2024/05/04
۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
تندی غذا را چگونه از بین ببریم

تندی غذا را چگونه از بین ببریم

هرچند فلفل یک ادویه مفید است اما تندی زیاد غذا می تواند آزار دهنده باشد، اگر غذایتان تند شده و می خواهید تندی غذا را از بین ببرید این مطلب را بخوانید

دوات آنلاین-فلفل یک نوع ادویه بسیار مفید اما تند است که ممکن است تندی آن گاهی شما را اذیت کند. برای اینکه تندی غذای خود را کم کنید راههایی وجود دارد اما توصیه اکثر کارشناسان تغذیه این است که با فلفل آشتی کنید و به طعم تند آن عادت کنید چون بسیار مفید است.

 

اگر در غذای خود فلفل زیادی ریخته اید اولین راه این است که قبل از هم زدن غذا فلفل را از غذا جدا کنید اما اگر بعد از هم زدن غذا متوجه شده اید که فلفل آن زیاد است می توانید از روش های سنتی استفاده کنید.

چطور تندی فلفل در غذا را بگیریم

بالا بردن حجم غذا برای از بین بردن تندی غذا

یکی از بهترین روش ها برای کنترل تندی غذا این است که مواد غذایی بیشتری به آن اضافه کرده و حجم غذا را بالا ببرید. اینکار باعث می شود طعم غذای شما حفظ شود و تندی آن هم کم شود. البته در مورد بعضی غذاها نمی توان حجم آن را خیلی زیاد کرد یا اینکه میزان تندی به حدی است که بالا بردن حجم غذا چندان کار ساز نیست در این صورت شما می توانید علاوه براینکه حجم غذا را بالا میبرید کارهای دیگری هم بکنید.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت کامل کباب کوبیده مرغ

 

سیب زمینی ناجی غذای تند

یکی از روش های سنتی و بسیار موثر استفاده از سیب زمینی است از آنجایی که سیب زمینی منافذ بازی دارد به راحتی می تواند ادویه جات را به خود جذب کند به همین دلیل است که غذاهای شور و یا غذاهایی که ادویه در آن زیاد استفاده شده را می توانید با سیب زمینی متعادل کنید. بنابراین وقتی غذایی تندی دارید می توانید از سیب زمینی استفاده کنید.

 

دو عدد سیب زمینی متوسط را بشویید و پوست بکنید. بعد دوباره آن را بشویید و سپس به داخل غذا بی اندازید تا همراه غذا بپزد. در این صورت سیب زمینی تندی شدید غذا را می گیرد.

سیب زمینی تندی فلفل  در غذا را می گیرد

در غذای تند از خامه و شیر استفاده کنید

برخی افراد شیر و خامه را در غذا دوست ندارند اما یکی از مهمترین موادی است که می تواند برای تعادل طعم غذا استفاده شود. برای استفاده از خامه و شیر اصلا نترسید چون غذا را خوش طعم هم می کند خامه یا شیر در انواع سوپها استفاده می شود و می تواند بسیار کمک کننده باشد. هرچه شیر و خامه چرب تر باشد حتما می تواند تندی را بیشتر از غذای شما بگیرد.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت کامل خوراک زبان مجلسی با سس قارچ

 

همانطور که می دانید احساس تندی به دلیل تحریک حسی که سنسورهای عصبی زبان در اثر مخلوط شدن کپسایسین با آب دهان به مغز انتقال می‌دهد،است و سوزشی که در اثر تماس با فلفل احساس می‌کنیم به علت تحریک شدن حسگرهای عصبی بدن است که در برابر حرارت وارد شده به بدن از خود واکنشی شبیه به سوختن نشان می‌دهند. بنابراین وقتی احساس می کنید غذا تند است در واقع حسگرهای شما بسیار فعال شده است. اگر چربی روی حسگرها را بگیرد احساس داغی و تندی به مغز منتقل نمی شود به همین دلیل است که شیرو خامه به دلیل چربی که دارد می تواند شما را مصون نگه دارد.

سرکه برای گرفتن تندی فلفل در غذا مفید است

سرکه تندی غذا را از بین می‌برد

استفاده از سرکه سیب یا سرکه سفید روشی برای گرفتن تندی فلفل است. سرکه به علت خاصیت اسیدی‌‌اش باعث رقیق‌تر شدن ریزدانه‌های کپسایسین فلفل می‌شود و تندی غذا را کم می‌کند. اگر برای رفع تندی قورمه سبزی از سرکه استفاده می‌کنید، بهتر است ترش کننده‌های دیگر مثل آبغوره یا رب انار را به خورشتان اضافه نکنید.از سرکه برای گرفتن تندی خورش ها می توانید استفاده کنید. اما در مقدار آن بسیار دقت کنید.

 

این نکته را هم در نظر داشته باشید که خوردن برنج به‌عنوان ماده‌ای نشاسته‌ای با خورش تأثیر به سزایی در رفع تندی قورمه سبزی دارد.

 

همان‌طور که می‌دانید سرکه به تنهایی طعم‌دهنده‌ای قوی است و مقدار زیاد آن باعث تغییر طعم و مزه غذا می‌شود. پس در استفاده از آن جانب احتیاط را رعایت کنید.

خواص فلفل

با فلفل آشتی کنید

بسیاری از کارشناسان تغذیه توصیه می کنند که از فلفل در غذا زیاد استفاده کنید. بیشتر غذاهای هندی از انواع ادویه و فلفل استفاده شده است و همین باعث شده مردم هند به نسبت مردم سایر کشورهای دیگر از تناسب اندام بیشتری برخوردار باشند. همچنین فلفل برای اینکه سوخت و ساز بدن را بالا می برد باعث ایجاد تعادل در وزن می شود. فلفل تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و همچنین تقویت کننده دستگاه گوارش نیز هستند هرچند تصور عموم این است که فلفل باعث آزار دستگاه گوارش و معده می شود. اگر حساسیت خاصی به فلفل ندارید حسگرهای زبانی خود را به خوردن فلفل عادت دهید تا از فواید آن استفاده کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.