2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی کامل محمدرضا شیرخانلو ،بازیگر نقش کمال در سریال حکایت‌های کمال

بیوگرافی کامل محمدرضا شیرخانلو ،بازیگر نقش کمال در سریال حکایت‌های کمال

شیرخانلو قبل از بازی در نقش کمال در سریال حکایت های کمال فیلم‌ها و سریال‌های زیادی بازی کرده بود. او از 6 سالگی بازیگر شد و نشان داد در این عرصه بسیار توانا است.

دوات آنلاین-محمدرضا شیرخانلو ،بازیگر نقش کمال در سریال حکایت‌های کمال با این‌که سن کمی دارد اما سال‌ها است که بازی می‌کند و به یک بازیگر حرفه‌ای تبدیل شده است.

 

محمدرضا شیرخانلو اهل قزوین است. او روز 27 فروردین سال 1385 به دنیا آمده و یک برادر به نام امیرمحمد دارد.

بیوگرافی کامل محمدرضا شیرخانلو ،بازیگر نقش کمال در سریال حکایت‌های کمال

پدر و مادر محمدرضا خیلی حواس شان به او هست. مثلا محمدرضا خودش صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی ندارد و صفحاتی را مادرش کنترل و پشتیبانی می‌کند. به درس و تحصیل او هم رسیدگی زیادی می‌شود البته خودش بازیگوش است و اگر رهایش کنی چندان علاقه‌ای به درس خواندن ندارد.

 

شروع بازیگری محمدرضا شیرخانلو

محمدرضا 6 ساله بود که یک روز همراه پدرش برای بازی فوتبال رفتند. یکی از دوستان پدر محمدرضا که خبرنگار است با او مصاحبه و بعد هم این پسربچه را به سیروس مقدم که آن زمان قصد داشت سریال چک برگشتی را بسازد معرفی کرد.

 

این‌گونه که بود که محمدرضا برای اولین بار جلوی دوربین رفت و در سریال چک برگشتی بازی کرد.

 

فیلم‌ها و سریال‌های محمدرضا شیرخانلو

محمدرضا که در سریال چک برگشتی به خوبی از عهده نقش‌اش برآمده بود  در سال ۱۳۹۲ برای بازی در سریال دودکش به کارگردانی محمد حسین لطیفی انتخاب شد وسه سال بعد در فصل دوم این سریال که البته با نام پادری پخش شد بازی کرد.

 

بعد از آن این پسربچه به بازیگری کاملا حرفه‌ای تبدیل شد. اسم فیلم‌ها و سریال‌هایی که شیرخانلو بازی کرده است را در زیر مرور کنید:

 

فیلم‌ها: دهلیز ، نهنگ عنبر ، شکلاتی ، در مسیر باران، زن خوب مرد خوب ، قاب خاطره ، نفس ، سفر زمان ، نهنگ عنبر ۲ ،«شانس، عشق، تصادف»، دزد و پری 1 و 2 و مطرب

 

سریال‌های تلویزیونی: چک برگشتی ، دیوار ، دودکش ، پرده‌نشین، روزهای بد، به‌در ، رنگ شک ، پادری ، پریا و حکایت های کمال (مجموعه تلویزیونی) - (کارگردان: قدرت الله صلح میرزایی)

بیوگرافی کامل محمدرضا شیرخانلو ،بازیگر نقش کمال در سریال حکایت‌های کمال

محمدرضا یک پرسپولیسی دو آتشه

این بازیگر نوجوان به شدت فوتبالی است و از طرفداران پروپا قرص پرسپولیس. خودش می‌گوید در تلگرام عضو کانال‌های ورزشی و کانال‌های هواداری پرسپولیس است و از میان بازیکنان این تیم علیرضا بیرانوند و مهدی طارمی را بیش از هم می‌پسندد.

 

او می‌گوید: اخبار فقط ورزشی گوش می‌دم و در جریان مسائل اجتماعی و سیاسی و اینا نیستم، علاقه‌ای هم بهش ندارم. درمدرسه هم بیشتر درباره ورزش و اخبار ورزشی صحبت می ‌کنیم. درباره اخبار شبکه ۱ و اینا چیزی نمی‌گیم.

 

البته محمدرضا اهل ورزش‌های دیگر هم هست. او در رشته  ژیمناستیک موفق به کسب مدال طلا و نقره در سطح منطقه‌ای و باشگاهی شده و چند حکم قهرمانی در رشته اسکیت دارد و شنا و تنیس هم انجام می‌دهد.

 

درس خواندن و بازیگوشی بازیگر نقش کمال

محمدرضا شیرخانلو درباره نحوه درس خواندنش می‌گوید: زمانی که کار ندارم و سر فیلمبرداری نیستم می‌رم مدرسه اما زمانی که کار دارم، مادر برام معلم خصوصی می‌گیرن , و با معلم خصوصی درسا رو کار می کنم و یاد می‌گیرم.

