2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
پیش بینی 14 پرسپولیسی  درباره دربی

پیش بینی 14 پرسپولیسی درباره دربی

شش سؤال مشترک از 14 بازیکن سابق پرسپولیس پرسیده‌ایم که بیشتر جواب‌ها جالب و ویژه است. البته مدیونید اگر فکر کنید انتخاب شش سؤال برای این صفحه عمدی بوده است.

دوات آنلاین-دربی 90 از راه رسید و رفتیم سراغ بخشی از آنهایی که روزی روزگاری این مسابقه بزرگ را با لباس قرمز، با کلی هیاهو و حاشیه با گوشت و خون‌شان لمس کرده‌اند.

ایران ورزشی نوشت: شش سؤال مشترک از 14 بازیکن سابق پرسپولیس پرسیده‌ایم که بیشتر جواب‌ها جالب و ویژه است. البته مدیونید اگر فکر کنید انتخاب شش سؤال برای این صفحه عمدی بوده است.

1) بهترین تصویر یا خاطره‌ای که از دربی دارید؟

2) بدترین تصویر یا خاطره‌ای که از دربی دارید؟

3) دربی بازترین بازیکن یا مربی در تیم خودتان یا رقیب؟

4) اتفاق قابل پیش بینی از دربی 90؟

5) ستاره احتمالی دربی 90؟

6) اگر خودت در این دربی بودی چه کار می‌کردی؟

 

درخشان: اگر بودم باز هم دربی را می‌بردم

 

1) تا دلتان بخواهد خاطره خوب دارم. چه وقتی بازی می‌کردم چه در دوره مربیگری اما بهترینش همان بازی دوران بازیگری است که سه تا زدیم.

2) باخت یک بر صفر سال 61 . اصلاً بازی عجیب و غریبی بود. هم جو و تماشاچی هم شرایط تیم همه چیز دست به دست هم داد تا ببازیم.

3) خودم دربی بازترین بودم. سه- هیچ بردم، دو بر یک بردم چه در دوره مربیگری چه در بازیگری. دیگر باید چه کار کنم. در مربیگری با پیکان و شاهین بوشهر و شهرداری تبریز هم بردم‌شان.

4) امیدوارم بازی خوبی شود. بیشتر دلیلش هم حضور دو تا مربی خارجی روی نیمکت‌هاست. آنها دنبال مسائل جانبی این بازی نیستند و می‌خواهند تفکرشان را در زمین پیاده کنند. ما مربی خارجی آورده‌ایم که تاکتیک و تعویض و تأثیر فنی‌اش را ببینیم. خوشبختانه مربی ایرانی نیست که بگویند از پیش گفته بودند چه کار کنید یا حالش را پرسیده باشند. این داستان‌ها را ندارد.

5) ستاره کسی است که تیمش خوب باشد. تیم باید ستاره باشد. البته وزنه به طرف پرسپولیس سنگینی می‌کند چون بازیکنانش سابقه دربی دارند و اسکلت تیمش را حفظ کرده. در واقع شرایط به سود پرسپولیس است مگر اینکه از نفراتش خوب استفاده نکند.

6) باز هم بازی را می‌بردم مثل همان 2-1 که طارمی را رو کردم.

نکیسا: خط دفاع را از خودم دور می‌کردم

1) گل هادی نوروزی به وحید طالب‌لو. جایش همیشه سبز باشد. همینطور مهرداد اولادی، مجید غلام‌نژاد، همایون بهزادی، منصور پورحیدری، فریبرز مرادی، رضا احدی و همه درگذشتگانی که دربی را تجربه کرده‌اند، جایشان سبز باشد.

2) مربوط به خودم است و آن پنالتی که ساندرو پل گرفت. صددرصد اشتباه بود و ادموند اختر با هوش و ذکاوت خودش داور را مجاب کرد که پنالتی بگیرد و در واقع پنالتی را از داور گرفت.

3) فکر می‌کنم پرویزخان مظلومی باشد چون 4 بار متوالی موفق شده این بازی را به عنوان سرمربی ببرد.

4) قطعاً جنگ میانه میدان چون کمتر توپ لو می‌رود. ترکیب دو تیم هم خاص است، مربیان خاصی دارند و فکر می‌کنم چیزی قابل پیش‌بینی نباشد.

