2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چگونه از اطلاعات و عکس‌های شخصی خود در فضای مجازی محافظت کنیم

چگونه از اطلاعات و عکس‌های شخصی خود در فضای مجازی محافظت کنیم

محافظت از اطلاعات و عکس‌های خصوصی و شخصی در فضای مجازی اصلا موضوعی نیست که بشود درباره‌اش سهل‌انگاری کرد چون این اطلاعات به راحتی مورد سوء استفاده دیگران قرار می‌گیرد.

دوات آنلاین-حفاظت از اطلاعات عکس‌های شخصی در فضای مجازی این روزها با گسترش اینترنت بسیار اهمیت پیدا کرده است. مجرمان سایبری در کمین هستند تا با کوچکترین خطای ما اطلاعات مان به سرقت ببرند و سوء استفاده کنند. اما چگونه باید در فضای مجازی از اطلاعات شخصی خود محافظت کنیم؟

 

ایرنا نوشت: برای هیچ یک از ما ردیابی و دزدی اطلاعاتمان خوشایند نیست اما این عصر، عصر دیجیتال و ارتباطالات است. ما نمی‌توانیم بدون استفاده از این‌ ابزارها زندگی‌ای به سرعت دیگران داشته باشیم پس باید یاد بگیریم که چگونه به ضرر خودمان کار نکنیم.

 

گوگل و فیسبوک اطلاعاتی که درباره ما دارند را به شرکت‌های تبلیغاتی می‌فروشند. این شرکت‌ها با استفاده از اطلاعات رایج نیازهای ما را می‌سنجند و در راستای آنها تبلیغات را انجام ‌می‌دهند.

 

وقتی وارد حوزه امینیتی دیجیتال می‌شویم  خیلی راحت قابل پیش بینی و فقط مانند ملوکول‌های کوچکی در ماشین‌های عظیم هستیم؛ اما چه کاری از ما ساخته است تا مقابل به مثل کنیم؟

چگونه از اطلاعات و عکس‌های شخصی خود در فضای مجازی محافظت کنیم

چگونه از اطلاعات خود مراقبت کنیم

چیزهایی مانند به خاطر سپاردن پسوردها توسط حافظه موبایل یا حساب کاربری گوگل ابداٌ ممنوع. چون امنیت اطلاعات شخصیمان پایین می‌آید.

 

اگر با جیمیل وارد حساب‌های گوگل خود می‌شویم باید بگویم که بیشتر از آنچه فکر کنیم گوگل اطلاعات ما ‌را می‌داند به طور مثال: موضوعاتی که در گوگل جستوجو می‌کنیم. بهتر است گزینه حذف خودکار تاریخچه گوگل را فعال کنیم. معمولا بعد از دانستن این موضوع این سوال را میپرسیم که اطلاعات ما به درد چه کسی می‌خورد! اما باید گفت ما تا زمانی نگران اطالاعات  شخصی و خصوصی خود نیستیم که در موبایل و لپ‌تاپ خودمان باشد.

 

مراقب وای‌فای رایگان باشید

بسیاری از مکان‌های عمومی مانند کافی‌ شاپ‌ها، هتل‌ها، فرودگاه‌ها و غیره مجهز به وای‌فای رایگان هستند. اکثر این اینترنت‌های رایگان، حتی اگر برای اتصال نیاز به رمز عبور داشته باشند هم از اطلاعات خصوصی ما کپی برداری می‌کنند، مانند: عکس‌ها و فیلم‌هایی که دانلود و آپلود می‌کنیم، پیام‌هایی که از طریق فضای مجازی ارسال می‌کنیم، ایمیل‌ها و وبسایت‌ها. بهتر است که از وای‌فای‌های عمومی استفاده نکنیم.

 

گوگل می‌داند کجا هستید

شما به صورت آنلاین کاملا قابل ردیابی هستید، مانند: مسیرهایی که با استفاده از گوگل مپ دنبال می‌‎کنیم و مکانی‌هایی که بیشترین ساعت‌هارا در آنجا می‌گذرانیم (خانه، سره‌کار و ...).پیشنهاد این است که تنها در موارد ضروری، مکان یابی تلفن همراه خود را روشن کنید. و تا حد امکان از روشن گذاشتن اینترنت همراه در مواقع غیر ضروری خوداری کنید.

 

ورود با حساب گوگل یا فیسبوک

هیچگاه برای ورورد به حساب‌های کاربری جدید از حساب فیسبوک و گوگل خود استفاده نکنید زیرا به آنها اجازه می‌دهید که در دیگر وبسایت‌ها نیز شمارا زیره نظر داشته باشند.

 

برای هر یک از حساب‌های کاربری جدید یک ایمیل جداگانه بسازید که اگر موضوع افشای اطلاعات برای شما پیش آمد، تشخیص دهید که از کدام یک باید شکایت و پیگیری کنید. برخی از وبسایت‌ها مانند وبسایت‌های بانکی، شماره حساب را با امنیت کامل ذخیره می‌کنند اما با مرتبط کردن حساب گوگل یا فیسبوک، به آنها   اطلاعات حساب بانکی خود را هم می‌دهید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.