2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
بیوگرافی ساناز سماواتی بازیگر نقش زن اول تراب در سریال وارش

بیوگرافی ساناز سماواتی بازیگر نقش زن اول تراب در سریال وارش

ساناز سماواتی بازیگر نقش زن تراب در سریال وارش می‌گوید همچنین این زن یک رازی را ۳۰ سال با خود حمل می کند که در کنار تمام اتفاقات باعث شده از درون خردتر شود.

دوات آنلاین-ساناز سماواتی که در سریال وارش نقش زن اول تراب را بازی کرده پیش از این بیشتر به خاطر بازی در سریال‌های طنز مهران مدیری شناخته می‌شد. او سپس مدتی از سینما و تلویزیون دور بود تا این‌که دوباره به عرصه بازیگری بازگشت.

 

از تولد تا شروع به کار بازیگری

ساناز سماواتی در تهران به دنیا آمده و متولد فروردین سال ۱۳۵۰ است. البته او از سمت مادری اصالتا اراکی است.

 

او از کودکی به دو کار علاقه داشت. یکی فضانوردی و دیگری بازیگری و در نهایت در دانشگاه آزاد مترجمی زبان انگلیسی خواند.

 

او وقتی دانشجوی ترم ۴ زبان بود، در کلاس‌های بازیگری استاد حمید سمندریان شرکت کرد و در زمره هنرجویان موفق قرار گرفت.

 

ساناز سماواتی کار حرفه‌ای خود  را از سال ۱۳۷۳ با فیلم حامی به کارگردانی «قدرت الله صلح میرزایی» شروع کرد.

بیوگرافی ساناز سماواتی بازیگر نقش زن اول تراب در سریال وارش

همسر و فرزند ساناز سماواتی

ساناز سماواتی با هومن حسین نژاد که در برنامه‌های تلویزیونی کارهای تدوین، برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام می‌دهد ازدواج کرده و این زوج یک فرزند پس به نام برسام دارند.

 

ساناز سماواتی درباره چگونگی آشنایی با همسرش گفته است: ما سر کار آشنا شدیم. شبکه جام‌جم برنامه‌ای داشت به نام لحظه دیدار که درباره آداب و رسوم ایرانی و شیوه زندگی ایرانیان خارج از کشور بود.من به عنوان مهمان به این برنامه دعوت شده بودم. همسرم مدیرتولید و هماهنگی برنامه بود و ما با هم آشنا شدیم و چون به لحاظ فکری به هم نزدیک بودیم سرانجام ازدواج کردیم.

 

مهاجرت به سوئد

سماواتی در سال ۱۳۷۹ در حالی‌که در بازیگری به موفقیت‌های زیادی رسیده و به شهرت دست یافته بود به سوئد مهاجرت و 10 سال در این کشور زندگی کرد و البته در آنجا نیز به فعالیت هنری خود ادامه داد.

 

سماواتی بعد از 10 سال تصمیم گرفت به ایران بازگردد. او درباره دلیل این تصمیم می‌گوید: در آنجا زبان هم می‌خواندم، ولی چون زندگی در آنجا با روحیاتم سازگار نبود تصمیم گرفتم بازگردم و خوشبختانه پس از بازگشت با استقبال خوبی روبرو شدم و به لطف همکاران در چند تئاتر نمایشی مثل مرد بالشی و چند مجموعه تلویزیونی و فیلم سینمایی حضور پیدا کردم.

 

کارنامه هنری ساناز سماواتی

بازیگر نقش زن تراب در سریال وارش درباره سوابق خود می‌گوید: گرازها اولین سریال من بود و اسفند ۷۱ نخستین فیلم سینمایی‌ام را بازی کردم. استاد سمندریان، استاد من در بازیگری بود و خوش شانس بودم که در بخش‌های پایانی کارگاه جلوی دوربین رفتم.

 

این بازیگر که چندین همکاری با مهران مدیری را در کارنامه‌اش ثبت کرده، درباره آغاز این همکاری گفت: من در سریال «مسافر» به کارگردانی سیروس مقدم بازی می‌کردم که آن کار هم خیلی گرفته بود.خانم جلیلی همسر آقای فرخ نژاد آن موقع طراح دکور بود و به من گفت یک نقش طنز است فکر می‌کنم خیلی تو به درد این نقش می‌خوری، من هم استقبال کردم و اینطور شد که همکاری‌ام با مهران مدیری آغاز شد. بین 152 کاری که انجام دادم خیلی معدود و محدود آثار طنز بوده و فقط ۱۰، ۱۲ کار کمدی بوده که آنقدر در ذهن مردم جا انداخته که بعد از سالها مرا با همین آثار به یاد می‌آورند.

