2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
طرز تهیه و دستور پخت حلیم؛ به‌عنوان صبحانه‌ای بسیار مفید

طرز تهیه و دستور پخت حلیم؛ به‌عنوان صبحانه‌ای بسیار مفید

پختن حلیم اصلا آسان نیست اما غیرممکن هم نیست. فقط کافی است کمی صبر و حوصله داشته باشید. طرز تهیه حلیم را در این مطلب یاد بگیرید.

دوات آنلاین-حلیم از جمله غذاهای خیلی مفید و البته خوشمزه است که به شیوه‌های مختلف پخته و معمولا برای صبحانه میل می‌شود. در این مطلب با دستور پخت و طرز تهیه حلیم  به روش نیشابوری به نقل از بیتوته آشنا شوید. یادتان باشد حلیم از جمله غذاهای مفید برای جبران کم خونی است.

 

مواد لازم برای پختن حلیم

گندم 400 گرم

گوشت با استخوان 400 گرم

پیاز 2 عدد

نمک به مقدار لازم

زردچوبه خیلی کم

روغن به مقدار لازم

طرز تهیه و دستور پخت حلیم

دستور پخت حلیم

برای پخت حلیم ابتدا گوشت و پیاز نگینی شده و گندم را با هم داخل قابلمه ای بزرگتر قرار بدهید و روی آن آب بریزید و زیر آن را روشن کنید اجازه بدهید به آرامی بپزد زمانی که گوشت پخت مقدار خیلی کم زردچوبه و نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

 

گوشت را از آن بیرون بیاورید و استخوان آن ها را جدا کنید و کمی خرد کنید و دوباره داخل حلیم بریزید اگر هنوز کامل نپخته بود و سفت شد مقداری آب جوش به آن اضافه کنید. حلیم نباید سفت باشد زیرا بعد از پخت و میکس کردن سفت تر می شود.

 

در آخر کل مواد حلیم را داخل مخلوط کن میکس کنید. و هنگام سرو اگر دوست داشتید با روغن کرمانشاهی و دارچین و کنجد تزیین کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز پخت حلیم عدسی؛ سوپی انرژی زا

 

فوت و فن‌هایی که برای پختن حلیم باید رعایت کنید

در بیشتر مناطق برای تهیه حلیم از گندم پوست کنده استفاده می کنند اما اگر گندم پوست کنده در دسترس ندارید می توانید گندم با پوست استفاده کنید و بعد از جوشاندن و نرم شدن گندم آنرا از یک آبکش رد کنید تا پوست های آن کاملا گرفته شود.

 

اگر عجله دارید می توانید حلیم گندم را داخل زودپز بپزید. با این تفاوت که همه مواد را با هم داخل زودپز بریزید و زمانی که جوش آمد مقداری روغن روی آن بریزید و زیر آن را روشن کنید مدت پخت بستگی به زودپزتان دارد یک الی دو ساعت می پزد و در آخر داخل مخلوط کن آن را میکس کنید.

 

می توانید گوشت را با پیاز جدا بپزید و در آخر به گندم ها اضافه کنید و بعد میکس کنید.

 

برای پخت حلیم گندم از گوشت های دیگر مانند گوشت مرغ، بوقلمون و ... هم می توان استفاده کرد.

 

برای درست کردن حلیم بهتر است از گوشت با دنبه استفاده کنید.

 

برای طرز تهیه حلیم نذری، از گوشت گوسفندی با دنبه استفاده می شود. و به همین روش ولی با مقدار بیشتر و زمان پخت بیشتر تا کاملا بپزد و خوب له شود.

 

پس از آماده شدن حلیم و در زمان مصرف روی آن را با دارچین، روغن حیوانی یا کره داغ و شکر تزئین کنید، البته بعضی ها حلیم را با نمک و ابلیمو و یا شیره نیز مصرف می کنند که می توان بنابر سلیقه و عادت غذایی هر شخص حلیم را تزئین نمود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.