2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
کارشناسی دیدارهای پرسپولیس و استقلال در هفته سیزدهم

کارشناسی دیدارهای پرسپولیس و استقلال در هفته سیزدهم

استقلال و پرسپولیس دو تیمی بودند که بازی‌های حساس هفته سیزدهم رو با موفقیت پشت سرگذاشته و برنده شدند مجید نامجو مطلق و رضا جباری این بازی‌ها را کارشناسی کردند

دوات آنلاین-تیم‌های پرسپولیس و استقلال در هفته سیزدهم مقابل حریفان‌شان نتایج خوبی گرفتند و روند صعودی در جدول داشتند. همین مسئله باعث شد رسانه‌ها سراغ کارشناسان و پیشکسوتان سرخابی بروند.

 

نامجومطلق: روند حرکتی استقلال خیلی خوب است

خراسان ورزشی نوشت:مجید نامجومطلق، پیشکسوت استقلال در مورد پیروزی یک-صفر استقلال مقابل شهرخودرو گفت:‌ «فکر می‌کنم پازل تیم استقلال در حال تکمیل شدن است. با اضافه شدن یکی، دو بازیکن دیگر، استقلال یک تیم کامل می‌شود. البته الان هم آبی‌پوشان فوتبال بسیار خوبی را به نمایش می‌گذارند.

 

 نکته خوبی که در بازی با شهرخودرو شاهد بودیم پرس مفید استقلال بود. بازیکنان استقلال به خوبی و در کمترین زمان از حریف توپ‌گیری می‌کنند. در بحث تاکتیکی هم استقلال به رشد قابل قبولی رسیده و روند حرکتی این تیم خیلی خوب است.

کارشناسی دیدارهای پرسپولیس و استقلال در هفته سیزدهم

 بازی‌سازی استقلال از خط دفاع شروع می‌شود و به خط حمله می‌رسد. هافبک‌ها هم وظایف‌شان را به درستی انجام می‌دهند. به همین دلیل است که استقلال در هر مسابقه موقعیت‌های گلزنی زیادی به دست می‌آورد.» نامجومطلق با اشاره به نکات مثبت استقلال تاکید کرد: «یک نکته منفی هم در این تیم دیده می‌شود و آن این است که استقلال در 2 بازی اخیرش بعد از آنکه قائدی را تعویض می‌کند عقب‌نشینی می‌کند.

 

 استراماچونی باید این مسئله را بررسی کند. استقلال به صدر جدول لیگ رسیده اما این صدرنشینی نباید بازیکنان این تیم را از نظر ‌انگیزشی اشباع کند زیرا به تیم صدرنشین جام نمی‌‌دهند بلکه در پایان فصل جام را به تیم قهرمان می‌دهند.»

 

جباری: کالدرون ترکیب اصلی را پیدا کرد

رضا جباری، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص برد پرگل این تیم مقابل ذوب‌آهن گفت: «بعد از مدت‌ها یک بازی از تیم دیدم که کاملا راضی‌کننده بود. علت بازی زیبای تیم همین موضوع است که کالدرون به ترکیب اصلی‌اش رسیده.

 

محمد انصاری و محمد نادری هر 2 از بازیکنان خیلی خوب پرسپولیس هستند اما بازی کردن همزمان آن‌ها خوب نبود چراکه کارایی آن‌ها را پایین می‌آورد. ربیع‌خواه و نوراللهی هم به همین شکل بود و حضور همزمان آن‌ها باعث می‌شد توانایی‌شان دیده نشود.» پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «دیدیم که انصاری بازی کرد و شجاع خلیل‌زاده و سیدجلال حسینی هم خط دفاع را تشکیل داده بودند.

کارشناسی دیدارهای پرسپولیس و استقلال در هفته سیزدهم

 بشار رسن بالاتر از استانداردها بازی کرد و توانست یکی از عوامل اصلی پیروزی باشد. در بازی‌های گذشته به دلیل نبود پلی‌میکر، مهاجمان نمی‌‌توانستند موقعیت‌های زیادی به دست بیاورند اما بشار در موقعیت‌سازی و دادن پاس‌ها عملکرد خیلی خوبی داشت.

 

به نظر من بعید است آقای کالدرون دست به ترکیب تیمش بزند.» وی ادامه داد: «هم توانایی‌های پرسپولیس و هم توانایی‌های گابریل کالدرون بسیار زیاد است. این تیم می‌تواند در کورس برای قهرمانی با 3 تیم اول بجنگد.»

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.