2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
دستور پخت کامل ماهی کیلکا به‌عنوان غذای دریایی پرخاصیت

دستور پخت کامل ماهی کیلکا به‌عنوان غذای دریایی پرخاصیت

ضمن این‌که دستور پخت ماهی کلیکا را در این مطلب می‌خوانید بد نیست بدانید این ماهی سرشار از ویتامین B و A، کلسیم و فسفر است.

دوات آنلاین-ماهی کیلکا یکی از انواع ماهی‌های دریای خزر است که البته نسبت به سایر ماهی‌ها مانند سفید و  کفال و کپور بسیار کوچک اما خیلی خوشمزه است. طرز تهیه و دستور پخت این ماهی پرخاصیت چندان سخت نیست و می‌توانید آن را به نقل از ایران کوک بخوانید:

 

مواد لازم برای پخت ماهی کلیکا

ماهی کیلکا 500 گرم

تخم مرغ 1 عدد

پیاز 1 عدد

آب لیمو 5 قاشق غذاخوری

پودر سوخاری به میزان لازم

پودر سیر 1 قاشق چایخوری

روغن به میزان لازم

نمک، فلفل به میزان لازم

دستور پخت کامل ماهی کیلکا

دستور پخت ماهی کیلکا

1- ماهی را خوب تمیز کنید. سر و دم و باله های آن را ببرید. داخل شکم ماهی را خالی کرده و استخوان آن را جدا کنید. حالا آن را خوب بشویید.

 

بیشنر بخوانید: ماهی شکم پر شمالی ؛دستور پخت و تمام فوت و فن‌هایی که باید بدانید

 

2- یک کاسه متوسط بردارید. پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی درشت برش بزنید. سپس پیاز خرد شده را به همراه نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و آب لیمو در کاسه بریزید. ماهی ها را به کاسه اضافه کنید و روی کاسه را با سلفون بپوشانید. حالا اجازه دهید ماهی در یخچال به مدت دو الی سه ساعت بماند. این کار باعث می شود ماهی کیلکا مزه دار شده و بوی بد آن از بین برود.

 

3- پس از گذشت این مدت، کاسه را از یخچال بیرون بیاورید. چند عدد سیخ چوبی بردارید. ماهی ها را با فاصله به سیخ بکشید.

 

4- دو عدد دیس یا سینی بزرگ به طول سیخ بردارید. پودر سوخاری و ادویه های دلخواهتان را در یکی از آن ها بریزید و کف دیس پخش کنید. در سینی دیگری تخم مرغ هم زده را بریزید.

 

بیشنر بخوانید: دستور پخت کامل قلیه ماهی به سبک بندرعباسی‌ها

 

5- حالا سیخ های ماهی را اول درون دیس تخم مرغ بگذارید و خوب بغلتانید. سپس آن ها را در دیس پودر سوخاری قرار دهید و بچرخانید. دقت داشته باشید که تمام ماهی ها کاملا به پودر سوخاری آغشته شوند.

 

6- کمی روغن در ماهیتابه بریزید. آن را روی حرارت ملایم بگذارید تا داغ شود. حالا سیخ های ماهی کیلکا را داخل تابه بگذارید تا سرخ شوند. هر وقت یک طرف آن ها طلایی شد، میتوانید آن را بچرخانید تا طرف دیگرشان هم سرخ شود. ماهی کیلکا را با سبزی پلو یا پلوی ساده، سبزی تازه و سالاد نوش جان کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.