2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
این خوراکی‌ها چربی‌سوز هستند

این خوراکی‌ها چربی‌سوز هستند

ساده‌ترين و موثرترين شيوه كاهش چربي‌ها تغيير در سيستم سوخت و ساز بدن است كه به وسيله اضافه كردن چند خوراكي ساده به سبد غذايي محقق مي‌شود.

دوات آنلاین-ساده‌ترين و موثرترين شيوه كاهش چربي‌ها تغيير در سيستم سوخت و ساز بدن است كه به وسيله اضافه كردن چند خوراكي ساده به سبد غذايي محقق مي‌شود. اگر شما هم جزو افرادي هستيد كه وجود چربي‌هاي اضافي آزارتان مي‌دهد این مواد غذایی را مصرف کنید. در ادامه با خوراكي‌های ارزان و چربي‌سوز آشنا می‌شويد:

 

زنجبيل

يكي از تركيبات اصلي زنجبيل كپسايسين است، ماده‌اي كه نه تنها اشتها را كاهش مي‌دهد بلكه به هضم عذا هم كمك مي‌كند و سوخت و ساز بدن را هم افزايش مي‌دهد. كافي است برشي از اين گياه دارويي آرام‌بخش را به چاي و كيك اضافه كنيد و از خواص بي‌نظير آن بهره‌مند شويد.

 

بادام

كالري پايين بادام نقش موثري در كاهش وزن بازي مي‌كند، تحقيقات انجام شده روي اين مغز جادويي نشان داده است: چربي تك­سيرنشده موجود در بادام علاوه بر اينكه ميزان انسولين خون را تنظيم مي‌كند در موجب افزايش احساس سيري مي‌شود و بدين وسيله حجم غذاي مصرفي را در طول روز كاهش مي‌دهد.

 

آووكادو

اگرچه آووکادو سرشار از چربي است؛ ولي نمي‌توان از فيبر، ويتامين‌ها و مواد معدني موجود در آن چشمپوشي كرد. مهم‌تر از همه اين موارد، بيشتر كالري‌هاي موجود در آووكادو از دسته چربي‌هاي تك­سيرنشده هستند كه به ميزان سوخت و ساز بدن كمك قابل توجهي مي‌كنند.

 

روغن زيتون

چربي‌هاي تك­سيرنشده‌اي مانند روغن زيتون مي‌توانند در سوزاندن كالري‌هاي بدن نقش داشته باشند. البته شما در شرايطي شاهد تاثيرات مثبت اين خوراكي‌ها خواهيد بود كه مصرف ديگر انواع چربي مثل كره و خامه را كاهش دهيد و روغن زيتون را به مقداري مشخص استفاده كنيد.

 

فلفل‌هاي تند

انواع فلفل‌هاي تند مثل: فلفل قرمز و هندي كه غذاي شما را تندتر مي‌كند سوخت و ساز بدن شما را افزايش مي‌دهد. تحقيقات نشان داده‌اند: اضافه كردن قدري از اين فلفل‌ها به غذا تا سه ساعت پس از اتمام آن وعده موجب افزايش 25 درصدي سوخت و ساز بدن مي‌شود.

 

سير

بوي بد آن را به پاي خواص بي‌شمارش بگذاريد. سير نه تنها سوخت و ساز بدن را افزايش مي‌دهد بلكه ميزان لپيد موجود در خون را هم كنترل مي‌كند. البته اين به معناي استفاده بدون حد از سير نيست، شما مي‌توانيد هر روز مقداري محدودي سير به غذايتان اضافه كنيد و به سوختن چربي‌هاي اضافي اميد بيشتري داشته باشيد.

 

بروكلي

بروكلي حاوي دو ماده مغذي حياتي است؛ كلسيم و ويتامين C. دو ماده‌اي كه به‌شدت ميزان سوخت و ساز بدن را افزايش مي‌دهند و سلامت غده تيروئيد شما را تضمين مي‌كنند. با خوردن بروكلي هم استخوان‌هايي سالم داشت و هم اندامي‌متناسب و بدون چربي.

 

منبع: آرمان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.