2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
داستان سریال جشن سربرون درباره چیست+ بازیگران

داستان سریال جشن سربرون درباره چیست+ بازیگران

هرچند اساس قصه بر واقعیت است اما برای پرهیز از هر نوع سوءتفاهم که منجر به دعوای قومیتی شود، سریال را در فضایی تخیلی نوشتم و از این رو بازیگران سریال بدون لهجه بازی می‌کنند.

دوات آنلاین-سریال جشن سربرون ، یک سریال تاریخی است که داستان آن بر اساس واقعیت نوشته شده است.

 

جشن سربرون چیست

به گفته مجتبی راعی، کارگردان این سریال جشن سر برون یک اصطلاح درباره جشنی است که پس از پایان بافت قالی برگزار می‌شود. به این صورت که وقتی بافت قالی تمام می شود، قالی را از بالای دار می برند و به اصطلاح می‌گویند سر قالی را می‌بریم. این رسم، وجه تسمیه داستان و محور قصه خواهد بود

داستان سریال جشن سربرون درباره چیست+ بازیگران

داستان سریال جشن سربرون

مجتبی راعی کارگردان سریال جشن سربرون گفت: این سریال به دوران مظفرالدین شاه و پیروزی مشروطه‌خواهان می‌پردازد که البته داستان آن در میان عشایر می‌گذرد.

 

راعی با اشاره به قصه این سریال گفت: هرچند اساس قصه بر واقعیت است و چندین ماه در شیراز با نوادگان چند ایل عشایری فارس درباره وقایع آن زمان صحبت کردم اما برای پرهیز از هر نوع سوءتفاهم که منجر به دعوای قومیتی شود، سریال را در فضایی تخیلی نوشتم و از این رو بازیگران سریال بدون لهجه بازی می‌کنند. 

 

حسن نجاریان دریانی تهیه‌کننده سریال نیز گفت: درباره داستان سریال گفت: بهادر کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه سرخو رقابتی دیرینه دارد و مدتی این آتش کینه خاموش می‌شود تا اینکه سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری دختر کم‌سن و سال بهادر به نام جهان‌پسند می‌رود و...

 

بیوک میرزایی از بازیگران این سریال نیز گفت: قصه و فضای سریال جشن سربرون حول محور خان‌ها و قدرت‌طلبی‌ها و جاه‌طلبی‌های آن‌ها می‌گذرد و همه داستان در شیراز می گذرد.

عکسی از سریال جشن سربرون

بازیگران سریال جشن سربرون

حسین محجوب، محمود پاک نیت، نادر فلاح، لیلا اوتادی، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصر نصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک میرزایی، ارسلان قاسمی، مهران نایل، جواد قامتی، ابراهیم برزیده، سیامک اشعریون، پرویز بزرگی، علی جاویدفر، محمد حاج حسینی، فرشید صمدی پور، محمدرضا راد، حسن محمودی، مجتبی واشیان، امیر کسارنژاد، ساقی عسگری، سارا اشتری، امیر زمستانی، سودابه علیپور، نجات علی مرادی، سیامک حلمی، آرمین ترکمندی، علی حسن ناصری، ذبیح ذبیح پور، علی نجاریان، زهرا برومند، ایوب دمان، امیر نداف فر، عباس براری، رضا درم کزین، ابوالفضل حاجی علیخانی، مجید یاراحمدی، مهران هادی، جواد عاقبت بین، حسن زارع، محمودرضا بهرامی، علی عطایی، سیامک نظری، مرتضی ستارپور، محمد نادرخانی، فیروز حیدرزاده، سجاد مومنی و رضا سیدی از بازیگرانی هستند که در این سریال ایفای نقش کرده اند.

 

سریال جشن سربرون چند فصل و قسمت است

سریال جشن سربرون در سه فصل نوشته شده ‌و فصل اول این سریال در قالب ۳۰ قسمت است که ماجرای چند خان و رعیت را به تصویر می‌کشد.

 

فصل دوم داستان نیز در زمان پهلوی اول رخ می‌دهد .

 

روایت بازیگران از سریال

محمود پاک‌نیت، بازیگر نقش فتح‌الله خان نیز با اشاره به علاقه‌مندی‌اش به بازی در نقش‌های تاریخی گفت: فتح‌الله خان، شخصیت جاه‌طلبی است که همراه با حاکم فارس مسیر قصه را پیش می‌برد و البته در بخشی از قصه، مخاطب شاهد رفتار درست او خواهد بود تا وجوه مختلف این شخصیت را بشناسد. پاک‌نیت که پیش از این نیز با مجتبی راعی همکاری کرده، امیدوار است این سریال که در سال آینده روی آنتن تلویزیون می‌رود، برای مخاطب جذاب باشد.

 

فرخ نعمتی نیز که نقش مباشر خان را در این سریال بازی می‌کند، درباره این نقش گفت: این نقش به‌دلیل چندلایه بودنش برایم جذاب است و مطمئنم اولین همکاری‌ام با آقای راعی، خاطره‌انگیز و به یادماندنی خواهد بود.

 

صدرالدین حجازی نیز که در نقش شوکت خان یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را برعهده دارد، گفت: تحقیق و پژوهش مجتبی راعی و نگارش عبدالرسول گلبن و منصور براهیمی به این اثر اعتبار بخشیده است و من در مقام بازیگر از قوت قلم و دلنشینی آن لذت بردم. وی با اشاره به داستان تکراری مقابله خیر و شر در زندگی بیان کرد: این داستان اگر با زبانی شیوا بیان شود به دل می‌نشیند و مهم‌ترین بهانه برای دلنشینی آن را نمایش تفاخر و خودخواهی که در نقش من بود می‌دانم.

عکسی از سریال جشن سربرون

بیوک میرزایی در نقش یاور اکرم

بیوک میرزایی درباره نقش اش در این سریال به خبرنگار فارس گفت: در این مجموعه نقش یاور اکرم را بازی می کنم، او سرگردی است که با چاپلوسی و خوش رقصی به پست بالاتر که سرهنگ است، دست می یابد. سریال فضای تاریخی دارد که به دوره قاجار می‌رسد یک درام عاشقانه است که روی متن آن کارشده است و من یکی از نقش ها را  بازی می‌کنم.

 

وی ادامه داد: در ابتدا نقش دیگری به من پیشنهاد شد که حضورش چندان اکتیو نبود و آن را نپذیرفتم بعد نقش دیگری را پیشنهاد کردند که در واقع دو نقش را به یک نقش تبدیل کردند. سرگرد سریال جشن سربرون نقش خاصی است که حضور زیادی در سریال ندارد اما این نقش را بسیار دوست دارم و کار خوبی است که امیدوارم در زمان پخش به خوبی از سوی مخاطب دیده شود.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.