2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
معرفی کامل سریال پدر پسری؛ سریال شبکه 5 در ماه رمضان + خلاصه داستان، بازیگران و ساعت پخش و تکرار

معرفی کامل سریال پدر پسری؛ سریال شبکه 5 در ماه رمضان + خلاصه داستان، بازیگران و ساعت پخش و تکرار

سریال پدر پسری یک سریال طنز و بسیار جذاب است. اطلاعاتی که درباره این سریال باید بدانید در این مطلب گردآوری شده است.

دوات آنلاین-سریال پدر پسری یک سریال طنز است که در ماه مبارک رمضان از شبکه ۵ تلویزیون پخش می‌شود و از آن دست سریال‌هایی است که می‌تواند طرفداران زیادی پیدا کند.

 

محمدرضا حاجی‌غلامی کارگردانی سریال پدر پسری را برعهده دارد و این سریال به تهیه‌کنندگی رضا جودی و در حالی ساخته و آماده پخش می‌شود که به علت کرونا بسیاری از کارها متوقف شده است.

 

مدتی طولانی بود که شبکه ۵ در زمینه سریال‌سازی فعالیت نمی‌کرد و بیشتر شاهد سریال‌های خارجی در این شبکه بودیم اما شبکه ۵ نیز سریال سازی را شروع کرده و ابتدا سریال میانبر روی آنتن رفت و بعد از آن نوبت به پدر پسری می‌رسد.

عکسی از سریال پدر پسری

خلاصه سریال پدر پسری

سریال پدر پسری اقتباسی از کتاب "آخرین نشان مردی" به قلم مهرداد صدقی است که به صورت طنزگونه و اپیزودیک (هر قسمت آن قصه‌ای مجزا دارد) پخش می‌شود.  

 

کتاب آخرین نشان مردی مثل سایر کتاب های مهرداد صدقی این کتاب نیز درون مایه طنز دارد . صدقی کتاب را از زبان حامد دانشجویی که در حال نوشتن پایان نامه خود است نقل میکند هر روز و در هنگام نوشتن پایان نامه اتفاقات و بحث های جالبی پیرامون حامد اتفاق می افتد که روند نوشتن پایان نامه را تحت تاثیر خود قرار می دهد و داستان را به طنز مبدل میکند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی سریال زیر خاکی؛ سریال رمضانی شبکه یک

 

داستان درباره نسلی از آدم‌های این دوره است که شاید مشغله‌های امروزی‌مان اجازه نمی‌دهد عوالم و حال و هوای اصیل و ساده و در عین حال متین و نجیبشان را به راحتی درک کنیم. «پدرها»، همان پدرهایی که نه خیلی قدیمی‌اند که از دنیای ماچیزی ندانند و نه خیلی امروزی که از همه جیک و پوک ما در هیاهوی مشغله‌های اینترنتی و روابط نصفه و نیمه‌مان با آدم‌هاو چیزها سر دربیاورند.

 

پدرهایی که متولد اواخر دهه بیست و دهه سی هستند. آنهایی که الان به مرز شصت سالگی رسیده‌اند یا چند سالی است که از آن گذشته‌اند. پدرهایی که شاید «آخرین نشان مردی» را در این نسل همراه خود دارند. پدرهایی که قابل تقدیرند به خاطر تلاششان برای هم‌پاشدن با فرزندان جوان خود و قابل احترام‌اند برای صفا، صداقت و سادگی‌ای که میراثی گران‌بها است. میراثی که شاید دیگر ما نتوانیم به تمامی به نسل بعد از خود منتقل کنیم.

عکسی از سریال پدر پسری

بازیگران سریال پدر پسری

بازیگرانی چون مهران رجبی، عزت‌الله مهرآوران، مریم سرمدی، افشین سنگ چاپ، محمدجواد جعفرپور، کتایون بختیاری  و یدالله شادمانی در سریال پدر پسری بازی کرده‌اند.

 

سریال پدر پسری چند قسمت است

این سریال در 40 قسمت برای پخش از شبکه 5 سیما آماده شده است و از ابتدای ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌رود.

 

ساعت پخش و تکرار سریال پدر پسری

این سریال ساعت 23 از شبکه پنج پخش خواهد شد و تکرار آن ساعت‌های 2 و 30 دقیقه بامداد و 10 و 30 دقیقه صبح روز بعد خواهد بود.

تصویر جلد کتاب آخرین نشان مردی

بخشی از کتاب آخرین نشان مردی

خالی از لطف نیست که در ضمن تماشای سریال پدر پسری کتاب آخرین نشان مردی را نیز مطالعه کنید. بخشی از کتاب در زیر آمده است:

 

آقای عطاری و طوبی خانم برای افطاری آمده‌اند خانه ما. مامان برای اینکه پز بدهد، می‌گوید: «مقاله حامد از یک مجله خارجی پذیرش گرفته.»

آقای عطاری که با بی‌رحمی هرچه تمام‌تر مشغول انتقام از لحظات گرسنگی‌اش است، با دهان پر می‌گوید: «هَه هیه» که نمی‌دانم دارد می‌گوید «تبریک» یا «ته‌دیگ».

طوبی خانم درحالی‌که بدون توجه به بقیه برای بار سوم بی‌محابا شُله‌زرد می‌کشد، به من می‌گوید: «خب حامدجان حالا چی می‌شه؟»

می‌گویم: «خب یعنی می‌تونم از پایان‌نامه‌م دفاع کنم.»

ـ خب بعدش چی؟

این بعدش چی همان دغدغه اصلی من است. می‌گویم: «احتمالاً دکترا بخونم.»

«بعدش چی؟» بعدی را همه دسته‌جمعی به من می‌گویند.

برای اینکه بحث را تمام کنم، همه جواب‌های احتمالی را با هم می‌دهم: بعدش می‌رم خدمت، بعدش هم دنبال شغل می‌گردم.

آقای عطاری می‌گوید: «خب حامدجان. پس ازدواج چی؟»

می‌دونی که مردا به یه سنی که می‌رسن باید هم خودشون رو بدبخت کنن هم یه نفر دیگه رو.

بابا می‌گوید: «اتفاقاً به اصرار خود حامد می‌خواستیم برای یه موردی بریم حرف بزنیم که نشد.»

آقای عطاری می‌گوید: «حالا این‌قدر هم زود نه.». بعد هم یک دیالوگ از اصغر فرهادی می‌دزدد و می‌گوید: «این عاشق شده و نمی‌فهمه با جیب خالی نمی‌شه زندگی کرد، شما که می‌فهمین چرا می‌خواستین برین با اونا حرف بزنین؟»

بابا می‌گوید: «ولی معلوم بود طرف وضعشون خوبه.»

ـ تو کی رفتی تحقیق کردی؟

ـ همچی فوری به ما نه گفتن که وقت نشد برم تحقیق کنم.

ـ عجله کردی. صبر می‌کردی جواب مثبت بدن و اینا برن خونه بخت بعداً تحقیق کنی. حالا چه‌جوری فهمیدی

وضعشون خوبه؟

بابا می‌گوید: «راستش وقتی کیف دختره رو از سارق پس گرفتم دیدم توی کیفش پر از تراوله.»

آقای عطاری به من می‌گوید: «بابات راست می‌گه. از قدیم گفتن کیف پول رو ببین، دختر رو بگیر.... یعنی شما همین‌جوری می‌خواستین حامدو بدبخت کنین؟ مشکل این پسر مگه کیف پوله؟»

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.