2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
دستمزد 15 میلیون تومانی پارسا خائف ،ستاره عصر جدید برای خوانندگی

دستمزد 15 میلیون تومانی پارسا خائف ،ستاره عصر جدید برای خوانندگی

پارسا خائف حالا مدیر برنامه‌ها دارد و همین مدیر برنامه‌ها دستمزد او را برای هر اجرا 15 میلیون تومان اعلام کرده است و می‌گوید هزینه رفت و آمد و اسکان را هم باید به این مبلغ اضافه کرد.

دوات آنلاین-پارسا خائف، پسربچه اردبیلی که با حضور در برنامه عصر جدید به شهرت زیادی رسید حالا به خواننده‌ای حرفه‌ای با دستمزد میلیونی تبدیل شده است. او در برنامه استعدادیابی عصر جدید مقام سوم را به دست آورد و قرار بود نزد استاد فریدون شهبازیان آموزش ببیند اما از بعد از عصر جدید نزد استادش نرفت و حالا خبر رسیده برای هر اجرا 15 میلیون تومان دریافت می‌کند.

دستمزد 15 میلیون تومانی پارسا خائف ،ستاره عصر جدید برای خوانندگی

پارسا خائف  که بود

مهر نوشت: پارسا خائف نوجوان ۱۴ ساله اهل اردبیل روی صحنه برنامه تلویزیونی استعدادیابی پر سرو‌صدای «عصر جدید» آمد. خواند، رای مثبت گرفت و با تشویق و تمجید و کف و هورا بدرقه شد. این روال ادامه پیدا کرد و کار به آرای مردمی رسید.

 

او این مرحله را نیز به پشتوانه آرای بالای مردم پشت سر گذاشت و سر انجام با تعداد آرای حدودا شش میلیونی، نفر سوم فصل اول این برنامه اعلام و برنده جایزه ۱۰۰ میلیون تومانی شد. تصمیم بر این شد که او تیتراژ یک برنامه را به عنوان هدیه دیگر خود بخواند که قرعه به نام برنامه استعدادیابی کارآفرینی «میدون» درآمد.

 

او در مصاحبه‌های خود گفته بود از ۹ سالگی به صورت حرفه‌ای کار خودش را آغاز کرده و بعد با تشویق اطرافیان در صدد ادامه آن برآمده است. جالب این که او در جشنواره «نوای خرم ۵» در بین تصنیف‌خوان‌ها رتبه اول را کسب کرد و در جشنواره موسیقی جوان سال ۹۷، موفق به کسب رتبه اول در بخش آواز ایرانی شد. با این همه، او با این تفکر که به اندازه کافی دیده نشده پا به میدان رقابت تلویزیونی گذاشت.

 

ببینید: اجرای آواز ساری گلین توسط پارسا خائف

 

پارسا خائف بعد از اعلام نتایج برنامه استعدادیابی، دست به انتخاب مهمی زد. او به دلیل نبود هنرستان موسیقی در شهر خود و انتخاب رشته موسیقی از اردبیل به تبریز کوچ کرد. انتخابی که شاید لازمه ادامه مسیر او در دنیای آواز بود، اما کافی نه.

 

روز گذشته، قادر رودکیان یکی از استادان این خواننده نوجوان با نقد عملکرد او به ایلنا گفت: «پارسا پس از حضور در «عصر جدید» با این نگاه به تبریز آمد که آوازش را راحت‌تر با استادش ادامه دهد، اما از آن زمان تاکنون حتی یک جلسه نیز در کلاسش حضور نیافته است. او از دیده نشدن‌ها گلایه‌مند بود و می‌خواست مشهور و مشهورتر شود. در باکو پسری به نام علم‌الدین حدود ۱۵ یا ۲۰ سال پیش آوازخوان فوق‌العاده‌ای بود و در جشنواره‌ای بین‌المللی هم برگزیده و نفر اول شد و این خبر در آن مقطع سر و صدایی به پا کرد. این بچه پس از سن ۱۵، ۱۶ سالگی دیگر به هیچ‌وجه نتوانست بخواند که برایش فاجعه بود. او طی این روند به لحاظ روحی آسیب‌های بسیاری دید و ضربه بزرگی خورد. دغدغه پدر پارسا این بود که فقط پسرش مورد توجه قرار بگیرد و دیده شود.»

 

بیشتر بخوانید: ستاره‌های عصر جدید این روزها چه کار می‌کنند

 

پارسا از مسیر اصلی خارج شد

استاد حسین علیزاده، اولین فردی بود که به نقد برنامه «عصر جدید» و ستاره نوجوانش پرداخت. این آهنگ ساز و نوازنده برجسته دوتار در نشست رسانه‌ای سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: «شرایطی خواهیم گذاشت که شرط گذاشته شود آیا یک بچه از لحاظ فکری به سن بلوغ رسیده است که برای شرکت در برنامه تلویزیونی تصمیم بگیرد. والدین می‌توانند مخرب عمل کنند و این می‌تواند به ضرر آن بچه باشد.» جالب این که فریدون شهبازیان نیز با او هم‌نظر بود و در باره تاثیر این برنامه روی خائف گفت: «زمانی که برنامه «عصر جدید» روی آنتن رفت، آن پسر که اتفاقا خیلی بد و فالش می‌خواند و اصلا خواننده نبود، به دلیل حمایت‌های بی دلیل افرادی که آن جا نشسته بودند و به نظرم چیزی از موسیقی نمی‌دانستند، به بیراهه رفت و واقعا گمراه شد.»