5) در تیم پرسپولیس می‌تواند علیپور باشد و در استقلال سیدحسین حسینی چون پرسپولیس سوار بازی خواهد بود. این تیم هارمونی و نظم بیشتری دارد. نقش هواداران هم تعیین‌کننده است. من در دربی بازی کرده‌ام و هواداران می‌توانند تیم‌شان را هل بدهند به طرف برد.

6) اگر خودم بودم سعی می‌کردم خط دفاعی را از خودم دور نگه دارم چون راستش استقلال در هجده قدم خطرناک است اما پشت 18 شوتزنی ندارند که گلر را به چالش بکشد. ممکن است شوتی بزنند اما بازیکنانی مثل امید ابراهیمی یا آندو تیموریان ندارند که شوتزن باشد.

 

پنجعلی: وقتی ناصر راه افتاد

 

1) گلی بود که ناصر محمدخانی در آن بازی سه بر صفر زد. در صحنه گل اول من بلند زدم و روی ناصر پنالتی شد. در صحنه گل دوم من روی خط نیمه بودم که ناصر توپ را گرفت و راه افتاد و گل زد.

2) باخت یک بر صفرمان که پروز مظلومی گل زد. کل تیم در آن باخت مقصر بود و مظلومی روی سر کاشی‌نژاد سر زد.

3) علی آقا خوراکش دربی بود. این بازی را بلد بود.

4) همیشه فشاری که روی تیم‌هاست باعث می‌شود 20-15 دقیقه اول اشتباهات بیشتر باشد. در این لحظات خشونت دو تیم هم بیشتر است و با استرس بازیکنان تعداد پاس‌های اشتباه بیشتر می‌شود. با این وجود اگر در 20 دقیقه اول گلی زده شود حالا چه پرسپولیس باشد چه استقلال در نهایت پرسپولیس برنده است. یعنی اگر هم گل بخورند به بازی برمی‌گردند. پرسپولیسی‌ها ریسک می‌کنند و ترسی از باخت ندارند. به زعم من و کارشناسان پرسپولیس تیم‌تر است و اگر حالت عادی باشد، سوار بازی خواهد بود.

5) اگر فشار روی دروازه پرسپولیس بود، می‌گفتم بیرانوند چون او بهترین دروازه‌بان آسیاست اما احتمالاً یکی از هافبک‌های پرسپولیس ستاره می‌شود.

6) الان در استراحت مطلق بودم و در جریان بازی هم با یک کار روانشناسی کاری می‌کردم تا استرسم کمتر از بقیه باشد.

 

رأفت: نوراللهی ستاره دربی می‌شود

1- همه پیروزی‌ها در دربی خاطره‌اش خوب است. همین که داخل زمین باشید و پابه‌پای بقیه بازیکنان تلاش کنید و عرق بریزید راضی‌کننده است.

2- طبیعتاً باخت فنی و اخلاقی هم بد است. شاید خیلی‌ها منتظر بودند که من از آن درگیری خاص حرف بزنم، اما هرچه بوده گذشته و آنها از دوستان ما هستند و نباید به گذشته برگردیم.

3- مهدی هاشمی‌نسب.

4- ببینید استقلال تغییرات زیادی داشته و تجربه بازیکنان پرسپولیس در دربی از آنها بیشتر است. من فکر می‌کنم امروز بازی خوبی را شاهد باشیم و کفه ترازو 60 به 40 برای پرسپولیس سنگین‌تر است.

5- به‌نظرم احمد نوراللهی ستاره دربی خواهد بود. از آنجا که در این بازی جنگ اصلی در میانه میدان است، نوراللهی با دوندگی و شوت‌هایش می‌تواند چشم‌نواز بازی کند.

6- من اگر بودم بیشتر می‌دویدم و بیشتر به تیمم کمک می‌کردم چون در این بازی سنگین، دوندگی بالا و مثبت خیلی تأثیرگذار است.

 

عربشاهی: با استقلالی‌هاآقا وسط بازی می‌کردیم

1- دربی سال 65 که با سه گل آنها را شکست دادیم عالی بود. استقلال نیمکت ذخیره بسیار خوبی هم داشت اما ما به‌حدی خوب بودیم که 20 دقیقه آخر آقا وسط بازی می‌کردیم.

