2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
پرونده سازی برای استقلال با پروپیچ؛پنجره نقل و انتقالات باز است

پرونده سازی برای استقلال با پروپیچ؛پنجره نقل و انتقالات باز است

پنجره نقل و انتقالات استقلال باز است و فیفا هم درباره اینکه پرونده پروپژیچ باعث بسته شدن این پنجره می‌شود به استقلال نداده است اما برخی جریان‌سازی‌ها در حال به حاشیه بردن استقلال و استفاده از پروپژیچ هستند.

دوات آنلاین-با اینکه فیفا نامه یا پیامی مبنی براینکه پرونده پروپیچ حل نشده و پنجره نقل و انتقالات استقلال بسته شده نفرستاده‌است اما جریان‌سازی‌ها علیه استقلال آغاز شده‌است.

 

ایران ورزشی نوشت:پاسخ فیفا، روز 14 اکتبر در پاسخ به پیگیری فدراسیون فوتبال ایران درباره پرونده پروپیچ:

 

1-  در جلسه با هیأت مدیره بانک (بانکی که قرار است پول پروپیچ از طریق آن پرداخت شود) روش‌های مختلف انتقال این پول را بررسی کردیم.

 

2-  بانک مورد نظر قبل از اینکه بخواهد تصمیم بگیرد خواستار اطلاعاتی از دپارتمان مالی فیفا شده بود که ما این اطلاعات را به طور کامل به بانک ارائه دادیم.

 

3- از این به بعد این موضوع یک مسأله داخلی بانکی است که تا کنون به طول انجامیده و البته آنها (بانک) با حسابداری فیفا در ارتباط هستند.

 

 اگر فیفا پرداخت بدهی باشگاه استقلال به پروپیچ را قبول نکرده بود با توجه به ضرب‌الاجل اعلام‌شده در تاریخ 13 مه، پنجره نقل‌و‌انتقالات باشگاه استقلال طبق قوانین فیفا مسدود می‌شد و این باشگاه نمی‌توانست بازیکن جدیدی را به خدمت بگیرد، بنابراین فیفا مجوز‌های لازم را به باشگاه استقلال ارائه یا سیگنال‌های مثبتی را ارسال کرده که این باشگاه بعد از زمان اعلام‌شده توانسته به فعالیت‌های نقل‌و‌انتقالاتی خود ادامه دهد.

 

احتمال محرومیت استقلال

در حالی برخی جریان‌های رسانه‌ای از محرومیت و حتی سقوط باشگاه استقلال به‌دلیل پیگیری‌های وکیل سابق پروپیچ پرده برداشته‌اند که اساساً این بازیکن تا کنون هیچ مصاحبه‌ای دال بر اینکه پولش را نگرفته و یا اینکه قرار نیست بگیرد در رسانه‌ها نداشته است.

 

پروپیچ از زمانی که پرونده‌اش را به جریان انداخت تا زمانی که قرار شد بدهی‌اش از طریق حساب‌های مسدودشده فوتبال ایران در فیفا پرداخت شود هیچ‌گاه به‌طور رسمی اعلام نکرد پولی نگرفته و یا نخواهد گرفت.

 

در این زمان دائم مدیر برنامه یا همان وکلای ایرانی و خارجی‌اش بودند که با ارسال خبرهای اینچنینی به رسانه‌های نزدیک به خود از محرومیت، تعلیق و حتی سقوط باشگاه استقلال به دسته پایین‌تر رونمایی کرده‌اند که این خود نشان می‌دهد موضوعی در لابه‌لای این مسائل وجود دارد که از دید افکار عمومی مخفی مانده است.

 

بازیکنان حرفه‌ای معمولاً چند مدیر برنامه را برای پیگیری امور خود انتخاب می‌کنند. در همین فوتبال ایران بسیاری از بازیکنان دارای چند مدیر برنامه هستند و خارجی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

پرونده سازی برای استقلال با پروپژیچ؛پنجره نقل و انتقالات باز است

پروپیچ حق و حقوقش را گرفته است

نکته‌ای که بعد از انتشار خبر محرومیت احتمالی باشگاه استقلال که از سوی وکیل ایرانی پروپیچ منتشر شده به ذهن می‌رسد این است که شاید اساساً بازیکن کروات ماجرای دریافت حق و حقوقش از باشگاه استقلال را از طریق یک مدیر برنامه دیگر پیگیری کرده و حتی به نتیجه هم رسیده که این وسط کلاه گشادی سر واسطه‌های سابق این بازیکن رفته است.

 

البته اینکه هنوز فیفا پرداخت پول به پروپیچ را تأیید نکرده چنین استدلالی را قدری زیر سؤال می‌برد اما احتمال استفاده از یک مدیر برنامه دیگر و پیگیری ماجرا از طرق دیگر هرگز دور از ذهن نیست.

 

نباید از این مهم غافل بود که 2ماه پیش امیرحسین فتحی قصد داشت از طریق سفارت ایران در کرواسی مبلغ 430هزار دلار را به پروپیچ پرداخت کند و حتی برای انتقال این مبلغ راهی زگرب هم شده بود، اما علی خطیر که در آن زمان مسئولیتی در باشگاه استقلال داشت اعلام کرد که قادر است با فیفا رایزنی کرده تا این مبلغ از حساب‌های بلوکه‌شده به پروپیچ پرداخت شود.

 

خطیر فیفا را قانع کرد

خطیر در همین راستا نامه‌ای از فدراسیون فوتبال با این تأییدیه که «مسئول پیگیری امور در باشگاه استقلال است» دریافت کرد و به مقر فیفا رفت. تلاش‌های خطیر جواب هم داد و فیفا در نهایت پذیرفت این انتقال از طریق مبالغ بلوکه‌شده پرداخت شود. در واقع همین تأییده باعث شد تا نقل‌و‌انتقالات استقلال باز بماند اما مسأله‌ای که وجود دارد این است که فیفا اگر پول را پرداخت کرده چرا اعلام نمی‌کند و اگر هم پرداخت نکرده چرا درباره راه‌های انتقال آن شفاف‌سازی نمی‌کند.

 

در واقع اطلاع رسانی محدود فیفا است که امروز منجر به شکل‌گیری حواشی و احتمالات بسیار شده و دست وکیل پروپیچ را باز گذاشته تا در رسانه‌های نزدیک به خود جولان بدهد و برای باشگاه استقلال که کم حاشیه ندارد، در آستانه یک بازی مهم حاشیه تازه‌ای بسازد. به هر حال هرقدر هم مدیریت امیرحسین فتحی در اداره برخی امور نقدبرانگیز باشد، اما نمی‌توان از این تلاش‌ها برای ضربه زدن به استقلال غافل بود و او را مقصراین ماجرا نامید.

 

 نباید فراموش کنیم که باشگاه شهرخودرو (پدیده سابق) نیز با همین مشکل مواجه بود و در ماجرای پراهیچ با تهدید‌هایی روبه‌رو شد، اما در نهایت بدهی به پراهیچ از طریق مبالغ بلوکه‌شده فوتبال ایران در فیفا پرداخت شد تا موضوع فیصله یابد و تهدیدی هم گریبان باشگاه مشهدی را نگیرد.

 

حال اینکه چرا درباره ماجرای پروپیچ این همه ابهام باقی مانده روشن نیست و به‌نظر می‌رسد در این میان اتفاقاتی رخ داد که شاید مدیر برنامه ایرانی از آن اطلاع ندارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.