 

بردیا صدر نوری مدیر جشنواره موسیقی نوای خرم یکی دیگر از منتقدان ماجرا بود و حرف مشترکش با دیگر استادان نامبرده این بود که دیده شدن زیاد، پارسا را از مسیر اصلی خارج کرد.

دستمزد 15 میلیون تومانی پارسا خائف ،ستاره عصر جدید برای خوانندگی

اجرا‌های چند میلیونی پارسا خائف

از گوشه و کنار خبر‌هایی مبنی بر اجرای پارسا خائف در برنامه و جشنواره‌های مختلف به گوش می‌رسید. برای بررسی صحت این اخبار با محمد عبداللهی که در صفحه شخصی پارسا از او به عنوان مدیربرنامه یاد شده است، تماس گرفتیم. او با تایید اجرای این خواننده جوان در برخی مراسم گفت: «بستگی به نوع اجرا دارد، اما بله می‌آید.»

 

ببینید: اجرای پارسا خائف در فینال برنامه عصر جدید

 

او بعد از پرس‌وجو درباره متولی برنامه و بررسی کردن خالی بودن برنامه‌های خائف درباره هزینه اجرا گفت: «هرکدام از اجرا‌ها ۱۵ میلیون تومان است. هزینه رفت و برگشت و اسکان احتمالی اگر نیاز به ماندن باشد، با شخص و موسسه دعوت‌کننده است.» با یک حساب سرانگشتی می‌توان پیش‌بینی کرد این خواننده ۱۴ ساله با حداقل پنج اجرا در ماه درآمدی ۷۵ میلیونی دارد.

 

در حالی که او این روز‌ها باید با تلاش، به تقویت استعداد خود بپردازد تا یک ستاره روی صحنه متولد شود. با توجه به شروع پیش‌تولید فصل دوم برنامه «عصر جدید»، انتظار می‌رود دقت بیشتری معطوف به استعداد‌های نوجوان این برنامه شود چرا که به احتمال زیاد در این فصل هر خواننده نوجوانی در این برنامه می‌خواهد به یک «پارسا خائف» دیگر تبدیل شود غافل از این که مسیر اشتباه است و رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
علیرضاشریفی 1398/09/18
واقعا این نوجوان حقش خیلی بیشتر ازاین حرفهاست ولی متاسفانه وضعیت اقتصادی مردم هرکسی را مانند خانواده محترمش وسوسه می‌کند حتی خود پارسا جان را ولی من امیدوارم کسانی که کار بلدهستند نگذارند این نوجوان عزیز لطمه بخورد چون کم از این استعدادها داریم به امید موفقیت تمام عزیزان ایرانی در همه رشته ها. انشالله
ناشناس 1398/09/18
فعلا جو گیر شده اما ایرادی ندارد حداقل خانواده اش با این حساب سرانگشتی که میگن میلیونر شده اگر چه مقطعی هم باشد بنظر من تقصیر پدر و مادرش هستش که پول در اولویت قرار دارند نه آینده پسرشان .
سعید 1398/09/18
خیلی جالب نمیخوند فقط داوران بیخود ازش حمایت کردن ومردم احساسی شدن رای دادن بالا اومد
دلفان 1398/09/17
متاسفانه در برنامه عصر جدید داورهایی که اهل موسیقی نبودند و شناخت زیادی از کیفیت موسیقی سنتی ایران نداشتند نوجوانی را صدای خوش و استعداد داشت و چندین آهنگ را با تقلید حفظ کرده بود را به حاشیه بردند . این استعداد ها باید پرورش پیدا کنند نه اینکه به خواننده محفلی تبدیل شوند !!
عفت میرزامحمد 1398/09/17
زمانی که این برنامه پخش میشد باید جلوشو میگرفتن همه به به چه چه میکردن حالا که شرکت کننده ها به بیراهه رفتن همه صداشون درامده داورا باید اول کارشناسی میشدن نه حالا
سحر 1398/09/17
به نظر من خائف ماندگاریش طولانی نیستش بلکه مقطعی هست و بزودی فراموش میشه چرا که به دنبال اجرا و پول رفته و از لحاظ تکنینکها و سبکها غافل شده و در یک نقطه اجرایی می ماند و دیگر همه پسند نخواهد شد
ناشناس 1398/09/17
امیدوارم افرادی را مثل خائف با بند پ بالا نیاورند و حق کسی را ضایع نکنند

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.