2- همان مسابقه‌ای که باید با چهار گل استقلال را شکست می‌دادیم، اما با تک‌گل پرویز مظلومی یک بر صفر باختیم. ما آنقدر خوب بازی کردیم که در پایان مسابقه هواداران تشویق‌مان می‌کردند. اتفاقاً از 120هزار نفری که به استادیوم آمده بودند 70درصدشان پرسپولیسی بودند.

3- محمد پنجعلی دربی‌باز بود و علی پروین مهره‌چینی خوبی داشت. از آنها هم اصغر حاجیلو، چنگیز، شاهرخ و شاهین بیانی خیلی خوب بودند.

4- من فکر می‌کنم بازیکنان استقلال داخل زمین جنگ روانی راه می‌اندازند.

5- ستاره اول که برای هواداران است اما شک نکنید امروز روز علیپور است.

6- من اغراق نمی‌کنم اما باور کنید برای ما دربی با بازی‌های دیگر فرقی نداشت چون بیشتر سال را با استقلالی‌ها در اردو‌های تیم ملی بودیم و احتمالاً آنها هم همین احساس را داشته‌اند. ضمن اینکه در بازی‌های ما حداقل 80هزار نفر به استادیوم می‌آمدند که همین باعث می‌شد فشار روانی تماشاگر را احساس نکنیم.

 

 ابوالقاسمپور: هاشمی‌نسب دربی‌باز بود

1- بهترین خاطره من از دربی همان گلی بود که زدم و با نتیجه 2 بر یک استقلال را شکست دادیم.

2- بدترین خاطره‌ام به دقیقه 4+90 یکی از دربی‌ها برمی‌گردد و در حالی که بازی بدون گل در جریان بود، من با دروازه آنها تک‌به‌تک شدم اما پشت پایم کش آمد و نتوانستم به توپ ضربه بزنم.

3- مهدی هاشمی‌نسب.

4- می‌خواهم پیش‌بینی غیرقابل قبولی داشته باشم و آن اینکه خدای نخواسته پرسپولیس ببازد.

5- گابریل کالدرون.

6- من اگر بودم یک گل دیگر می‌زدم.

 

یوسفی: شاهد درگیری خواهیم بود

 

1- اولین دربی من با پیروزی 3 بر صفر همراه شد که در آن بازی فوق‌العاده بودیم.

2- باخت یک بر صفر با گل مظلومی خیلی برای‌مان سنگین بود چون باید به‌راحتی آنها را شکست می‌دادیم اما توپی را سانتر کردند و همان هم گل شد.

3- به‌نظرم تمام بازیکنان ما در دهه 60 دربی‌باز بودند.

4- احتمالاً شاهد درگیری بازیکنان دو تیم درون زمین باشیم.

5- به‌نظرم یکی از دروازه‌بانان ستاره زمین خواهد شد.

6- من اگر بودم خیلی راحت و بدون حاشیه بازی می‌کردم.

میناوند: کاش یک بار دیگر آن تیر دروازه را مزه می‌کردم

 

 

1) همان ضربه‌ای بود که به تیر دروازه زدم و هنوز دارد می‌لرزد. رنجبران از راست داد و من توپ را بین هوا و زمین زدم.  این بهترین بازی‌ام بود. قبل از آن روزهای خوبی نداشتم و از نظر روانی به هم ریخته بودم که خدابیامرز استانکو فهمید و از طریق دکتر خرم با من حرف زد. مشکل خانوادگی بزرگی داشتم که گفت باید همه را کنار بگذاری.

2) در اوج آمادگی فدراسیون آی‌تی‌سی‌ام را دیر صادر کرد. در حالی که می‌توانستم 3-2 بازی قبل از دربی به میدان بروم با سنگ‌اندازی‌هایی که شد اولین بازی‌ام هفته ششم بود. دربی را دو بر یک باختیم که من پاس دادم و جواد کاظمیان تک به تک را نزد. بعد علی سامره گل زد.

3) نمی‌توانم از علی پروین به سادگی بگذرم و اجازه بدهید علی پروین و برانکو را بگویم. امیدوارم کالدرون هم به این جمع اضافه شود. از آن طرف هم خدابیامرز منصور پورحیدری بود که روحش شاد باشد.

