2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
پیشگیری از کرونا با طب ایرانی - سنتی

پیشگیری از کرونا با طب ایرانی - سنتی

برای پیشگیری از کرونا باید سیستم ایمنی بدن خود را مقاوم کنیم اما برای این کار چه بخوریم و چه نخوریم؟ توصیه‌های طب ایرانی را در این زمینه بخوانید:

دوات آنلاین-برای در امان ماندن از کرونا علاوه بر عمل کردن به توصیه‌های بهداشتی می‌توان از دستورالعمل‌های مفید طب ایرانی و سنتی نیز کمک گرفت و سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد.

 

دکتر علیرضا عباسیان، معاون تعالی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت گفت: روزه‌داری طبی به معنای کاهش حجم و کالری غذای دریافتی در حد ۲۰ درصد کمتر از وضعیت همیشگی در هر فرد است. این روش با تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب می‌تواند منجر به بهبود عملکرد دستگاه مبارزه بدن با عوامل بیماری‌زای بیرونی شود که به این علت در این ایام آن را به مردم توصیه می‌کنیم.

برای پیشگیری از کرونا چی بخوریم و چی نخوریم

این خوراکی‌ها را نخورید

وی در ادامه با تاکید بر عدم مصرف برخی اقلام غذایی، افزود: مصرف ترشی‌ها باید محدود شده و از مصرف ادویه‌های تند و تیز مانند فلفل قرمز،   خردل و شوری‌ها مانند آجیل شور یا خیار شور پرهیز کنید. همچنین بهتر است مصرف ماست، گوجه، موز و غذاهای خمیری و ثقیل محدود شود.

 

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین نکات برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به خانه

 

غذاهای مفید برای پیشگیری از کرونا

عباسیان ادامه داد: از سوی دیگر مصرف خورش‌های آبدار همراه با سبزی‌های تازه، آلو بخارا، زرشک، خورش کدو، خورش لوبیا سبز، بامیه و کدو حلوایی آبپز نیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

 

معاون تعالی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت همچنین با اشاره به نقش ادویه‌جات و گیاهان دارویی در تقویت سیستم ایمنی بدن، خاطرنشان کرد: مصرف آویشن، دارچین، سیاه‌دانه، زردچوبه، چای کوهی، گل گاوزبان، بابونه، زعفران، هل، رزماری و میخک نیز برای بدن بسیار مفید است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.