 

وی درباره دلیل ادامه نیافتن همکاری‌اش با مدیری گفت: من جزو بازیگرانی هستم که دلیلی نمی‌بینم اگر با کارگردانی کار کردم حتما باید در تمام کارهایش باشم. به هر حال همه کاراکترها که به من نمی‌خورد. به آقای مدیری هم تبریک می‌گویم و برایشان سلامتی آرزو می‌کنم. او کارگردان بسیار باهوشی است.

بیوگرافی ساناز سماواتی بازیگر نقش زن اول تراب در سریال وارش

بازیگر در نقش همسر اول تراب در سریال وارش

ساناز سماواتی درباره سریال وارش توضیح داد: «وارش» یک ملودرام تاریخی با قصه ای عالی است. بازیگران بسیاری در این مجموعه که داستانی تاریخی، عاشقانه و پرتلاطم را روایت می کند، حضور داشتند. می توانم بگویم نزدیک به ۷۰ بازیگر حرفه ای در این مجموعه کار کردند و یکی از معدود کارهایی بود که همه بازیگران حتی آن‌هایی که برای ایفای نقش کوتاه انتخاب شده بودند، بازیگرانی بودند که حرفه شان بازیگری است.

 

بازیگر «وارش» افزود: همچنین حدود ۸ ماه در استان گیلان که مردمانی خوب و مهربان دارد، کار کردیم و لوکیشن هایی که برای این سریال در نظر گرفته شده بود بسیار جذاب و زیبا و متناسب با فضای قصه بود. در نهایت امیدوارم مردم از این سریال لذت ببرند.

 

سماواتی درباره نقش خود مطرح کرد: اگر بخواهم از لایه بیرونی نقشم را تعریف کنم می توانم بگویم این نقش تعریفی برای تمام زن های ایرانی به ویژه زنان دهه ۱۳۳۰ قایل شد. دهه ای متلاطم بین طبقات اجتماعی مختلف که اتفاقات جدیدی را در جامعه که تغییر از سبک روستایی به سبک مدرنیته بود، رقم زد.

 

وی ادامه داد: لایه درونی نقش که من را مجذوب خود کرد این بود که یک زن روستایی باید بین مثلث مادر بودن، زن بودن و عاشق بودن انتخاب کند که انتخاب سختی است به ویژه در آن برهه از زمان که زنان روستایی قدرت زیادی نداشتند.

 

البته که زن های بسیاری بودند که در لایه درونی زندگی های خانوادگی و خانی خود قدرت پشت پرده بودند و مردها را هدایت می کردند اما جنس زندگی نقشی که من آن را ایفا می کردم، اینگونه نبود.

 

بازیگر «وارش» تاکید کرد: همچنین این زن یک رازی را ۳۰ سال با خود حمل می کند که در کنار تمام اتفاقات باعث شده از درون خردتر شود و شاید یکی از زیباترین سکانس های این سریال لحظه حضور این زن در دادگاه است.

 

سماواتی با بیان اینکه این کاراکتر شاید ظاهرا زن خان یک ده و آدم متنفذی است اما به دلیل آنکه همسرش به او علاقه ای ندارد از درون تنها است، مطرح کرد: تکیه گاه این زن فقط بچه هایش بوده اند ولی حتی نتوانسته روی آنها هم نفوذ چندانی پیدا کند و در طول قصه و زمانی که اتفاقات قصه برایش پیش می آید به وضوح می توانیم این موضوع را متوجه شویم.

 

وی تاکید کرد: تعدد کاراکترها در این سریال که هر کدام قصه خودشان را داشتند یک شانس برای ماندگاری و دیده شدن کاراکتر ها است و اطمینان دارم کاراکتر زن به دلیل کارگردانی حرفه ای احمد کاوری و مظلومیتی که در وجود خود و چشم هایش داشت، حتما این موفقیت را بدست می آورد. کار حدود یک سال است، تمام شده و از معدود کاراکترهایی بود که من هنوز بعد از یکسال که کار به پایان رسیده است، به آن فکر می کنم.

 

منبع: persianv.com

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.