2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چربی سوزی با کمک خوراکی‌های مفید و رژیم غذایی مناسب

چربی سوزی با کمک خوراکی‌های مفید و رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در چربی سوزی بدن دارد. پس اگر واقعا تصمیم گرفته‌اید چربی‌هایتان را آب کنید خوراکی‌هایی را که در زیر معرفی شده‌اند در لیست تغذیه‌ای خود جا بدهید.

دوات آنلاین-چربی سوزی کاری بسیار دشوار است و از طرفی اگر از آن غافل شویم سلامت ما به خطر می‌افتد. در زیر 8 دسته خوراکی مفید برای چربی سوزی به نقل از فرارو معرفی شده است که می‌خوانید:

 

تاثیر لبنیات در چربی سوزی

در صورتی که در اینترنت کمی جستجو کنید به نظر می رسد که در مورد لبنیات اعقتقاد های نادرستی وجود دارد. با بررسی ۳۳ مورد در سال ۲۰۱۶ مشخص شد که آن‌ها چربی سوز هستند. افزایش دریافت کلسیم از طریق مکمل ها می تواند به کاهش وزن کمک بسیاری کند. در این تحقیق محققین دریافتند افرادی که لبنیات مصرف می کنندبا کاهش بیشتری در توده چربی نسبت به آن‌هایی که لبنیات چندانی مصرف نکرده بودند را تجربه کردند.

 

چربی سوزی با جو و جو دوسر

بیایید برای یکبار و همیشه این مسئله را حل کنیم. تا زمانی که انواع مناسب کربوهیدرات را مصرف کنید، آنها هیچ ضرری نخواهند داشت و حتی مفید هم هستند. در واقع آنها یکی از خوراکی‌های چربی سوز هستند که شما باید به رژیم غذایتان اضافه کنید و به محض بیدار شدن از خواب آنها را مصرف نمایید. بنا به یافته‌های یک مطالعه در  سال ۲۰۱۶ که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، در عوض برنج سفید از جو به عنوان کنار غذا و ناهارتان استفاده کنید و کالری کمتری را در اختیار بدن تان قرار دهید. مصرف غلات کامل شما را سیر نگه می‌دارد و از پرخوری پیشگیری می‌کند. به ویژه جو که سبب افزایش تدریجی قند خون می‌شود.

 

چای سبز، نوشیدنی مفید برای چربی سوزی

یک فنجان چای سبز بنوشید. نتایج گزارشی در سال ۲۰۱۵ نشان می دهد که میزان جذب کربوهیدرات ها با مصرف چای سبز کاهش پیدا می کند و مستقیما چربی شکمی را هدف قرار دهد.احتمالا کاتچین موجود در چای سبز علت این تاثیر شگفت انگیز باشد.به منظور بهره وری از این مزیت، چند فنجان چای سبز کافئین دار در روز بنوشید.

 

چربی سوزی با تخم مرغ

پروتئین به روش‌های گوناگونی به کاهش وزن کمک می‌کند. در ابتدا این که بدن شما از انرژی بیشتری برای تجزیه غذا‌های پروتئینی نسبت به غذا‌های دیگر، بهره می‌برد. پروتئین همچنین به شما کمک می‌کند تا توده عضلانی خود را بکار بگیرید و بدن کالری بیشتر و چربی فراوانی را بسوزاند و در نتیجه وزن کم کنید. یک عدد تخم مرغ حدود ۶ گرم پروتئین دارد و یکی از مواد غذایی عالی برای چربی سوزی است.

چربی سوزی با کمک خوراکی‌های مفید و رژیم غذایی مناسب

گردو و بادام در چربی سوزی کمک می‌کنند

نتایج پژوهش‌های فراوانی حاکی از آن هستند که آجیل یکی از بهترین مبارزان با بیماری در بخش مواد غذایی هستند (البته تا زمانی که باعث افزایش وزن نشوند) و همچنین به عنوان یکی از غذا‌های چربی سوزی شناخته می‌شوند که باید به رژیم غذایی فرد اضافه شوند. این مواد غذایی علاوه بر دارا بودن فیبر، پروتئین، حاوی چربی خوب هستند که می‌تواند حساسیت بدن به انسولین را افزایش دهد و به کاهش وزن کمک کنند. گردو یکی از بهترین منابع اسید‌های چرب امگا۳ است و بادام به دلیل کلسیم برای استخوان سازی بسیار مفید است.

 

بیشتر بخوانید:

این خوراکی‌ها چربی‌سوز هستند

این گیاهان دارویی چربی را آب می‌کنند

 

سالمون یکی از بهترین خوراکی‌ها برای چربی سوزی است

بر اساس نتایج تحقیق سال ۲۰۱۵ در PLoSOne، مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ زمانی که سعی دارید وزن خود را کاهش دهید، احتمالا ایده احمقانه‌ای به نظر برسد، اما جذب اسید‌های چرب از ماهی‌هایی نظیر سالمون می‌تواند همان چیزی باشد که هر پزشکی آن را پیشنهاد کند. این ماده معدنی سبب می شود تا چربی های اطراف شکم و لگن کاهش پیدا کند. حداقل دو بار در هفته ماهی بخورید. در صورتی که اهل مصرف ماهی زیاد نیستید از غذا‌های سرشار از چربی امگا ۳  استفاده کنید.

سیب و گلابی؛ میوه‌های مفید برای چربی سوزی

سیب و گلابی؛ میوه‌های مفید برای چربی سوزی

این دو خوراکی چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ آنها دارای فلاونوئید هستند، مواد شیمیایی در غذا‌های گیاهی که می‌توانند اثرات مقابله با چربی را داشته باشند. بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ که بر روی بیش از ۹۰۰۰ زن انجام شده بود و نتایج آن در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد حاکی از آن بود، زنانی که بیشتر فلاونوئید مصرف کردند کاهش چشمگیری در شاخص توده بدنی در طی یک دوره ۱۴ ساله نسبت به زنانی که حداقل مصرف این میوه‌ها را داشتند، نشان دادند. مطالعات بر روی حیوانات نشان داده است که این فلاونوئید‌ها ممکن است مصرف انرژی، افزایش جذب گلوکز به عضلات و افزایش سوزاندن چربی را بیشتر کنند.

 

چربی سوزی با کمک تخم کتان

این خوراکی چشمگیر و چربی سوز یک سلاح مخفی کاهش وزن را همراه خود دارد مانند لیگنان ها. این ترکیبات شبه استروژنی همچنین تخم کتان را به یکی از مواد غذایی فوق العاده تبدیل می‌کند که تمامی افراد به ویژه زنان برای رژیم غذایی شان نیاز دارند. بر اساس نتایج یک پژوهش که در سال ۲۰۱۵ در مجله تغذیه بریتانیا به چاپ رسید، مصرف لیگنان‌ها با کاهش شاخص‌های چربی بدن و شاخص توده بدنی همراه است. بهتر است تخم کتان را  در یک قاشق غذا خوری به غلات، ماست یا سس سالاد روزمره اضافه کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.