4) چیزهایی شنیده شده که امیدوارم واقعیت نداشته باشد. می‌گویند استقلال 4 سال است نبرده و اگر ببازند استراماچونی باید برود اما امیدوارم نوع داوری طوری نباشد که اتفاقی را رقم بزند. من از خیلی از نفرات مربوط به تیم رقیب شنیده‌ام که بوهای بدی می‌آید اما امیدوارم فوتبال در زمین تعیین‌کننده نتیجه باشد و هیچ ایرادی هم ندارد یک تیم 10 سال دربی را ببازد و در حد توانمندی بازیکنانش نتیجه بگیرد. اگر هم استقلال برد من اولین نفری هستم که به این تیم تبریک می‌گویم اما امیدوارم داور اشتباه نکند. یعنی جایی برای اشتباه ندارد چه به نفع پرسپولیس چه استقلال.

5) علی علیپور و شجاع خلیل‌زاده. با وجود هجمه‌هایی که علیه علیپور راه افتاده می‌تواند تعیین‌کننده باشد. در همه جای دنیا برخی بازیکنان بزرگ هم در یک بازی روزشان نیست. ما در سه بازی قبلی که دو تا بردیم و یکی را هم به ناحق باختیم، علیپور در زمین دویده و جنگیده و در این باز هم حقش را می‌گیرد.

6) شاید سال‌هاست آرزو دارم و خیلی وقت‌ها خوابش را می‌بینم که مثلاً من سرنوشت این بازی را عوض می‌کنم اما دوست دارم دوباره آن ضربه‌ام به تیر دروازه را تجربه کنم چون اندازه 100 گل برای من مزه داشت.

فنونی‌زاده: این بازی پنالتی دارد

 

 

1- دربی سال 65 اولین حضورم بود که با دو گل شاهرخ بیانی و یک گل محمدخانی برنده شدیم.

2- همان مسابقه‌ای که در 10 دقیقه دو گل خوردیم و باختیم بدترین خاطره‌ام بود.

3- علی پروین به‌معنای واقعی دربی‌باز بود؛ از آنها هم صادق ورمزیار.

4- مطمئن باشید بازی امروز پنالتی دارد.

5- من فکر می‌کنم ستاره این بازی علیرضا بیرانوند است.

6- من همیشه مقابل استقلال بهترین بازی‌هایم را انجام می‌دادم و اگر امروز هم بودم با تمام توان بازی می‌کردم.

 

 

 

 

خوردبین: گفتند یکی به یکی دیگه 6تا زده!

 

1) همان بازی شش‌تایی‌ها. من در شیراز با حسین کلانی برای خدمت سربازی و مسابقات ارتش‌ها رفته بودیم. به حسین اجازه دادند برگردد تهران اما به من اجازه ندادند. عصر روز بازی در پارک گازو داشتم قدم می‌زدم که یک نفر رادیو داشت، گفتم از نتیجه خبر داری؟ گفت یک تیم به تیم دیگر شش‌تا زده! بعد از آن حسین کلانی آمد و کیهان ورزشی را آورد.

2) در یکی از بازی‌ها یک بر صفر از استقلال عقب بودیم که من فرار کردم و گل زدم و بازی یک بر یک شد اما آن بازی ناتمام ماند و بعداً با حکم فدراسیون 3 بر صفر بازنده شدیم.

3) خودم. اکثراً دربی‌ها را نباختم؛ چه به‌عنوان بازیکن چه سرپرست. ضمن اینکه رکورد حضور در این مسابقه را هم دارم.

4) نمی‌دانم، شاید ناهماهنگی‌های بازیکنان بیشتر باشد.

5) هر کس گل بزند (با خنده).

6) به‌عنوان بازیکن استراحت می‌کردم و زود می‌خوابیدم و در نقش سرپرست سعی می‌کردم تمام امکانات را برای تیم مهیا کنم تا تیم در بهترین شرایط به زمین برود.

 

انتظاری: به قیمت مردنم گل می‌زدم

1- بهترین خاطره‌ام گلی بود که در دربی زدم و باعث شد به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ پرسپولیس نامم در تاریخ دربی‌ها ثبت شود.

