2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
آیا استقلال بازیکن جدید نمی ‌خواهد

آیا استقلال بازیکن جدید نمی ‌خواهد

گذشته از اینکه سیاست فنی باشگاه استقلال چیست اما باید به موضوع مهم بدهی‌های خارجی عمیقاً متوجه بود و اجازه نداد این مسأله در باشگاه استقلال مد شود.

دوات آنلاین -درست اواسط بهمن ماه بود که طلب 137 هزار یورویی بودوروف زهرش را بر پیکر باشگاه استقلال وارد آورد و طبق قوانین از نقل و انتقالات محروم شد. این تصمیم در حالی از سوی مراجع قضایی فیفا اتخاذ شده بود که پیش از شروع فصل نیز مدت‌ها پنجره نقل و انتقالاتی استقلال به دلیل بدهی به وینفرد شفر بسته بود و حتی بازیکنان جدید نتوانستند در هفته اول به میدان بروند. هرچند که بعد از پرداخت بدهی شفر مشکل حل شد و فیفا پنجره نقل و انتقالاتی استقلال را باز کرد اما این ماجرا وقت زیادی از باشگاه گرفت و حواشی بسیاری به وجود آورد. باشگاه استقلال اما اکنون با همان ماجراهای ابتدای فصل مواجه است و اگر نتواند طلب بودوروف را پرداخت کند نمی‌تواند هیچ بازیکن جدیدی را به فهرست خود بیفزاید.

 

زمان محدود استقلال

ایران ورزشی نوشت: باشگاه استقلال برخلاف پیش ‌فصل در نیم ‌فصل زمان محدود‌تری برای تسویه حساب با مدافع سابق خود دارد و باید در این راستا قدری عجله به خرج دهد. البته از باشگاه استقلال تحرکاتی دال بر جذب بازیکنان جدید نیز به گوش نمی‌خورد و هیچ بعید نیست که اساساً مدیران این باشگاه پرونده جذب بازیکنان جدید را بسته باشند و بخواهند با همین سرمایه‌ها در نیم‌فصل دوم وارد صحنه شوند که اگر چنین سیاستی صحت داشته باشد، ممکن است بسته ماندن پنجره نقل و انتقالات تا نقل و انتقالات پیش‌فصل لیگ بیست و یکم هم پیش برود. قبل از شروع فصل چون پای جذب انبوهی از بازیکنان تازه‌وارد به ترکیب استقلال در میان بود، باشگاه ‌نشین‌ها خود را مکلف به پرداخت سریع طلب شفر می‌دانستند اما در نقل و انتقالات میان‌فصل به نظر می‌رسد مدیران استقلال برنامه آنچنانی ندارند و حتی ممکن است بدون خرید جدید وارد نیم‌فصل دوم شوند.

 

گذشته از اینکه سیاست فنی باشگاه استقلال چیست اما باید به موضوع مهم بدهی‌های خارجی عمیقاً متوجه بود و اجازه نداد این مسأله در باشگاه استقلال مد شود.

 

باشگاه استقلال به لحاظ قدمت و سابقه در فوتبال آسیا نیز شناخته شده است و مدیران این باشگاه باید عمیقاً به این موضوعات متوجه باشند و اقدامی انجام ندهند که سیمای این باشگاه را سیاه تصویر کند. آنچه باشگاه استقلال را در این راه کمک می‌کند مدیریت صحیح جذب بازیکنان خارجی است که در سال‌های اخیر هرگز در باشگاه استقلال وجود نداشته و ده‌ها بازیکن با عیار پایین به این باشگاه آمد و رفت داشته‌اند که هیچ کارایی هم برای این باشگاه به همراه نداشته‌اند.

 

بدون شک اگر جذب خارجی‌ها به خوبی مدیریت شود، سیاستگذاران ورزش نیز بهانه‌ای برای لغو حضور مربیان و بازیکنان خارجی نخواهند داشت و عرصه برای همکاری با خارجی‌ها دوباره باز می‌شود اما مادامی که باشگاه‌ها چشم بسته اقدام به جذب بازیکن می‌کنند نتیجه‌ای جز این به همراه نخواهد داشت. به نظر می‌رسد حضور بودوروف در استقلال فقط به سود این بازیکن و مدیربرنامه‌هایش بوده که با کمترین زمان بازی در استقلال حالا باید دستمزدی گزاف به حساب‌شان واریز شود.

 

با محاسبات قیمت دلار در این ایام باشگاه استقلال نزدیک به 3 میلیارد تومان باید به حساب بودوروف واریز کند تا از این مهلکه نیز نجات یابد. جای شکرش باقی است که این بدهی مانند بدهی به وینفرد شفر یا دیگر خارجی‌ها نیست که بار سنگین مالی آنچنانی ایجاد کند اما به هر حال باید توجه داشت که این اعداد و ارقام نیز برای باشگاه استقلال عدد کمی نخواهد بود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.