 

هر جا که مشکلی داشته باشم مادر برام معلم خصوصی می گیرن و هر جا بتونم خودم رو با درس مدرسه همراه می‌کنم  و اگر باز مشکلی بود، در زمان‌های خالی درس می‌خونم تا خودم رو برسونم.

 

وقتی از او خواسته می‌شود درخواست خودش را مطرح کند چنین می‌گوید: بذار راحت باشم. بذار درس نخونم. درس خوندن چیز بدیه. دوست دارم همه‌اش کار کنم. همه‌اش جلوی دوربین باشم. یا تفریح کنیم. بریم سر کار و بازی کنیم. فقط درس نخونیم.

 

البته بعد حرف‌هایش را این طور اصلاح می‌کند: شوخی می‌کنم. درس خوندن خیلی هم خوبه، مخصوصا ریاضی، عاااالیه.

 

او می‌گوید اگر رییس جمهور می‌شد...:یه کاری می‌کردم که بچه‌ها دیگه درس نخونن. بیشتر شهربازی درست می‌کردم. زمین تنیس درست می‌کردم. همه بچه‌ها رو رایگان در کلاس‌های ورزشی ثبت نام می‌کردم.

 

محمدرضا بچه‌ها را نصیحت هم می‌کند: با اینکه درس رو دوست ندارم ولی درس بخونید. ورزش کنید و مهربون و خوش اخلاق باشید.

 

او درباره برنامه‌اش برای آینده می‌گوید: می‌خوام بازیگری رو ادامه بدم و کارگردان بشم. باید درسش هم بخونم دیگه.

بیوگرافی کامل محمدرضا شیرخانلو ،بازیگر نقش کمال در سریال حکایت‌های کمال

حرف‌های جالب محمدرضا شیرخانلود در باره سریال حکایت‌های کمال

بازیگر نقش کمال درباره این سریال می‌گوید: در این سریال نقش کمال را بازی می‌کنم که همه اتفاقات حول شخصیت او می‌افتد. علاوه بر آن کمال هم باهوش است و هم خیلی شیطون! نقشم سختی‌های خودش را دارد، چون باید با حیوانات مختلف هم رو‌به‌رو شوم، چون کمال در رویاهایش بازی با حیوانات را می‌بیند و باید در واقعیت هم این را بازی کنم. باید با حیواناتی مثل میمون، اسب و مار رو‌به‌رو شوم. با وجود این‌که از مار و اسب می‌ترسم، ولی به سختی با آنها رو‌به‌رو می‌شوم، چون نقشم این طور نوشته شده است.

 

این بازیگر نوجوان از کار کردن با محمود پاک‌نیت و شهره لرستانی لذت می‌برد، چون معتقد است که آنها فوق ستاره و استاد او هستند و قبلا هم تجربه بازی با آنها را داشته است.

 

او می‌گوید:  فضای این سریال دوستانه و صمیمانه بوده و موضوع سریال طنز و اجتماعی است. من مطمئنم فقط بچه‌ها این سریال را دوست ندارند و بزرگ‌ترها هم عاشق کار می‌شوند و با تماشای آن می‌خندند.

 

نظر محمود پاک‌ نیت درباره محمدرضا

محمود پاک نیت می‌گوید: شیرخانلو از بازیگران خوب است که قبل از سریال حکایت های کمال هسریال پریا را با او کار کرده بودم. او پسر خوبی است و گرم بازی می‌کند. من هم بازی‌اش را دوست دارم. معمولا بچه‌ها دقت نمی‌کنند که بازیگر و کارگردان از آنها چه می‌خواهند، اما شیرخانلو خیلی با دقت کار می‌کند و از آنجا که از کودکی کار کرده، حسابی پخته و با تجربه شده است و تازه وارد نیست. به همین دلیل کار کردن با او همان قدر برایم راحت است که با یک بازیگر حرفه‌ای کار می‌کنم.

 

افتخارات محمدرضا شیرخانلو

این بازیگر با وجود سن کمی که دارد افتخارات زیادی به دست آورده است.

 

او برای فیلم سینمایی دهلیز به کارگردانی بهروز شعیبی کاندیدای سیمرغ بلورین شد و چندین تقدیرنامه از فرهنگسراهای مختلف گرفت.

 

این پسر بازیگوش سه تقدیرنامه از انجمن شورای اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس برای فیلم سینمایی دهلیز و همچنین تقدیرنامه به عنوان بهترین بازیگر کودک در ماه رمضان ۹۲ برای سریال دودکش و چندین لوح افتخاراز مراسم‌های مختلف دارد.

 

محمدرضا به عنوان بهترین بازیگر کودک نیز در روز تئاتر برای بازی در نمایش ساقی معرفی شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.