2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
عجیب‌ترین کارهای انسان برای زیبایی

عجیب‌ترین کارهای انسان برای زیبایی

معیارهای زیبایی در طول تاریخ دستخوش تحولات زیادی شده است. در این میان بشر برای جلب توجه بیشتر و زیبا به نظر رسیدن گاه کارهایی انجام داده که واقعا عجیب و غریب است.

دوات آنلاین-بعضی‌ها برای این‌که زیباتر به نظر برسند حاضر هستند هر عملی انجام بدهند و هر سختی را تحمل کنند و حتی عوارض کارهایشان را به جان می‌خرند. بعضی هم هستند که کارهای عجیب و غریبی انجام می‌دهند که همه را شگفت‌زده می‌کند. عجیب‌ترین کارهایی که برای زیبا شدن یا جلب توجه انجام شده در مطلب زیر به نقل از تابناک آمده است:

عجیب‌ترین کارهای انسان برای زیبایی

یک مد عجیب در چین

بستن پا‌ها در چین و در قرن دهم رواج پیدا کرد؛ امپراتور لی‌یو از رقاصه خود خواست تا پاهایش را به شکل ماه ببندد و روی نوک انگشتانش برقصد، این امر مورد توجه امپراتور قرار گرفت و رقاصه‌های دیگر نیز برای جلب نظر امپراتور همین کار را انجام دادند و بستن پا‌ها در این دوران به اوج محبوبیت خود رسید تا جایی که تا آغاز قرن نوزدهم ۴۰ تا ۵۰ درصد از زنان پاهایشان به این شکل بود و همه زنان طبقه‌های بالای جامعه صدر در صدشان این کار را انجام می‌دادند، این حرکت آنقدر مهم بود که دخترانی با پا‌های عادی شانس کمی برای ازدواج داشتند.

عجیب‌ترین کارهای انسان برای زیبایی

عمل‌های عجیب برای داشتن کمر باریک

برخی از زن‌ها به اندازه کافی خوش‌شانس بودند و به طور طبیعی کمر‌های باریک داشتند، این ویژگی از زیبایی‌های زنان به شمار می‌رفت، و در دوران ویکتوریایی زنان از کمربند‌هایی برای کمرباریک شدن استفاده می‌کردند، حتی برخی از آن‌ها، استخوان‌هایشان را برمی‌داشتند.

 

بیشتر بخوانید:

عجیب‌ترین وصیت‌نامه‌های جهان در طول تاریخ

عجیب‌ترین بارداری‌های جهان

عجیب‌ترین ازدواج‌های جهان

 

مردانی که جان‌شان را فدای تیپ‌شان کردند

اگر بخواهیم نگاه منصفانه‌ای داشته باشیم باید بگوییم که این فقط زنان نیستند که به خاطر مد متحمّل رنج و دردسر می‌شوند، در اواخر قرن بیستم یقه‌های مردانه عجیب و غریبی مد شده بود که فقط نجیب‌زادگان این مدل یقه را انتخاب می‌کردند، این نوع یقه شاید چندان مهم نباشد، اما برخی گزارش‌ها حاکی از آن بود که مردانی بر اثر این یقه‌ها جان خود را از دست داده بودند.

عجیب‌ترین کارهای انسان برای زیبایی

جلب توجه با دندان‌های سیاه

همه ما می‌دانیم که قند و شکر به دندان‌ها آسیب می‌رساند، در قرن هجدهم فقط خانواده‌های ثروتمند می‌توانستند هزینه شیرینی‌جاتی مثل مربا و شیرینی را بپردازند، به همین دلیل برخی از مردم دندان هایشان را سیاه می‌کردند تا نشان دهند که ثروتمند هستند و بر اثر خوردن مواد قندی به این حالت دچار شده اند.

عجیب‌ترین کارهای انسان برای زیبایی

حمام کردن با فضولات تمساح

بسیاری از مردم بر این باورند که حمام گِل و لای برای پوست، مفصل و عضلات بسیار مفید است؛ یونانی‌ها و رومی‌های باستان در گرفتن حمام گل‌و‌لای بسیار افراط می‌کردند و بر این باور بودند که تولیدات ثانویه حیوانات، خواص ضد پیری دارند و یکی از رایج‌ترین روش‌های دستیابی به زیبایی، استحمام در مخلوطی از گل و فضولات تمساح بود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.