2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
بیوگرافی کامل فریبا جدی کار،بازیگر نقش اعظم، همسر جعفر در سریال زیر تیغ

بیوگرافی کامل فریبا جدی کار،بازیگر نقش اعظم، همسر جعفر در سریال زیر تیغ

من ” خانه مادر بزرگه “را بسیار دوست دارم . من عروسک گردان نوک سیاه بودم و هم عاشق سریال و هم , خود این کاراکتر هستم.

دوات آنلاین-فریبا جدی کار از جمله بانوان هنرمندی است که علاوه بر بازیگری در رشته عروسک‌گردانی نیز فعالیت دارد. او بیش از همه با بازی در نقش اعظم همسر جعفر در سریال زیر تیغ شناخته می شود.

 

فریبا جدی کار متولد سال 1338 است و در تهران به دنیا آمده. او از 15 سالگی وارد کانون پرورش فکری شد و کسب دانش در رشته بازیگری و عروسک‌گردانی را شروع کرد تا این‌که در 18 سالگی برای اولین بار در یک نمایش عروسکی به نام چشم در برابر چشم حضور یافت.

 

همسر فریبا جدی کار، علیرضا پورامین از عکاسان سینما است و آنها یک پسر و یک دختر دارند. پسر او آهنگساز و نوازنده کنترباس و گیتار است.

 فریبا جدی کار،بازیگر نقش اعظم، همسر جعفر در سریال زیر تیغ

فریبا جدی کار می‌گوید: من کار حرفه ای خودم را از سال ۱۳۵۸ شروع کردم. تحصیلات من دیپلم است و از سال ۱۳۵۵ در دوره های کانون پرورشی, فکری کودکان و نوجوانان شرکت می کردم. من از سن ۱۵ سالگی به کانون می رفتم و ادامه فعالیت من, با کانون در موفقیت من بسیار تاثیر داشته است. اولین تجربه بازیگری من به سال ۱۳۶۷ باز می گردد. فیلم “شاخه های بید “اثری از آقای “امرالله احمدجو”.

 

او ادامه می‌دهد: من کارهای تلوزیونی زیاد انجام نمی دهم و بیشترین علاقه ی من به کارهای عروسکی و عروسک گردانی است. به نظر من الان تهیه و تولید سریال هایی که بر روی ذهن و روان مردم تاثیر داشته باشد، به طوری که, سال های سال در ذهن مردم بماند کم تر شده اما تجربه های بازیگری خوبی هم داشته ام.

 

بازیگر نقش اعظم همسر جعفر در سریال زیر تیغ می‌گوید: در سریال زیر تیغ تمامی بازیگران و عوامل کار در جای مناسب خودشان بودند و برنامه ریزی و تفکری که , از قبل در این کار وجود داشت باعث شد که این سریال واقعا موفق شود.

 

این هنرمند درادامه می‌گوید: من بیش از ۳۰ کار تئاتر و عروسک گردانی انجام داده ام اما به جز عروسک گردانی کتاب خواندن هم , از دغدغه های همیشگی من است. من ” خانه مادر بزرگه “را بسیار دوست دارم . من عروسک گردان نوک سیاه بودم و هم عاشق سریال و هم , خود این کاراکتر هستم.

 

فیلم‌های فریبا جدی کار

بیداری رویاها (۱۳۸۸), شبانه‌روز (۱۳۸۷), کتاب قانون (۱۳۸۷), روز کارنامه (۱۳۸۱), گربهٔ آوارخوان (۱۳۶۹), پاتال و آرزوهای کوچک (۱۳۶۸), مرگ پلنگ (۱۳۶۸), کارآگاه (۲) (۱۳۶۷), شاخه‌های بید (۱۳۶۷)

 

سریال‌های جدی کار

کاکتوس ۳ تهران ۱۱- ۵۹۵ ج ۴۸ (۱۳۷۶-۱۳۷۵), زیر تیغ (۱۳۸۵), شاهگوش (۱۳۹۲), خط (۱۳۹۳)

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.