2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
ماجرای واقعی  سریال زیر تیغ چه بود و متهم اصلی چه شد؟

ماجرای واقعی سریال زیر تیغ چه بود و متهم اصلی چه شد؟

متهم واقعی بعد از بخشیده شدن گفت: در این چهار سال که زندان بودم به خاطر کاری که کردم روزی هزار بار می مردم و زنده می شدم. همسرم سکته مغزی کرد. زندان عذاب بزرگی برای من بود

دوات آنلاین-سریال زیر تیغ که سریالی بسیار تاثیرگذار و تماشایی بوده و هست بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده بود که البته آن پرونده نیز در نهایت به نجات متهم به قتل از چوبه دار ختم شد.

 

پرونده واقعی  صبح روز چهار مهر سال 84 گشوده شد . آن زمان ماموران مرکز فوریت های پلیسی110 تهران بزرگ از وقوع درگیری کارخانه ارج باخبر شدند و با حضور در محل حادثه متوجه شدند یک مرد 47 ساله به نام علیرضا بر اثر اصابت ضربه چاقو به قلبش در جریان درگیری به قتل رسیده است.

 

تحقیقات نشان داد این فرد با مرد 52 ساله ای به نام ایوب درگیر شده و وی در رختکن کارخانه به قتل رسیده است.

 

ایوب دستگیر شد و در بازجویی به ارتکاب درگیری با علیرضا اعتراف کرد اما مدعی شد قصد به قتل رساندن علیرضا را نداشت.

 

ایوب گفت: روز قبل از حادثه بر سر مسائل مختلف با یکدیگر درگیر بودیم تا اینکه روز حادثه در زمان پوشیدن لباس کار درگیری به اوج خود رسید.

 

ایوب بعد از اعتراف به جرمش در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و اولیای دم علیرضا برای او درخواست قصاص کردند. بعد از صدور حکم مرگ برای متهم پرونده به دیوان عالی کشور رفت و رای تایید شد. به این ترتیب ایوب در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت تا این‌که بالاخره خانواده علیرضا با حضور در دادسرای امور جنایی تهران از شکایت خود گذشتند و رضایت دادند. به این ترتیب ایوب از طناب دار رهایی یافت.

 

ایوب بعد از بخشیده شدن از سوی اولیای دم به دلیل این‌که قتل جنبه عمومی دارد بار دیگر در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

 

ایوب در جلسه محاکمه گفت؛ من از مدت ها قبل با علیرضا آشنا بودم. ما همکاران خوبی بودیم و قرار بود من یکی دو روز دیگر بازنشسته شوم. خیلی از این مساله خوشحال بودم تا اینکه روز حادثه درگیری لفظی بین من و رضا پیش آمد. رضا با یک میله آهنی به سمتم حمله کرد و می خواست مرا بزند. برای اینکه جلوی ضربه او را بگیرم یک چوب برداشتم، البته به طور اتفاقی چشمم به این چوب افتاد. می خواستم با آن جلوی ضربه رضا را بگیرم که یکدفعه چوب به میله یی که رضا بالا آورده بود، برخورد کرد و باعث شد میله به عقب برگردد و به سر او برخورد کند.

 

ایوب ادامه داد: در این چهار سال که زندان بودم به خاطر کاری که کردم روزی هزار بار می مردم و زنده می شدم. خانواده ام به شدت تحت تاثیر قرار گرفتند و همسرم سکته مغزی کرد. زندان عذاب بزرگی برای من بود.

 

وی گفت: از شما تقاضا دارم مرا ببخشید و حالا که اولیای دم رضایت دادند در مجازاتم به لحاظ جنبه عمومی جرم تخفیف دهید.

 

بعد از پایان جلسه دادگاه هیات قضات وارد شور شدند و ایوب را به هشت سال حبس محکوم کردند. با توجه به اینکه وی چهار سال در زندان بود مابقی زندان از سوی قضات برای مدت پنج سال به حالت تعلیق درآمد و به این ترتیب ایوب به زندگی بازگشت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.