2-بدترین خاطره‌ام باز همان بازی و 10 دقیقه بعد از گلی بود که زدم و گل سوم را دریافت کردیم.

3-من در چند دربی با علی انصاریان همبازی بودم به نظرم یک دربی‌باز واقعی بود.

4-من پیش‌بینی نمی‌کنم فقط امیدوارم آنهایی که از تلویزیون بازی را تماشا می‌کنند خواب‌شان نگیرد.

5-به نظرم این بازی جنگ هافبک‌های دو تیم است و به احتمال زیاد احمد نوراللهی ستاره زمین خواهد شد. البته امیدوارم که بشار رسن هم بازی خوبی را ارائه دهد.

6-من اگر بودم به قیمت مردنم هم که شده بود گل می‌زدم. چون فقط آنهایی که در این بازی گل زده‌اند متوجه حرف من می‌شوند. خیلی خیلی لذت بخش است و امیدوارم بچه‌های پرسپولیس دربی امروز را غنیمت بشمارند چون بازیکنان بزرگی در تاریخ فوتبال ما بوده‌اند و گل‌های بسیاری هم زده‌اند اما چون در دربی گل نزدند خیلی از گل‌های‌شان را کسی به یاد ندارد اما بازیکنی بوده که دقایق کمی برای پرسپولیس بازی کرده ولی چون در دربی گل زده همه آن گلش را به یاد دارند.

 

 

منافی: دوست دارم علیپور گل بزند و ستاره باشد

1) همان دربی بود که ایون زاید سه گل زد. من شمال بودم و آن بازی را در بابلسر دیدم. خاطره خیلی خوبی بود.

2) بازی سال 73 که جنجال شد. من آن بازی را از بیمارستان نگاه می‌کردم چراکه 10روز قبل از آن مسابقه تصادف کردم.

3) فکر می‌کنم آقای خوردبین که بیشترین دربی را داشته و رکورددار است به اضافه علی آقای پروین.

4) احساس می‌کنم پرسپولیس برنده باشد و علیپور هم گل بزند.

5) همه می‌دانیم این بازی شرایط خاصی دارد و هر کسی گل بزند ستاره می‌شود، اما امیدوارم شرایط روانی علیپور در این بازی خوب باشد و گل بزند. علیپور شاگرد من در نساجی بوده و دوست دارم او ستاره بازی باشد.

6) متأسفانه اتفاق نیفتاد که در دربی باشم. ابتدا که من به پرسپولیس آمدم استقلال در دسته پایین‌تر بود و بعد از آن هم من تصادف کردم و در دربی سال 73 نبودم. اگر در این بازی بودم سعی می‌کردم گل پیروزی تیمم را بزنم و هواداران را خوشحال کنم.

 

نعیم آبادی: هواداران به باخت سه – هیچ‌مان هم راضی بودند!

1) همان بازی که با گل عابدیان یک بر صفر بردیم. آن موقع تیم‌مان خالی شده بود، بیانی، پیوس، محمدخانی، پنجعلی و درخشان که بهترین بازیکنان‌مان بودند و سال قبلش 3 تا زده بودیم، از تیم رفته بودند. طوری شده بود که هواداران راضی بودند ببازیم اما می‌گفتند شش تایی نشوید. حتی حاضر بودند سه تا بخوریم و می‌گفتند به این نتیجه هم قانعیم. می‌گفتند طوری نبازید که نتوانیم سرمان را بالا بیاوریم. قبل از آن بازی علی آقا من را برد دفاع چپ و گفت کلید بازی دست توست چون جناح راست استقلال با حضور جواد زرینچه و نامجو مطلق خیلی قوی بود و اینها در تیم ملی هم زوج موفقی بودند. علی آقا گفت تمام زور استقلال در این جناح است اما من حتی نگذاشتم یک سانتر از آن جناح داشته باشند. بعد از بازی من آخرین نفری بودم که رختکن را ترک می‌کردم و علی آقا گفت یادته چی گفتم اول بازی؟ بارک‌الله!

2) بازی که یک - هیچ باختیم و مرفاوی گل زد. آن بازی فنونی‌زاده از بغل پای من سانتر کرد و گل زدند. البته فنونی‌زاده لباس من را گرفت و نگذاشت بچرخم. او سانتر کرد و مرفاوی روی سر آقا مرتضی سر زد. در آن بازی حق ما باخت نبود اما با یک سانتر باختیم.

