2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
آریا برزگر چطور به پرسپولیس ملحق شد

آریا برزگر چطور به پرسپولیس ملحق شد

آریا برزگر ستاره تیم ملی امید تازه‌ترین برد پرسپولیس در مقابل استقلال بود.

دوات آنلاین-اوایل مهر‌ماه بود که برخی رسانه‌ها اعلام کردند مسئولان باشگاه استقلال به‌دلیل تعداد زیاد آبی‌پوشان مصدوم قصد دارند بازیکنان جدیدی را به خدمت بگیرند. دانیال اسماعیلی‌فر از ذوب‌آهن، مهدی ترکمان از پارس جنوبی و آریا برزگر بازیکن تیم ملی امید، بازیکنانی بودند که گفته می‌شد نامشان در لیست آبی‌پوشان برای نقل‌و انتقالات زمستانی است.

 

آریا برزگر مهاجم جوان و ملی‌پوش فوتبال پایه‌ای ایران، بازیکنی بود که گویا نظر آندره‌آ استراماچونی را هم جلب کرده‌ و مسئولان باشگاه استقلال مذاکرات موفقی با باشگاه خلیج‌فارس شیراز که برزگر در عضویت آن بود، داشتند.

 پرسپولیس برنده جدال با استقلال: آریا برزگر چطور به پرسپولیس ملحق شد

 حتی توافق‌نامه هم بین مسئولان 2 باشگاه تهرانی و شیرازی با مبلغ رضایت‌نامه و حق انتقال و زمان پرداخت مبلغ نوشته و امضا شد و به نظر می‌رسید کار انتقال آریا برزگر آقای گل جوانان به استقلال پایان یافته است.

 در‌حالی که مذاکرات استقلالی‌ها و باشگاه شیرازی بر سر انتقال آریا برزگر به پایان رسیده بود، برخی رسانه‌ها از تمایل باشگاه پرسپولیس به جذب این بازیکن و مذاکره انصاری‌فرد با مسئولان باشگاه شیرازی و پدر آریا خبر دادند.

 

البته این اولین دور مذاکرات طرفین نبود و در زمان مدیریت ایرج عرب مدیرعامل سابق پرسپولیس مذاکراتی با آریا بزرگر صورت گرفته بود اما بنا به دلایلی توافق حاصل نشده بود. این بار انصاری‌فرد با وجود اطلاع از توافق‌نامه استقلال و باشگاه آریا برزگر با پدر او وارد مذاکره شد.

 

 موضوعی که ظاهرا استقلالی‌ها و مسئولان باشگاه خلیج‌فارس شیراز یادشان رفته بود در توافق‌نامه لحاظ کنند! با توجه به سن و سال پایین آریا برزگر و نرسیدن او به سن 18‌سال و قانونی طبق قوانین فیفا، باشگاه خواهان نمی‌توانست راسا با او مذاکره کند مثل داستان انتقال اللهیار صیادمنش به فنرباغچه ترکیه که مسئولان باشگاه ترکیه و استقلال همه امور انتقال و قرارداد را با پدر صیادمنش هماهنگ کردند و وقتی این بازیکن در تیر ماه به سن 18 سال رسید، انتقال قانونی و رسمی او انجام شد.

 پرسپولیس برنده جدال با استقلال: آریا برزگر چطور به پرسپولیس ملحق شد

 این موضوع مهم از نظر مدیران استقلال دور مانده بود و چون امضای بازیکن یا پدر و وکیل او پای قرارداد نبود، عملا توافق‌نامه استقلال و باشگاه خلیج فارس شیراز اعتباری نداشت و پرسپولیسی‌ها هم از این خلا قانونی در توافق‌نامه آن‌ها استفاده کردند و در مذاکره با پدر آریا برزگر و جلب رضایت آن‌ها آقای گل جوانان را با عقد قرارداد 5 ساله به خدمت گرفتند و این بازیکن از امروز در تمرین پرسپولیس حاضر خواهد شد.

 

 گفتنی است آریا برزگر، مهاجم 18 ساله تازه‌وارد پرسپولیس تاکنون 25 گل در تیم ملی جوانان به ثمر رسانده و در آخرین تورنمنت با این تیم نیز موفق به کسب عنوان آقای گلی شده بود.

  

پس از قرارداد 5 ساله پرسپولیس و آریا برزگر، برخی با استناد به توافق‌نامه اولیه باشگاه‌های استقلال و خلیج‌فارس شیراز این انتقال را غیرقانونی و قابل پیگرد حقوقی برشمردند. خراسان ورزشی این موضوع را با دکتر عبدالصمد ابراهیمی وکیل و کارشناس حقوقی در میان گذاشت که وی با رد چنین ادعایی به خراسان گفت: «توافق استقلال و باشگاه خلیج‌فارس شیراز با این‌که به نظر بی‌نقص می‌آید اما بدون جلب نظر خود بازیکن صورت گرفته و امضای آریا برزگر یا وکیل و پدرش زیر توافق‌نامه نیست. هرچند بازیکن به سن قانونی نرسیده و در عضویت باشگاه خلیج فارس شیراز بوده اما بدون موافقت بازیکن هیچ اقدامی نمی‌توان صورت داد و هر توافقی باید بین 2 باشگاه و بازیکن یا مدیربرنامه، وکیل یا پدرش باشد که در توافق‌نامه استقلال و خلیج‌فارس این مسئله لحاظ نشده بود و برای همین هم پرسپولیس با جلب رضایت بازیکن یا پدر و وکیل او توانست جذبش کند و کار غیرقانونی هم صورت نگرفته است.»

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.