2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
حضـور برانکو در تیم ملی با دست‌اندازی 3 میلیاردی به بیت‌المال؟!
ادعای سایت بلژیکی: خداحافظی تاج با ویلموتس در ترکیه

حضـور برانکو در تیم ملی با دست‌اندازی 3 میلیاردی به بیت‌المال؟!

یک سایت بلژیکی ادعا کرده تاج با ویلموتس خداحافظی کرده و حضور برانکو در تیم ملی فوتبال ایران قطعی است قطع همکاری که 3 میلیارد تومان خسارت داشت

دوات آنلاین-ماجرای فدراسیون فوتبال و مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی ظاهرا در پایان راه است و به نظر می‌رسد به زودی این ماجرا به خوشی یا ناخوشی تمام شود.

 

خراسان ورزشی نوشت: روز گذشته یک سایت بلژیکی از پایان کار مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران بعد از ملاقات مهدی تاج با این مربی خبر داد. سایت «voetbalkrant» بلژیک در این خصوص نوشت: «در ماه‌های اخیر به اندازه کافی درباره مارک ویلموتس و تیم ملی فوتبال ایران گفته و نوشته شده است. اکنون به نظر می‌رسد همه‌چیز تمام شده است. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران مراسم بهترین‌های فوتبال آسیا در هنگ‌کنگ را برای ملاقات با مارک ویلموتس در ترکیه ترک کرد.» این سایت در ادامه نوشته است: «قرار است قرارداد ویلموتس با فدراسیون ایران با رضایت طرفین فسخ شود و بعد از آن برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایرانی معرفی خواهد شد.

 

مدیر باشگاه پرسپولیس اخیرا اعلام کرده بود که سرمربی این تیم (برانکو ایوانکوویچ) در حال رایزنی با فدراسیون ایران و هدایت تیم ملی این کشور است.‌» البته خبر سایت بلژیکی درست است و رئیس فدراسیون فوتبال ایران پس از شرکت در مراسم معرفی برترین‌های آسیا مستقیما از هنگ‌کنگ به ترکیه سفر کرده‌ تا آنجا با ویلموتس یا وکلای او صحبت و مذاکره کند.

 

تنش در فدارسیون

 با توجه به این‌که ویلموتس به خوبی اخبار مربوط به تیم ملی را رصد می‌کند، قطعا از خبر مذاکره و حتی توافق فدراسیون فوتبال و برانکو بی‌خبر نیست و همین مسئله می‌تواند مذاکره تاج با این مربی را با چالشی اساسی مواجه کند. اگر ویلموتس همین مسئله را بهانه کند و برای فسخ قرارداد کوتاه نیاید و کار را به فیفا بکشاند، فدراسیون فوتبال ایران با تنش بزرگی مواجه خواهد بود و شاید تاج مجبور شود علاوه بر کل دستمزد چند میلیون یورویی ویلموتس غرامت و خسارت هم بپردازد.

 

در این شرایط حتی استخدام برانکو به صورت رایگان هم نمی‌تواند جبران خسارت فدراسیون فوتبال را بکند و این در حالی است که طبق نوشته برخی رسانه‌ها اتفاقا مرد کروات شرط و شروط مالی و غیرمالی زیادی هم برای فدراسیون فوتبال ایران در نظر گرفته‌ که از جمله آن‌ها پرداخت مالیات‌220هزار یورویی‌اش بابت 4 فصل حضور در باشگاه پرسپولیس و پرداخت طلب هنگفتش از این باشگاه توسط فدراسیون فوتبال است.

حضـور برانکو در تیم ملی با دست‌اندازی 3 میلیاردی به بیت‌المال؟!

فدراسیون موافقت کرد

البته شنیده می‌شود متاسفانه فدراسیون با شرط پرداخت 220 هزار یورو مالیات این مربی که حدود 3 میلیارد تومان می‌شود موافقت کرده و ظاهرا قرار است این مبلغ هنگفت از بیت‌المال پرداخت شود،  پولی که ‌‌باید یا خود مربی آن را پرداخت کند که درآمد کلانی از فوتبال ایران در چند سال اخیر داشته و یا باشگاه پرسپولیس آن را پرداخت می‌کرد. ناگفته نماند که مهدی تاج زمانی که رئیس سازمان لیگ بود قانونی مصوب کرد که بر اساس آن باشگاه‌ها حق نداشتند پرداخت مالیات مربی و بازیکنان‌شان را تقبل کنند و این مهم باید توسط خود بازیکن و مربی انجام می‌شد.