3) به نظرم فرشاد پیوس بود چون از کوچکترین موقعیت در دربی گل می‌زد. مربی هم که آقای پروین بود.

4) با توجه به ضعف خط حمله دو تیم فکر می‌کنم به احتمال زیاد بازی بدون گل مساوی شود. البته استقلال احتیاط را از دستورش خارج خواهد کرد چون چیزی برای از دست دادن ندارد و بی‌محاباتر حمله می‌کند. کالدرون هم نسبت به برانکو تهاجمی‌تر بازی می‌کند. خط حمله هر دو تیم ضعیف است اما من دوست دارم اگر بازی مساوی می‌شود 2-2 یا 3-3 شود چون تماشاگر می‌آید که گل ببیند.

5) مهره‌ای که در پرسپولیس خیلی می‌تواند مؤثر باشد بیرانوند است که می‌تواند کلین‌شیت کند. او بهترین و مهم‌ترین بازیکن این تیم است اما درون زمین فکر نکنم ستاره شاخصی داشته باشیم و اکثراً در یک سطح هستند.

6) من اگر بودم در کار دفاعی تمام تلاشم را می‌کردم تا تیمم گل نخورد. کار اصلی مدافع حفاظت از دروازه خودی است چون اگر تیم گل بخورد همه روی مدافعان آوار می‌شوند. به همین خاطر به مدافعان پرسپولیس توصیه می‌کنم از دروازه محافظت کنند چون گل نخوردن خودش برد است.

 

امامی‌فر: مصاحبه کالدرون و استراماچونی تنش‌زا می‌شود

1) دربی که 9 نفره توانستیم مساوی بیرون بیاییم. ما دو نفر کم داشتیم و می‌دانید که دربی مسابقه‌ای است که بار روانی‌اش بیشتر از مسائل تاکتیکی است. در آن فشار روانی ما دو نفر را از دست دادیم اما توانستیم بازی را کنترل کنیم. هر وقت به آن بازی فکر می‌کنم حس خوبی دارم هر چند در زمان مربیگری هم که با گل دقایق آخر عالیشاه بردیم خاطره خوبی بود.

2) از زمانی که به پرسپولیس آمدم در دربی‌ها باخت نداشتم تا آن بازی 2-3 که پیروز قربانی گل زد. در آن بازی هم بر اثر اشتباه تاکتیکی خودمان گل خوردیم. در آن بازی بازیکن لب خط تعویض شد و بیرون رفت و هافبک میانی آمد که فکر کنم عارف محمدوند بود. در نقطه مقابل استقلال فرزاد مجیدی را لب خط اضافه کرد. اتفاقاً ما خوب بودیم و با گل سهراب جلو افتادیم اما تلخ‌ترین بازی عمرم بود.

3) اگر بخواهم از زمان خودمان بگویم آقای پروین بود اما برانکو خیلی پخته‌تر و تاکتیکی‌تر کار می‌کرد.

4) شخصاً احساس می‌کنم با توجه به شرایط فوتبالی ما تنش زیاد می‌شود و احتمالاً این بازی پربرخورد خواهد شد. ضمن اینکه مربیان خودشان با کلام‌شان می‌توانند استرس را به بازی منتقل کنند و نوع کلام‌شان می‌تواند تنش‌زا باشد. من فکر می‌کنم با توجه به مصاحبه مربیان دو تیم قبل از بازی این مسابقه تنش خواهد داشت. اگر یادتان باشد برانکو همیشه آرام بود و حرف‌های تنش‌زا قبل از این بازی نمی‌زد. در خانواده هم فرزند به کلام پدر و مادرش نگاه می‌کند و بصورت ناخوداگاه در رفتارش تأثیر می‌گذارد.

5) احتمالاً از گلرها باشد.

6) مهم‌ترین کاری که می‌شود انجام داد این است که تمرکز و آرامش زیادی داشته باشی. اگر بازیکنی بخواهد به فکر عملکرد اضافه‌تر باشد یا بازیکنی ویژه در میدان باشد برعکس خواهد شد. باید خودتان باشید و مثل هفته‌های قبل بازی کنید.

 

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.