2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
نیت پلید خواستگار قلابی برای فروشنده اینترنتی

نیت پلید خواستگار قلابی برای فروشنده اینترنتی

این مرد بعد از جلب اعتماد زن جوان عکس‌های خصوصی او را به دست آورد و ...

دوات آنلاین-رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری متهمی که در پوشش خریدار لباس ورزشی، فروشنده فضای مجازی را اغفال و از وی اخاذی می کرد، خبر داد.

 

سرهنگ "تورج کاظمی" گفت: سیزدهم آذر ماه امسال خانمی 33 ساله ساکن حوالی نازی آباد تهران با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای «ناحیه 31 تهران» به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، در شبکه اجتماعی واتساپ فعالیت دارم و با ایجاد صفحه ای اقدام به فروش لوازم و پوشاک ورزشی می کنم تا اینکه با آقایی که خود را خریدار اجناس معرفی می کرد آشنا شدم و ایشان چندین دفعه در این فضا از من خرید می کرد و طی گفتگوهایی که با هم داشتیم بین ما علاقه مندی ایجاد شد و ایشان از من تقاضای ازدواج و از این طریق اعتماد مرا به خود جلب کرد. در این مدت از روی حسن اعتماد برخی از تصاویر شخصی و خصوصی ام را برایش فرستادم ولی نمی دانستم که پشت این چهره فردی شیاد وجود دارد و با طرح نقشه و فریب من وارد حریم خصوصی ام شده است.

 

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی در ادامه گفت، بعد از گذشت مدتی با هم دچار اختلاف شدیم و وی با ارسال چند عکس خصوصی ام، مرا تهدید و درخواست پول کرد. در این زمان بود که چهره واقعی اش برایم نمایان شد. در ابتدا نپذیرفتم اما وی تهدید به انتشار تصاویرم در شبکه اجتماعی واتساپ برای خانواده و اقوامم کرد، چون توجهی به درخواست های وی نکردم و زیر بار پرداخت پول نرفتم، وی فیلم و تصاویرم در بین دوستانم منتشر کرد و دوباره تهدید کرد در صورت عدم پاسخ به خواسته هایش تصاویرم را در شبکه اجتماعی فیس بوک منتشر می کند.

 

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت و مهندسان پلیس فتا موفق شدند متهم مردی 36 ساله ساکن حوالی خزانه تهران را شناسایی و با هماهنگی هی قضائی در هشتم دی ماه وی را دستگیر کنند.

 

وی ابراز داشت: متهم که در ابتدا منکر هر جرم ارتکابی بود، در ادامه بازجوئی های پلیسی لب به اعتراف گشود و گفت وقتی فهمیدم شاکی در فضای مجازی دارای مخاطبین زیادی است وسوسه شدم و با طرح نقشه ای در پوشش خریدار با وی ارتباط برقرار کنم، پس از مدتی توانستم اعتما وی را جلب و تعدادی عکس و فیلم شخصی از او بگیرم و وقتی که فهمیدم شاکی از انتشار اطلاعات شخصی خود بسیار واهمه دارد از وی اخاذی کردم.

 

سرهنگ کاظمی با اشاره به اینکه با تکمیل تحقیقات پلیسی متهم به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای معرفی شد، به شهروندان تذکر داد: برخی از مجرمان سایبری برای نیل به اهداف سوء خود دست به اعمال متقلبانه ای می زنند تا با فریب قربانی خود و پیشنهاد دوستی و طرح ازدواج به عمل مجرمانه خود تحقق بخشند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.