2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
بیوگرافی کامل حمید ابراهیمی بازیگر سریال حکایت های کمال

بیوگرافی کامل حمید ابراهیمی بازیگر سریال حکایت های کمال

حمید ابراهیمی هنرپیشه، کارگردان و نویسنده ای است که بسیار گزیده کار می‌کند. این بازیگر که در سریال حکایت های کمال بازی کرده است کارنامه هنری پرباری دارد.

دوات آنلاین-حمید ابراهیمی بازیگر، کارگردان و نویسنده  متولد سال 49  و یکی از  باسابقه‌ترین هنرپیشه‌های حوزه تئاتر است. او در سریال حکایت های کمال نقش آفرینی کرده‌ است.

 

حمید ابراهیمی دانش آموخته کارشناسی اطلاع رسانی و کتابداری گرایش هنر است و بیش از دو دهه تجربه در تئاتر را دارد.

 

ابراهیمی ‌بیش از این که بازیگر سینما و تلویزیون باشد بازیگر تئاتر است. در دوران نوجوانی با بازی در تئاتر دانش آموزی در سال 1365 موفق به کسب رتبه نخست بازیگری کشور شد.

 

تاکنون4 جلد نمایشنامه با نام‌های «آوای باد» چاپ انتشارات نمایش‏ ، «سیاریحون»چاپ انتشارات پرسمان و حوزه هنری‏ ، «پندارزنده گفتار مرده» چاپ انتشارات نمایش و «ته خط» از او به چاپ رسیده است.

بیوگرافی کامل حمید ابراهیمی بازیگر سریال حکایت های کمال

حمید ابراهیمی با  سریال صاحبدلان در تلویزیون به مردم معرفی شد و در مجموعه‌های متعددی از جمله مثل هیچ‌کس نقش آفرینی کرده است. او ایفاگر نقش «هوشنگ» درمجموعه گاوصندوق بود. در فروردین 1392 دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشنواره فیلم‌های پلیسی مسکو برای تله فیلم «تعبیر خواب» دریافت کرد.

 

حمید ابراهیمی درباره نحوه بازیگری‌اش می‌گوید: بازیگری رویایم نبوده اما همیشه این حرفه را دوست داشته‌ و دارم. هدفم ارتباط با دنیا و آدم‌های پیرامونم است. تئاتر، تلویزیون و سینما ابزاری است برای برقراری این ارتباط. بازیگری و تئاتر را از مدرسه شروع کردم و در همان دوران جزو بهترین بازیگران کشوری شدم و بعد به تئاتر حرفه‌ای راه پیدا کردم .

 

در ادامه مسیر به تلویزیون رفتم، اما به دلیل باندبازی و مافیایی که در سینما وجود دارد، خیلی کم توانستم در این حوزه فعالیت کنم. هیچ‌وقت به بازیگری به عنوان شغل نگاه نکرده‌‌ام، اما عاشق این حرفه هستم. در کنار بازیگری، کارگردانی می‌کنم، نمایشنامه و فیلمنامه می‌نویسم.

بیوگرافی کامل حمید ابراهیمی بازیگر سریال حکایت های کمال

حمید ابراهیمی نقش های منفی را بیشتر از نقش های مثبت دوست دارد. او می‌گوید: نقش‌های مثبت معمولا یک خطی و بدون اوج و فرود هستند و این امکان را به بازیگر نمی‌دهند که لایه‌های آن را پیدا کرده و به نمایش بگذارد. برای همین بیشتر دوست دارم نقش‌های منفی را بازی کنم.

 

من بازیگر توانمندی هستم، شاهد این مدعا، نظر بسیاری از همکارانم در تلویزیون، تئاتر و سینماست‌ ده‌ها دلیل وجود دارد که از من و امثال من در سینما استفاده نمی‌کنند. من دوست ندارم الکی مخلصم و چاکرم دیگران شوم و برای گرفتن نقش دست به سینه مقابل آنها بایستم.

 

حمید ابراهیمی پسری 9 ساله دارد و رابطه این پدر و پسر بسیار خوب است. او می‌گوید: برای من در زندگی پول چندان مهم نیست. نه اینکه اصلا پول برایم مهم نباشد اما مانند بسیاری از همکارانم به پول فکر نمی کنم انچه برای من اهمیت دارد عمق فرهنگ و شخصیت است که یک فرد آن را دارا باشد.

 

پسر من هرشب قبل از خواب چند ساعت کتاب می‌خواند و این برای من ثروت بسیار بزرگی است. در انتخاب کارهایم هم هیچ وقت به پول فکر نکردم به این فکر کرده‌ام که نقشی که بازی می‌کنم چه ارزش هنری و اجتماعی دارد به همین دلیل هم نقش را از فیلتر خودم عبور می‌دهم و بازی می‌کنم.

 

سریال‌های حمید ابراهیمی

حکایت‌ های کمال 

هوش سیاه 

یه تیکه زمین 

گاوصندوق

 مثل هیچ‌کس 

 تاصبح

 صاحبدلان 

 

فیلم‌های سینمایی حمید ایراهیمی

آلزایمر (نسیان) 

فرزند خاک 

طالع سعد 

ای ایران 

 بایکوت

تعبیر خواب

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.