2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
جاهای دیدنی ایروان، پایتخت ارمنستان کجا است و چگونه به آنجا سفر کنیم

جاهای دیدنی ایروان، پایتخت ارمنستان کجا است و چگونه به آنجا سفر کنیم

ایروان، پایتخت ارمنستان از آن شهرهایی که سفر به آن لذت‌بخش خواهد بود. سفر به این کشور به ویزا نیاز ندارد و هزینه‌های شما نیز زیاد نخواهد شد در عوض می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری این شهر بازدید کنید.

دوات آنلاین-ایروان بزرگترین شهر و در عین حال پایتخت جمهوری ارمنستان است. این شهر جزو زیباترین شهرهای کوهستانی قفقاز محسوب می‌شود که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. این شهر در امتداد هرازدان رود قرار گرفته است و مرکز فرهنگی و صنعتی و همچنین اداری کشور ارمنستان می باشد. در افق شهر ایروان کوه آرارات به زیبایی هرچه تمام خودنمایی می‌کند.  زبان رسمی مردم این شهر ارمنی است.

 

ایروان در سال ۲۰۱۲ پایتخت جهانی کتاب توسط یونسکو انتخاب و معرفی شد. این شهر یکی از اعضای وابسته به شهرهای اروپا می باشد.

ایروان پایتخت ارمسنتان مکان های دیدنی زیادی دارد

توصیف شهر ایروان

ایروان شهری است در نهایت پاکیزگی که سقف بازارهای آن پوشیده نیست و میدان‌های بزرگ دارد و اطراف آنها باغچه های بزرگ و زیبایی تعبیه شده است به عنوان تفرجگاه برای مردم این شهر و گردشگران.

 

هرچند این شهر توسط زمین لرزه بزرگ و سهمگین یک بار تخریب شده است اما همچنان قشنگی و تاریخ خود را حفظ کرده است. ایروان سرشار از جاهای دیدنی و وسوسه انگیز برای سفر است. با مردمی که خوشی حتی در نگاه آن ها نیز موج می زند. این شهر پر است از کافه های دنج و زیبا که در گوشه کنار هر خیابانی یافت می‌شود.

در شهر ایروان از کجاها دیدن کنیم

سفر به شهر زیبای ایروان

برای سفر به شهر ایروان نیاز به ویزا ندارید. این شهر کوچک کوهستانی پروازهای زیاد و متنوع ندارد. برای سفر به آنجا باید از قبل اقدام نمایید. پروازهای با مقصد ایروان نیز نسبتا ارزان است.

 

این شهر هتل‌های زیاد و با کیفیت و تنوع قیمت فراوانی دارد و هزینه خورد و خوراک نیز در این شهر کم است. راحت بگویم با کمترین هزینه بهترین و زیباترین خاطرات خود را در ایروان رقم بزنیدو از اقامت در آن جا لذت ببرید.

ایروان از جمله شهرهایی که است که جاذبه های گردشگری زیادی دارد

جاهای دیدنی ایروان

ایروان پر است از جاهای ناب و خاص برای تفریح و تماشا کردن که شما می توانید تمام روز هایی را که در آنجا اقامت دارید غرق در لذت شوید.

 

صبح  که از خواب بیدار می‌شوید مجسمه مادر ارمنستان را ببینید که تشعشعات آفتاب تصویری نورانی از آن به جا می گذارد. می توانید به موزه باستان شناسی بروید و سر از سال‌های دور و دراز گذشته در بیاورید و در تاریخ گم شوید و بعد به تالار اپرا بروید و ذهن خود را در آرامش آنجا استراحت دهید.

 

می‌دانم که گرسنه و خسته خواهید شد، بعد از آن در کافه دنج کنار خیابان جا خوش کنید. به صرفه یک خوراکی بسیار لذیذ و از صرف آن لذت ببرید.

