تا اینکه وارد دبیرستان شدم.

 

به دلیل اینکه از خواهرانم زیباتر بودم از سن 12 سالگی خواستگار داشتم ولی با تمام اصرار مادرم تن به ازدواج ندادم و بالاخره بعد از پایان تحصیلات کارشناسی‌ام در رشته حقوق پسر دوست مادرم به خواستگاریم آمد و مادرم مرا تهدید کرد و گفت، باید با این پسر ازدواج کنی یا جای من در این خانه است یا جای تو. در همین بحبوحه یکی از دوستان دوران راهنمایی‌ام پیشنهاد آشنایی با برادرش را به من داد و من به دلیل فشار روانی که در خانه داشتم علی‌رغم میل باطنی در یک پاییز دلگیر در حالی که سینه‌ام مالامال از عشق فرد دیگری بود با برادر همکلاسی‌ام ازدواج کردم.

 

همسرم کارمند بود و از نظر مالی مشکلی نداشتیم. ماه اول ازدواج مان رفتار همسرم بسیار با من خوب بود ولی رفته‌رفته انگار او نیز متوجه شده بود دلم پیش او نیست و ابراز علاقه‌ام صوری است و روابط مان كم‌كم به سردی رفت.

 

بعد از به دنیا آمدن پسر اولم در صبح یک روز ماه رمضان که برای خوردن سحری بیدار شدم، انگار صدایی به من گفت گوشی شوهرم را چک کنم و دیدم آنچه را نباید می‌دیدم. پیامک‌های او را به زنی که حکایت از رابطه با آن و خیانت به من داشت به او گفتم ولی او منکر همه چیز می‌شد و می‌گفت اشتباه شده است.

 

بیشتر بخوانید: زندگی تلخ زن جوان با شوهر هوسران

 

از آن موضوع سال‌ها می‌گذرد و پسر دومم 5 ساله است و من دیگر به همسرم حسی ندارم حس من به او مثل یک هم اتاقی است. ولی چند مدتی است بازهم رفتارهای مشکوکی دارد و مطمئنم او با کسی در ارتباط است.

 

تحلیل کارشناس

خیانت یکی از آسیب زننده‌ترین عوامل در تخریب رابطه در زندگی زناشویی است که در اکثر موارد به جدایی ختم می‌شود.

 

خیانت از هر نوع که باشد باعث آسیب زدن به ارتباط عاطفی می‌شود وقتی مشخص شود فردی در ارتباط عاطفی مرتکب خیانت شده علاوه بر ایجاد احساس غیر قابل اعتماد بودن در ارتباطش، در سایر ارتباطات نیز معمولاً طرد می‌شود.

 

خیانت بر فرد، خانواده و جامعه تاثیر منفی باقی می‌گذارد. واکنش فرد نسبت به خیانت همسر شبیه علائم استرس پس از ضربه روانی مانند علائم شوک، سردرگمی، خشم و افسردگی است.

 

بیشتر بخوانید: قربانی هوس‌های مادرم شدم

 

پس از افشای خیانت همسر با مسائلی نظیر بحران روابط زوجین، تضعیف عملکرد در نقش‌های والدین و مشکلات شغلی روبه رو می‌شوند.

 

از دیگر آسیب‌های خیانت همسر می‌توان به مسائلی همچون ضرب وشتم، قتل و اقدام به خودکشی اشاره کرد.

 

بررسی علل و عوامل فردی، خانوادگی و اجتماعی

عوامل فردی

تنوع طلب بودن و هوسرانی، ضعف ایمان و فساد اخلاقی، عدم پایبندی به قوانین، میل به خودنمایی و جلوه‌گری و دوران مجردی محدود

 

عوامل خانوادگی

اخلاق شخصی همسر، بدبینی و بد دلی همسر، عدم یک رابطه صمیمانه با همسر و نبود تفاهم، عدم تامین نیازهای جنسی و عاطفی توسط همسر، ازدواج تحمیلی

 

بیشتر بخوانید: عروس در شب ازدواج زیر کتک‌های داماد بیهوش شد

 

عوامل اجتماعی

جامعه آلوده، بدحجابی و بی‌حجابی، دوستی‌های قبل از ازدواج، رسانه، ماهواره، تاثیر‌پذیری از فیلم‌های مبتذل، اینترنت و تلفن همراه و همنشینی با منحرفان

 

توصیه‌های پیشگیرانه

دقت در انتخاب همسر، رعایت اصل حیا و عفت در محیط خانه و اجتماع، پایبندی به حیا و عفت و رواج آن و ...

 

تهیه و تنظیم: سروان ریحانه یگانه معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان ماسال استان گیلان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.