 

 تاج فروردین سال 93 در این باره گفته بود: «باشگاه‌ها بجز پرداخت مالیاتی که برعهده‌شان است، حق تقبل کردن پرداخت مالیات دیگری را ندارند و در این رابطه ما در‌کنار سازمان امور مالیاتی هستیم و اگر مشکلاتی برای بازیکنان و مربیان به وجود آید، از تصمیمات آن‌ها دفاع می‌کنیم. عملکرد سازمان لیگ نشان داده که بر اجرای تصمیماتش پافشاری می‌کند و ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد.‌» حال اگر موضوع پرداخت 220 هزار یورو مالیات برانکو توسط فدراسیون فوتبل درست باشد، معلوم نیست تاج چطور می‌خواهد قانونی که خودش وضع کرده را نادیده بگیرد و پولی که باید از جیب برانکو یا پرسپولیس برود را از بیت‌المال و بودجه فدراسیون پرداخت کند تا پروفسور زیرک و پول دوست را دوباره به فوتبال ایران برگرداند!

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1398/10/19
شما نظراتی که چه چه و به به بگن رو نشون میدی ولی کسیکه واقعییت رو بگه حذف میکنید... جامعه زمانی رشد میکنه که طرف مقابل رو با هردیدگاهی بپذریری ... مردم خودشون میفهمن که چی درست و چی غلطه... هرچیزی که از روی تعصب باشه اشتباه و غلطه خواهشا همه نظراتو در معرض دید قرار بدید
ناشناس 1398/10/19
شما که میفرمایید برانکو پول هنگفتی از فوتبال ایران ب جیب زده ... مگه این پولا رو بزور گرفته و یا فدراسیون رو مجبور کرده که مالیاتو بپردازه.. چند سال توی فوتبال باشگاهی ایران زحمت کشیده و بهترین نتایج رو برای باشگاه بدست آورده. همین اظهار نظرهای نابجا و مغرضانه باعث افت فوتبال و ورزش ایران شده...آقای ویلموتس ۶ ماه با تیم ملی کار کرده و ظاهرا بیشتر اوقات در خارج از کشور بسر برده و عملا صفر بوده کارنامه کاری ایشون در تیم ملی ما و ضرری که ب منابع مادی کشور وارد شده خیلی زیاد بوده . چطور قد علم نمیکنید برای مبارزه با دلالهاییکه امثال ویلموتس رو میارن و نیومده میره و میلیاردها تومان پول این مملکتو دور میریزن و کسی صداش در نمیاد ولی برانکو که کارنامه خوبی داره و خیلی هم حرمت ایرانو نگه داشته تا حالا و اقدام نکرده برای طلبش اینو جبهمه میگیرید و تخریب میکنید و ... شماها هرکسیکه بدرد میخوره رو سرکوب میکنید و هرکسیکه چپاول میکنه تشویق میکنید یا اینکه ساکت میشیند و بیطرف حرکت میکنید... امثال برانکو باج نمیدن و ریخت و پاش نمیکنن برا بقیه... کی روش و ویلموتس برای آقایون خوبه که قراردادشون سّری باشه تا بقیه هم بتونن دلی از عزا در بیارن ولی برانکو چون شفاف صحبت میکنه سریع میرید برای بحث بیت المال و اینجور صحبتا... خواهشا با شعور مردم بازی نکنید و دوپهلو مطلب ننویسید... من طرفدار برانکو نیستم و دوست دارم مربی داخلی تیم ملی رو هدایت کنه ...کسانیکه از بیت المال حرف میزنن اگه واقعا منابع مالی این مملکت براشون مهمه ومیدونن توی این شرایط تحریم نمیشه ارز جابجا کرد از طریق سیستم بانکی و اینجور قرار دادهای خارجی دردسر سازه چرا دوره افتادن دنبال مربیای خارجی و التماس میکنن؟؟ پس معلوم میشه که نفع داره برای آقایون و میشه ب این روش بیت المال رو حیف و میل کرد... بیت المال همه ش پول نیست بخشی از بیت المال یعنی اینکه کار و بدن دست کاردان مثلا طرف از دوچرخه سواری یهو میاد ب راس فوتبال واینچینین هست که بیت المال تبدیل ب بیت الشخص میشه تازه آقا ب هیشکی هم جواب نمیده و مثه اینکه ارث بهش رسیده و مدیریتش موروثی بوده... این ره که ما میرویم ب ترکستان است

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.