2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
اعدام قاتل 2 مرد بعد از 30 سال

اعدام قاتل 2 مرد بعد از 30 سال

هر دو همدست این مرد فراری شدند و ردی از آنها به دست نیامد.

دوات آنلاین-مردی که ۳۰سال قبل در جریان دو حادثه جداگانه با همدستی دو مرد افغان مرتکب دو فقره قتل شده بود در زندان رجایی شهر کرج قصاص شد. تلاش پلیس برای بازداشت همدستان قاتل با بن بست مواجه شد.

 

به گزارش جوان، مرد جنایتکار که بابک نام داشت با همدستی مردی افغان اولین جنایت خود را ۳۰سال قبل در شهرستان گنبد کاووس مرتکب شد.

 

ساعت ۱۵ عصر روز ۱۹ دی سال ۶۹ مأموران پلیس گنبد کاووس از قتل مرد 65 ساله ای در مغازه فرش فروشی با خبر و راهی محل شدند.

 

بررسی ها نشان داد که احمد با ضربات چاقو به قتل رسیده است. تحقیقات نشان داد لحظاتی قبل دو مرد جوان که یکی از آنها افغانی بود وارد مغازه شده و پس از درگیری خونین مقدار زیادی پول نقد، دلار و اجناس قیمتی سرقت کرده و از محل گریخته اند.

 

با اطلاعاتی که یکی از شاهدان از بابک و مرد افغان در اختیار پلیس گذاشت دو متهم تحت تعقیب قرار گرفتند تا اینکه بابک ۲۹اردیبهشت سال ۷۳ پس از گذشت چهار سال در تهران بازداشت شد.

 

متهم در همان بازجویی ها اولیه به قتل مرد فرش فروش با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد.

 

وی گفت: مدتی قبل از قتل احمد با مرد افغانی به نام بشیر در شهرستان گنبد کاووس آشنا شدم که مرد فرش فروش را به صورت کامل می‌شناخت.

 

بشیر به من گفت چند سالی است برای مغازه فرش فروشی احمد بار می برد و کارگری می کند و در این مدت متوجه شده است که مرد فرش فروش همیشه در مغازه اش مقدار زیادی پول، طلا و دلار نگهداری می کند، او مرا وسوسه کرد و سرانجام نقشه سرقت خونین را اجرا کردیم.

 

اعتراف به دومین قتل

وی در ادامه تحقیقات به قتل مرد دیگری در تهران اعتراف کرد و در توضیح ماجرای دومین قتل گفت: پس از قتل احمد اموال سرقتی را با همدسته تقسیم کردیم و از هم جدا شدیم، من یک شب در خانه خواهرم ماندم و بعد از آنجا برای اینکه ردی از خودم به جای نگذارم به شهرهای مختلف سفر کردم تا اینکه تمام پولها و دلارهای سرقتی را خرج کردم و تصمیم گرفتم برای کار به شهرستان شوشتر در استان اهواز بروم. آنجا در گاراژی همراه مرد افغانی به نام بصیر شروع به کار کردم که صاحب گاراژ گفت به تعدادی کارگر دیگر هم احتیاج دارد. بصیر گفت تعدادی همشهری در تهران دارد که حاضرند با دستمزد پایین کارگری کنند و از من خواست با هم به تهران بیاییم و پس از بستن قرار داد آنها را برای کار به شوشتر بیاوریم.

 

از آنجایی که عاشق پیکان جوانان بودم خودروی پیکان جوانانی به مبلغ ۱۱ هزار تومان کرایه کردیم و همراه بصیر و راننده پیکان که مرد جوانی بود راهی تهران شدیم.

 

در میانه راه با بصیر نقشه سرقت پیکان را طراحی کردیم و وقتی به نزدیکی بهشت زهرا در تهران رسیدیم پارچه ای به دور گردن راننده انداختیم و او را خفه و جسدش را در بیابان های اطراف بهشت زهرا رها کردیم.

 

پس از قتل، خودروی سرقتی را به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان فروختیم و پول آن را تقسیم کردیم و از هم جدا شدیم تا اینکه من به اتهام قتل فرش فروش دستگیر شدم که به خاطر عذاب وجدان تصمیم گرفتم به قتل دوم نیز اعتراف کنم.

 

متهم پس از تحقیقات تکمیلی در حالی که هر دو همدستش فراری بودند با رأی قاضی دادگاه جنایی به دو بار قصاص محکوم شد. پرونده متهم پس از تأیید حکم قصاصش در دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی فرستاده شد و در نهایت متهم چند روز قبل پس از گذشت ۳۰سال از حادثه در زندان رجایی شهر کرج به دار مجازات آویخته شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.