2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

با چه علایمی برای کرونا به پزشک مراجعه کنیم

فرد در صورت بروز چه علایمی مشکوک به ابتلا به کرونا تشخیص داده می‌شود و این ویروس بیشتر از چه طریق‌هایی گسترش می‌یابد؟ یک متخصص در فیلم بالا به این سوالات جواب داده است.

دوات آنلاین-وزارت بهداشت و پزشکان مختلف در روزهای گذشته اطلاع‌رسانی وسیعی درباره کرونا انجام داده و مرتب بر این موضوع تاکید کرده‌اند که کرونا چندان خطرناک نیست و حتی آنفولانزا از آن خطرناک‌تر است. دکتر داود یادگاری، رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه شهید بهشتی درباره علایم کرونا توضیحاتی داده است که در فیلم بالا می‌بینید.

 

در همین زمینه: برای آزمایش کرونا به کجا باید برویم؟

 

این متخصص بیماری‌های عفونی همچنین توضیح داده است: بسیاری از افراد افکار و باور اشتباهی در زدن ماسک دارند، زیرا ممکن است برخی از آن‌ها اصلا به زدن آن احتیاجی نداشته باشند. زدن ماسک برای بیماران حساس که دچار تب یا مشکلات ریوی شده‌اند الزامی است. خانه‌ها و بیمارستان‌هایی که فرد مبتلا در آن جا قرار دارند،  باید مرتبا ضد عفونی شوند. زیرا تنها با یک عطسه بر سطوح می‌توان ویروس را به راحتی منتقل کرد. ویروس به مدت ۸ ساعت بر سطوح باقی مانده و می‌تواند تکثیر شود و انتقال یابد، پس حتما رعایت نکات بهداشتی فراموش نشود.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.