2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
ساعت پخش و تکرار سریال قصه های تبیان از شبکه آی فیلم + داستان سریال و بازیگران

ساعت پخش و تکرار سریال قصه های تبیان از شبکه آی فیلم + داستان سریال و بازیگران

سریال قصه های تبیان که سه نوبت در روز از شبکه آی فیلم پخش و تکرار می شود بر اساس داستان‌های واقعی ساخته شده است.

دوات آنلاین-سریال قصه‌ های تبیان که با موضوع داستان‌های روز و قصه‌های تاریخی و مذهبی، اتفاقات واقعی همراه با حکمت و عبرت را نشان می‌دهد. این سریال از شبکه آی فیلم پخش می شود.

 

سریال قصه های تبیان آخرین ساخته مرحوم فرج الله سلحشور بود که هم سریالی بسیار خوش ساخت است و هم داستان های آن بسیار آموزنده.

 

داستان سریال قصه های تبیان

قصه های تبیان به صورت اپیزودیک ساخته شده است یعنی هر قسمت آن داستانی مجزا دارد.

 

این سریال در ۳۷ قسمت ۴۵ دقیقه ای و بر اساس داستان های واقعی و موضوعات قرآنی ساخته شده است.

 

در قسمت های مختلف سریال قصه های تبیان تبلیغ و ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی مانند طرز رفتار با همسایه، کسب روزی حلال، بازار و مشتری، خیرین مدرسه ساز و کارآفرینی نشان داده می شود.

ساعت پخش و تکرار سریال قصه های تبیان از شبکه آی فیلم + داستان سریال و بازیگران

ساعت پخش و تکرار سریال قصه های تبیان از شبکه آی فیلم

سریال قصه های تبیان شبکه ساعت 8 از شبکه آی فیلم پخش می شود اما اگر نتوانستید آن را تماشا کنید تکرار آن در ساعت‌های 4 بامداد و 12 ظهر روز بعد است

 

بازیگران سریال قصه های تبیان

نیلوفر شهیدی، محمد مختاری، بهروز پیروزیان، نسرین گرامی‌پور،جلیل فرجاد، امیر رشیدی نیا، حسین پرستار، محرم حق پناه، احسان سعادتی، نازنین مشرفی و فرانک فروزانفر از جمله بازیگران این سریال هستند.

ساعت پخش و تکرار سریال قصه های تبیان از شبکه آی فیلم + داستان سریال و بازیگران

داستان های سریال قصه های تبیان واقعی است

منصور براهیمی سرپرست نویسندگان و مشاور سریال قصه ‌های تبیان با تاکید بر اینکه همه داستان ها و روایات این مجموعه بر اساس اتفاقات و داستان‌های واقعی  نوشته شده، گفته است: دغدغه زنده‌یاد فرج الله سلحشور این بود که یک اثر خوب و دینی ساخته شود.

 

سرپرست نویسندگان در پاسخ به این سئوال که آیا همه قصه‌های مجموعه نمایشی «قصه های تبیان» برگرفته از قرآن است، توضیح داد: از ابتدا قرار شد یک مجموعه دینی نوشته شود. البته نه اینکه لزوماً همه قصه‌ها از قرآن انتخاب شود، بلکه ایده زنده یاد سلحشور این بود که فیلمنامه با محوریت قصه‌های قرآنی و روایات و داستان‌های واقعی نوشته شود. در واقع دغدغه او این بود که یک مجموعه دینی توسط گروهی از نویسندگان و کارگردانان جوان به سرانجام برسد.

 

وی عنوان کرد: در این مجموعه به دنبال درام‌‌های کلیشه‌ای و متداول نبودیم. درام این مجموعه در درون متن و در لایه‌های زیرین هر قصه وجود دارد. از سوی دیگر زنده یاد سلحشور تاکید داشت ما باید کاری تولید کنیم که مسائل دینی به درستی پرداخت شود تا بیننده با تماشای اثر برانگیخته شود و باید نگاهمان به کار عمیق باشد. از سوی دیگر اعلام کرده بود داستان‌ها نباید منبع تخیلی داشته باشد و حتماً باید منبع آن موثق باشد.

ساعت پخش و تکرار سریال قصه های تبیان از شبکه آی فیلم + داستان سریال و بازیگران

براهیمی اشاره کرد: تا زمانی که مرحوم منبع داستان را پیدا نمی‌کرد، امکان نداشت که اجازه بدهد روی داستان کار کنیم و مرتب اعلام می‌کرد باید داستان‌ها واقعی باشد تا برای مخاطب باورپذیر باشد، حتی اگر منبع داستانی اینترنت و روزنامه بود، می‌گفت باز هم باید تحقیق کنیم تا موثق بودن آن اثبات شود.

 

سرپرست نویسندگان ادامه داد: از دیگر تاکید داشت که داستان‌های مجموعه باید نشانی از عبرت باشد و برای بیننده عبرت انگیز باشد. ضمن اینکه به گونه‌ای قصه روایت شود که برای مخاطب جذاب باشد. در واقع تاکید داشت که اوج و فرود قصه باید مشخص باشد. در مجموع فیلمنامه سریال نمایشی «قصه‌های تبیان» بر اساس این معیار نوشته شد و ما هم تلاش کردیم به این موارد وفادار باشیم.

 

براهیمی تصریح کرد: از سوی دیگر هیچ دخل و تصرفی در قصه‌های واقعی صورت نگرفته و نویسندگان و کارگردان‌ها به واقعیت قصه‌ها وفادار بوده‌اند و تک تک آنها واقعیت محض را نمایش می‌دهند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.