2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
راهی که استراماچونی برای پیشرفت استقلال انتخاب کرد

راهی که استراماچونی برای پیشرفت استقلال انتخاب کرد

استراماچونی راهی را انتخاب کرد که کمتر مربی در ایران انتخاب کرده‌ است او با چنان تعصبی از دیگران می‌خواهد تا به استقلال احترام بگذارند که شاید مربیان داخلی این کار را نکرده‌اند او حالا کیفیتی فراتر از تصور از بازیکنانش نشان می‌دهد.

دوات آنلاین-استراماچونی در استقلال به جایی رسیده که لوگوی استقلال روی کاپشن خود را به داور در صحنه‌ای از بازی با نساجی نشان می‌دهد و می‌گوید: احترام. یک مربی وقتی می‌تواند این احترام را برای تیمش طلب کند که برای ساختن تیم از مسیرهای سختی گذر کرده باشد و امضای خود را پای کار ثبت کند.

 

ایران ورزشی نوشت: برای استقلال هیچ اتفاقی یکباره و در یک چشم بر هم زدن رخ نداد. فوتبال شعبده‌بازی نیست. هر تغییر و تحولی در آن محصول کار در یک دوران است. آرام و سنجیده و پرشور و با هیجان. اینها در فوتبال با هم در تضاد نیستند، هیجان و سنجیده پیش رفتن، آرام و آهسته اما پرشور.

 

استراماچونی بد شروع کرد، چندان امیدوارکننده ادامه نداد اما بعد خیلی سریع نشان داد که لازم است برای تغییراتش صبور باشیم. این صبر طولانی هم نبود و نشانه‌های تغییرات او خیلی زود از راه رسیدند. از اولین اتفاقات خوب در استقلال که با یک بداقبالی ادامه پیدا نکرد، نمایش‌های تغییریافته داریوش شجاعیان بود. او نقش پلی‌میکر را به رغم اینکه تبحری فوق‌العاده در این پست نداشت، خوب اجرا کرد اما یک مصدومیت شجاعیان را از استقلال دور کرد. با مصدومیت شجاعیان این تصور پدید آمد که ریتم استقلال به هم می‌ریزد اما استراماچونی نشان داد که زانوی غم بغل نمی‌کند، بلکه پیش می‌رود و از روی هر مانعی، بلند می‌پرد.

 

خط میانی استقلال بعد از مصدومیت شجاعیان، گردش تازه‌ای را شروع کرد، فرم تازه‌ای گرفت و با چند دستکاری تنظیم شد. این تبحر و ظرافت در کار استراماچونی بود. مربیان پرشماری را شاید بشناسید که بعد از مصدومیت یک مهره کلیدی، تا پایان فصل از بدشانسی حرف می‌زنند اما استراماچونی دنبال شانس و بدشانسی نبود.

 

در استقلال از عارف غلامی و محمد دانشگر که به مدافعان محکم و جذابی تبدیل شده‌اند تا مهدی قائدی که پیراهن شماره 10 به تن او اندازه شده است، همه و همه بازیکنانی بهتر و مؤثرتر نسبت به گذشته هستند. در مربیگری اگر یک کار از همه مهم‌تر باشد، همین است، اینکه بتوانید بازیکنان را تغییر دهید و از آنها بهترین‌شان را بسازید.

 

بیشتر بخوانید: استراماچونی به وعده‌اش عمل کرد، باشگاه نه

 

استراماچونی این کار را هفته به هفته بیشتر و با کیفیت بالاتری انجام داد. وقتی فکرش را نمی‌کردیم مهدی قائدی شماره 10 استقلال باشد، استراماچونی نشان داد که بازیکنش می‌تواند حتی به سمت آقای گل شدن خیز بردارد. وقتی فکر می‌کردیم علی کریمی باز هم فصل متوسطی را پشت سر می‌گذارد، استراماچونی نگاه‌ها را عوض کرد و از کریمی هافبکی بهتر از گذشته ساخت.

 

کیفیت بالای بازیکنان استراماچونی 

وقتی فکر می‌کردیم خریدهای جدید استقلال کیفیتی به اندازه بازگرداندن استقلال به کورس قهرمانی ندارند، استراماچونی یک به یک کیفیتی بالاتر از بازیکنانش را نشان‌مان داد.

 

وقتی فکر می‌کردیم شیخ دیاباته هم مهاجم خارجی ضعیفی خواهد بود و بعد از مصدومیت دیگر نمی‌درخشد، استراماچونی تمام این تصورات را تغییر داد و از دیاباته یک مهاجم فوق‌العاده و گلزن ساخت که مهم‌تر از گلزنی می‌تواند فشار حریف را از همان یک سوم دفاعی حریف هر لحظه کمتر کند.

 

بیشتر بخوانید: استراماچونی استقلال را به تیمی تازه تبدیل کرده است

 

هیچ‌کدام از این کارها در یک لحظه انجام نشده‌اند، هیچ‌کدام از این تغییرات با چوب جادویی و کت جادویی شکل نگرفته. بلکه همه محصول تمرین و تمرین است، محصول همان صحنه‌هایی که استراماچونی را در تمرینات استقلال سختکوش و جدی و گاهی عصبانی می‌دیدیم. او توانسته تیمش را در اوج اختلافاتش با باشگاه و تضادها و بحران‌های مالی و ... ‌بسازد.

 

استراماچونی درباره همین موضوع بعد از بازی با نساجی حرف زد: «در مورد شرایط باشگاه نمی‌خواهم صحبت کنم. کار من و بازیکنان هیچ ربطی به مشکلات باشگاه ندارد و ما هر روز صد در صد تلاش خود را انجام می‌دهیم. فکر می‌کنم که وظایف یک باشگاه در برابر تیم مهم است و ربطی به نتایج ندارد. می‌توانیم برنده یا بازنده باشیم، می‌توانید من را دوست داشته باشید یا نه ولی من یک انسان حرفه‌ای هستم. من و باشگاه هر کدام وظایفی در مقابل یکدیگر داریم.» استراماچونی توانسته مسائل را تفکیک کند و پیش برود.

 

او برای رسیدن به این تفکیک، چالش‌هایی را هم پشت سر گذاشت اما مسیری را که برای تیم ساختن شروع کرده بود، ادامه داد و امروز اینجاست که با نشان دادن لوگوی تیمش بگوید: احترام.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.