2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
عامل 2 جنایت به دار مجازات آویخته شد

عامل 2 جنایت به دار مجازات آویخته شد

این متهم ابتدا به خاطر سرقت کابل دستگیر شد اما در بازجویی‌ها به کشتن دو نفر اقرار کرد.

دوات آنلاین-متهم سابقه داری که به اتهام کابل دزدی به زندان محکوم شده بود پس از اعتراف به دو قتل به قصاص محکوم و در نهایت هفته گذشته به دار مجازات آویخته شد.

 

این مرد جوان که حمید نام داشت در سال 95 وقتی که 29 ساله بود در شهرهای مختلف کشور دست به سرقت کابل برق ‌زد و در اراک دستگیرشد، او با حکم دادگاه به زندان محکوم شد.

 

این جوان که هنگام دستگیری کارتن‌خواب بود در بازجویی‌ها علاوه بر 31فقره سرقت، به 2قتل در پایتخت اقرار کرد. او 7 اردیبهشت‌ماه سال 95 دستگیر شد، زمانی که مأموران پلیس شهرستان شازند اراک هنگام گشتزنی به او که روی پل عابرپیاده ایستاده بود مشکوک شدند و او را زیرنظر گرفتند.

 

ماموران در ادامه دیدند این مرد مشغول سرقت کابل برق است به همین دلیل او را دستگیر کردند و در بازرسی وسایلش حدود 30کیلوگرم کابل برق کشف کردند که همان روز سرقت کرده بود.

 

به این ترتیب حمید 29ساله برای تحقیقات به پلیس آگاهی شهرستان شازند اراک منتقل شد و در بازجویی‌ها اقرار کرد که برای تأمین مخارج زندگی دست به سرقت زده است. هرچند ابتدا اصرار داشت که فقط همین یک فقره سرقت را انجام داده اما وقتی با انجام انگشت‌نگاری و استعلام، مشخص شد که او سابقه‌دار است و پیش از این به زندان رفته، مجبور به اقرار شد.

 

حمید در بازجویی‌ها گفت: حدود 5سال پیش به‌خاطر اختلافاتی که از کودکی با پدرم داشتم از خانه‌مان که در یکی از شهرستان‌های غربی کشور است فرار کردم و مجبور شدم برای تأمین مخارج زندگی‌ام سرقت کنم، فقط هم کابل برق می‌دزدیدم. چون کارتن‌خواب بودم به شهرهای مختلف سفر می‌کردم از اصفهان و کاشان و قزوین گرفته تا شهرهای دیگر. پس از مدتی سرقت در یک شهر به شهر دیگری کوچ می‌کردم و در جاهای مختلف مثل پارک‌ها، کوه یا کنار خیابان می‌خوابیدم. جای مشخصی برای زندگی نداشتم.

 

وی همچین در مورد جرایمش گفت: اوایل در سرقت‌ها همدست داشتم اما او در یکی از شهرستان‌ها تصادف کرد و فوت شد. پس از آن به تنهایی سرقت می‌کردم تا خرج خودم و خرید مواد را تأمین کنم. همه‌‌چیز مصرف می‌کنم از هروئین و شیشه گرفته تا تریاک و قرص‌های روانگردان. درواقع هرچیز که به دستم برسد مصرف می‌کنم.

 

درحالی‌که بازجویی از حمید در مورد سرقت های سریالی در شهرهای مختلف همچنان ادامه داشت، او راز2 قتل در پایتخت را فاش کرد. وی گفت: اولین قتل را سال93در منطقه یوسف‌آباد کنار اتوبان کردستان انجام داده  و پیرزنی را به قتل رساندم. قصد سرقت از پیرزن را داشتم اما او مقاومت کرد، به همین دلیل با آجرضربه‌ای به سرش زدم و او را کشتم.

 

وی در مورد دومین قتل نیز گفت: یکی از روزهای زمستان سال94 در غرب تهران به پارکی در منطقه جنت‌آباد رفتم و دختر و پسری را در آلاچیق پارک دیدم. پسرجوان گفت چرا چپ نگاه می‌کنی، سر همین موضوع با هم درگیر شدیم و آنقدر عصبی بودم که با چاقو ضربه‌ای به او زدم و فرار کردم.

 

وی ادامه داد: در این مدت بارها خواستم به کلانتری جنت‌آباد بروم و خودم را تسلیم کنم اما نتوانستم. اما الان واقعا پشیمانم و به‌خاطر عذاب وجدانی که رهایم نمی‌کرد تصمیم گرفتم ماجرای هر دو قتل را لو بدهم.

 

پس از آن حمید به خاطر 31فقره سرقت کابل برق در نقاط مختلف کشور در دادگاه بخش زالیان اراک پای میزمحاکمه رفت و به زندان محکوم شد. از سوی دیگر با توجه به اعترافش به 2 قتل در پایتخت پرونده به دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد.

 

در نهایت حمید با کیفرخواست در مورد دو قتل در داگاه کیفری استان پای میز محاکمه رفت و در پایان رسیدگی به پرونده او در دادگاه کیفری قضات او را مستحق دوبار قصاص دانستند. در ادامه روند قانونی پرونده نیز حکم قصاص او از سوی قضات دیوان عالی کشور تایید شد و در نهایت او هفته گذشته پس از استیذان حکمش در زندان قرل حصار تهران به دار مجازات آویخته شد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
احمد 1398/12/10
متاسفانه از این نوع افراددرجامعه کم نیستند باید مواظب بود آدمی که همه نوع مواد مصرف میکند به هیچ آدمی رحم نمی‌کند و عاقبت آنها همین مجازات است چندی قبل خواندم یک مجرم به قتل که بخشیده شده وآزادگردیده بود دوباره در دعوایی آدم دیگری را بقتل رساند الان مدافعان حقوق بشر میگویند معتاد بوده اوبیمار است نباید اعدام میشد اما این آدمها چندنفر آدم بیگناه رابکشند تا مثلاً ترک کرده و ادم شوند

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.