 

 من به شما اجراکان را پیشنهاد می کنم حتما خوشتان خواهد آمد. سپس به خیابان آبوویان و شمالی بروید و آنجا کیف پولتان را با خرید اجناس دلخواه به مارک اروپا خالی کنید. اگر به دنبال فرش هلی قدیمی و دیگر اجناس این چنینی برای یادگاری هستید حتما سری به یکشنبه بازار انجا بزنید.

 

به هنگام عصر به تماشای غروب آفتاب در پشت کوه های زیبای اطراف شهر بنشینید و برای شام با غذاهایی همچون گرجی، چالاقاش و انواع کباب و ... از خود پذیرایی کنید و قبل از خواب سری به میدان هراپاراگ بزنید.

 

از پیچ و تاب فواره هایش به همراه موزیک کلاسیک گوش نواز لذت ببرید. برای تماشای بهتره این شهر فقط قدم زدن جواب است. با تاکسی به هیچ وجه قادر به دیدن مکان های زیبای این شهر در اطراف خیابان نخواهید بود.

 

بگذارید از میدان جمهوری ایروان برایتان بگویم با معماری زیبا و خاص به سبک نئوکلاسیک در دوران شوروی. با ساعتی بزرگ بر سر در ورودی آن که وزارت خارجه کشور ارمنستان نیز در آنجا قرار دارد. شب های این میدان حال و هوای خاصی دارد وقتی غرق در تاریکی شب می شود و با چراغ  های زیبا و پر نورش سعی در فرار از این تاریکی دارد.

 

دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر ایروان ارمنستان

کاسکاد را فراموش نکنید! پارک پیروزی ایروان در فاصله خیلی کمی از میدان جمهوری قرار دارد. با نمای خارجی العاده و پلکانی خیلی بزرگ که می توانید در حین صعود از پله‌ها و دیدن از طبقات مجسمه‌های مام ارمنستان به همراه شیرهای سنگی که از لاستیک های کهنه ساخته شده اند را ببینید.

 

این شهر با این که چندان بزرگ نیست اما پر است از جاهای تاریخی مذهبی و گردشگری مانند: کلیسای جامع اچمیادزین و زور آرتئونیس، کلیسای سارکیس مقدس و کلیسای سنت گریگور و مسجد آبی. مسجد آبی یا مسجد کبود یکی از هشت مسجد واقع در ایروان است که فقط یکی از آنها باقی مانده است که همین مسجد می باشد . این مسجد توسط ایرانیان بازسازی شده است به همین دلیل شباهت زیادی به مسجد های ایرانیان دارد، همین دلیل باعث می شود تا جذابیت چندانی برای ایرانیان نداشته باشد.  در این مسجد زبان فارسی به رایگان به دیگر افراد آموزش داده می‌شود.

 

پارک لاورز که در میان ایرانیان به نام پارک عشاق مشهور است، بهترین جا برای قدم زدن و لذت بردن از هوای پاک و فضای آرام بخش آنجا است. این پارک مساحت حدود ۲ هکتار دارد که جدیداً بازسازی شده است با طبیعتی بسیار زیبا. اگر روزی به ایروان سفر کردید حتماً به دریاچه سون بروید. این دریاچه یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین جهان است. که نام آن برگرفته از اسم یکی از نوادگان بزرگ ارمنی است.

در شهر ایروان از کجاها دیدن کنیم

آب و هوای شهر ایروان

شهر ایروان آب و هوای کوهستانی و در عین حال مرطوب دارد. تابستان های این شهر گرم و زمستان های آن خیلی سرد است. که برای اسکی بهترین گزینه می باشد. در غیر این صورت برای سفر به این شهر اردیبهشت ماه تا آخر شهریور را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

برقراری ارتباط با مردم ایروان

مردم این شهر زیاد به زبان انگلیسی مسلط نیستند. اما نگران نباشید کارکنان رستوان ها و هتل ها تا حد رفع نیاز شما انگلیسی متوجه می شوند. تابلوهای این شهر به دو زبان ارمنی و روسی نوشته شده است و اگر شما کمی روسی بلد باشید کارتان آسان‌تر خواهد شد.

 

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.