2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چه کار کنیم که غذا به کرونا آلوده نشود

چه کار کنیم که غذا به کرونا آلوده نشود

آیا ممکن است غذایی که می‌خوریم به ویروس کرونا آلوده باشد؟ در این صورت چه باید بکنیم تا مبتلا نشویم؟

دوات آنلاین-آلوده شدن غذایی که می‌خوریم به ویروس کرونا یکی از دغدغه‌های این روزها است. یک متخصص در این باره راهنمایی‌های مفیدی کرده است.

 

دمای مناسب برای از بین رفتن ویروس کرونا

دکتر سید هدایت حسینی، استاد گروه علوم و صنایع غذایی انستیتوی تحقیقات تغذیه‌‌ای کشور در خصوص انتقال ویروس کرونا از طریق غذا اظهار کرد: بر اساس آخرین منابع معتبر علمی، ویروس کرونا در صورت اعمال دما و زمان کافی در هنگام پخت مواد غذایی به‌‌طور کامل از بین می‌‌رود.

 

ببینید: چگونه سطوح را در خانه ضدعفونی کنیم

 

وی با اشاره به گزارش‌‌های علمی موجود در حوزه ایمنی موادغذایی افزود: ویروس کرونا در دمای 56 درجه سانتیگراد طی مدت 30 دقیقه از بین می‌‌رود و برای نابودی این ویروس در دمای 70 درجه سانتیگراد حداقل 5 دقیقه زمان لازم است.

 

بیشتر بخوانید: چه کار کنیم که لباس‌هایمان به کرونا آلوده نشود

 

توجه به میزان چربی و پروتئین در غذا

حسینی ادامه داد: هر چقدر میزان چربی و پروتئین در یک ماده غذایی بیشتر باشد، با توجه به اثر حفاظتی این مواد از ویروس، دمای بالاتری برای از بین بردن ویروس در زمان سالم‌‌سازی حرارتی لازم است؛ بنابراین توصیه می‌‌شود در زمان پخت مواد غذایی حتما از دمای بالاتر از 70 درجه سانتیگراد و حداقل زمان 5 دقیقه حرارت استفاده شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.