2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
استقلال در بحران؛ خطر بسته شدن  پنجره نقل و انتقلات استقلال جدی شد

استقلال در بحران؛ خطر بسته شدن پنجره نقل و انتقلات استقلال جدی شد

برخلاف اظهارات وکیل پروپیچ که ظاهرا دنبال راهی برای گرفتن مطالبات موکلش است، فیفا طی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه استقلال اعلام کرده بود پرداخت بدهی پروپیچ از طریق آن‌ها صورت می‌گیرد.

دوات آنلاین-بیست‌وهفتم تیرماه بود که باشگاه استقلال با انتشار بیانیه‌ای رسمی خیال هواداران میلیونی خود را راحت کرد و خبر از بسته شدن پرونده پروپیچ داد. اما حالا و بعد از گذشت حدود 2 ماه یک‌بار دیگر نام بازیکن کروات و سابق آبی‌ها در صدر اخبار قرار گرفته تا مشخص شود هنوز هم مدیران استقلال درگیر یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های خود در فیفا هستند. وکیل پروپیچ در نامه‌ای که به فیفا ارسال کرده، گفته بانکی که باید پول این بازیکن را پرداخت می‌کرد، نمی‌‌تواند پول را به حساب موکلش انتقال دهد و باید باشگاه استقلال از 2 پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم شده و به دسته پایین‌تر سقوط کند.

 

متن نامه وکیل پروپیچ

ضرب‌الاجل برای پرداخت این مبلغ 9 مارس 2017 بوده و باشگاه هنوز این مبلغ را پرداخت نکرده است. بر اساس تصمیم کمیته انضباطی فیفا، در تاریخ 13 می  ‌2019 که دومین تصمیم این کمیته بوده، باشگاه استقلال موظف به پرداخت 109,512 هزار دلار آمریکا و 5 درصد سود و مبلغ 255 هزار دلار آمریکا به اضافه 5 درصد سود به پروپیچ شد. در کنار آن کمیته انضباطی فیفا باشگاه را به مبلغ 20 هزار فرانک سوئیس جریمه کرد که 60 روز فرصت داشت آن را پرداخت کند و اگر در این مدت این پول پرداخت نمی‌‌شد، دوباره پرونده به دبیرخانه کمیته انضباطی فیفا ارجاع داده می‌شد. مهلت پرداخت تا تاریخ 13 جولای 2019 (75 روز پیش از تاریخ این نامه) است. باشگاه استقلال همچنان این پول را پرداخت نکرده و از جانب فیفا پولی دریافت نکرده‌ایم. بر اساس تصمیم کمیته انضباطی فیفا، در تاریخ 13 می ‌2019 که دومین تصمیم فیفا بود، اگر پرداختی از جانب باشگاه استقلال صورت نگیرد، محرومیت از پنجره نقل‌وانتقالاتی برای ثبت بازیکنان داخلی و بین‌المللی به باشگاه و فدراسیون فوتبال ایران اعلام خواهد شد. در واقع محرومیت از جذب بازیکن باید از 14 جولای به صورت اتوماتیک از سوی فدراسیون فوتبال ایران به اجرا دربیاید. ضرب‌الاجل تعیین‌شده در تاریخ 13 جولای 2019 به پایان رسیده و هنوز باشگاه و فیفا به موکلم پرداختی نداشته‌اند. از طرفی محرومیت از جذب بازیکنان برای استقلال به اجرا درنیامد و این باشگاه با بازیکنان جدید قرارداد بست و آن‌ها را ثبت کرد. در نتیجه، باشگاه استقلال به تصمیم فیفا احترام نگذاشت که باورکردنی نیست! از کمیته انضباطی فیفا درخواست داریم باشگاه استقلال را به مبلغ 50 هزار فرانک سوئیس و سقوط به دسته پایین‌تر جریمه کند. ما از کمیته انضباطی فیفا خواستیم تمامی بازیکنانی که استقلال از تاریخ 14 جولای 2019 تا به امروز جذب شده‌اند را منتفی کند.»

 

 چقدر تهدید جدی است؟

برخلاف اظهارات وکیل پروپیچ که ظاهرا دنبال راهی برای گرفتن مطالبات موکلش است، فیفا طی نامه‌ای در تاریخ 18 جولای به فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه استقلال اعلام کرده بود که پرداخت بدهی پروپیچ از طریق آن‌ها صورت می‌گیرد. در بخشی از نامه فیفا اشاره شده که با توجه به این‌که باشگاه استقلال از فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) درخواست کرده حق خود بابت حضور بازیکنانش در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام‌جهانی 2018 روسیه را دریافت کند، فیفا مبلغ طلب پروپیچ را به همراه 5درصد سود آن از مبلغ درخواستی باشگاه استقلال نگه می‌دارد و این مبلغ را به طور مستقیم از طریق ذی‌نفع و یا توسط عضو فدراسیون مربوطه تسویه خواهد کرد و یکی از این دو روش می‌تواند اجرا شود. با این حال تاکنون فیفا موفق به پرداخت این مبلغ نشده و همین مسئله باعث شده تا پرونده جنجالی آبی‌ها همچنان باز بماند. حالا باید منتظر واکنش باشگاه استقلال و از آن مهمتر فیفا به نامه وکیل پروپیچ باشیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.