2020/05/27
۱۳۹۹ چهارشنبه ۷ خرداد
10 روش برای این‌که مقاوت خود را در برابر سختی‌ها بیشتر کنیم

10 روش برای این‌که مقاوت خود را در برابر سختی‌ها بیشتر کنیم

آیا در برابر سختی‌ها زود خودتان را می‌بازید؟ تحمل‌تان در برابر دشواری‌های زندگی کم است؟ شما فقط به کمی تمرین نیاز دارید تا بتوانید تاب آوری و مقاومت خود را افزایش بدهید.

دوات آنلاین-سرسختی یا تاب آوری و به بیان دیگر قدرت مقاومت در برابر سختی‌ها در افراد مختلف متفاوت است اما همه می‌توانند با کمی تمرین و ممارست میزان تاب آوری خود را بیشتر کنند و مقاومت‌شان را در برابر دشواری‌ها و ناملایمت‌ها افزایش بدهند. 10 توصیه مهم برای رسیده با این هدف را به نقل از سواد زندگی بخوانید:

 

با اطرافیانمان رابطه برقرار کنیم

حفظ روابط خوب با اعضای خانواده و دوستان، عامل مهمی در تاب‌آوری است. به این دلیل برای کمک به خود و افراد باید رابطه خوبی را با دیگران برای افزایش سطح تاب‌آوری ایجاد کرد.

چگونه در برابر سختی ها مقاومت کنیم

موقعیت‌های بحرانی را همیشگی ندانیم

شیب و فرازهای زندگی غیرقابل اجتناب هستند. هر کسی ممکن است لحظات دشواری را تجربه کند. ما نمی‌توانیم این حقیقت را تغییر دهیم. به هر حال می‌توانیم شیوه‌هایی را که چنین موقعیت‌هایی را دریافت، یا تفسیر می‌کنیم و به آنها پاسخ می‌دهیم، تغییر دهیم. لحظه‌ای که موقعیت‌های نامطلوب زندگی را به صورت مسائلی برطرف نشدنی می‌بینیم، گام‌های مثبتی را که قادریم برداریم، محدود می‌کنیم.

 

بیشتر بخوانید: 25 فرمول ساده برای این‌که شاد زندگی کنیم

 

بپذیریم که تغییر در زندگی غیرقابل اجتناب است

تنها واقعیت در زندگی این است که هر چیزی تغییر می‌کند. گاهی اوقات ما قادر نیستیم به دلیل بعضی موقعیت‌های نامطلوب زندگی، به اهداف خود دست یابیم. پذیرش موقعیت‌هایی که مت نمی‌توانیم آنها را تغییر دهیم و تمرکز بر شرایطی که می‌تواند تغییر کند گام مهمی در جهت تاب‌آوری شخصی است.

 

بیشتر بخوانید: تکنیک‌های طلایی برای این‌که احساس آرامش کنید

 

هدف گذاری کنید

داشتن هدف در زندگی و توانمندی برای هدف‌گذاری، شاخص مهمی در تاب‌آوری است. فردی که هدف گذاری را به زندگی خود ضمیمه می‌کند، جهت‌گیری آینده خود را افزایش می‌دهد و می‌تواند به زمانِ شخصی ساختار دهد. وقتی که اهدافی را تعیین می‌کنیم برای تحقق آنها کار خواهیم کرد. تلاش برای این منظور و دستاورد آن، منبعی برای خشنودی و رضایت ما خواهد بود. لازم است توجه داشته باشیم که هدف گذاری باید ملموس و گام به گام باشد.

 

قاطعانه عمل کنید

برخی افراد هنگامی که با مساله‌ای مواجه می‌شوند ممکن است منفعل باقی بمانند در انتظار این‌که مسائل خودشان حل شوند. این نوع برخورد با مسائل، شاخصی از عدم تاب‌آوری است. در مقابل، توانمندی برای عمل جسورانه در موقعیت‌های نامطلوب به منظور حل مسائل می‌تواند شاخصی از تاب‌آوری باشد. پس اگر فکر می‌کنید کاری را باید انجام دهید بی‌محابا اقدام کنید و به خود اعتماد داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: عادت‌هایی که اجازه نمی‌دهند شاد زندگی کنیم

 

باور داشته باشید که بحران‌ها فرصت‌هایی برای خودکاوی هستند

افرادی که در زندگی با بحران مواجه نمی‌شود، فرصتی برای شناخت خود ندارند. مسائل و مشکلات فرصت‌هایی برای خودکاوی هستند. اگر مسائل را به صورت فرصت‌هایی برای خودکاوی ببینید، تاب‌آوری‌تان در بحران‌ها افزوده می‌شود

 

همواره به خود نگاه مثبتی داشته باشید

دارا بودن اعتماد به نفس و اعتماد به قابلیت‌های شخصی خود شاخصی از تاب‌آوری است. قبل از سعی برای حل موفقیت‌آمیز مسائل، فرد بایستی به توانایی خود برای انجام آن باور داشته باشد. شخصی بدون این باور نمی‌تواند گام‌های ضروری را برای حل مسائل بردارد.

راه هایی برای بالا بردن تاب آوری

دورنمای موقعیت‌ها و مسائل را تاریخی تجسم کنید

اگر فردی که با موقعیت‌های نامطلوب زندگی مواجه می‌شود، آنها را با دورنمایی مختصر ارزیابی کند، این موقعیت‌های مشکل ممکن است بزرگتر از آنچه هستند به نظر بیایند. به این دلیل ارزیابی موقعیت‌های مساله در دورنمایی گسترده، شاخص مهم تاب‌آوری است. افرادی که می‌توانند مسائل را در بافتی تاریخی ببینند، می‌توانند مساله را به طور واقع‌بینانه‌تری درک کنند بدون این‌که بار هیجانی قوی آن را بر دوش کشند. حفظ دورنمایی گسترده از موقعیت مساله و مقابله با آنها در بافتی تاریخی آثار منفی را که مساله برای شخص در پی دارد، کاهش خواهد داد.

 

بیشتر بخوانید: چگونه اعتماد به نفس خود را بالا ببریم

 

خوش‌بین باشید

حفظ نقطه نظر خوش‌بینانه به مسائل، شاخص مهمی در تاب‌آوری است. افراد خوش‌بین انتظار دارند که چیزهای خوب اتفاق بیفتد، در حالی که افراد بدبین می‌ترسند که اتفاق‌های بدی رخ دهد.

 

مراقب خود باشید

مراقب خود بودن شاخص مهمی از تاب‌آوری است. این مراقبت می‌تواند با حساسیت به هیجان‌ها و نیازهای شخصی خود، صرف زمان برای خود، حفظ سلامت جسمانی و مشارکت در فعالیت‌هایی که از آن لذت می‌برید، مشخص شود. فردی که می‌تواند خود را به لحاظ جسمانی و روانشناختی متناسب نگه دارد، کوشش و اشتیاق بیشتری را برای حل مسائل نشان خواهد داد.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.