2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
دربی شرایط استقلال را رقم می زند

دربی شرایط استقلال را رقم می زند

استراماچونی نباید برای بودن یا نبودن مربی ایرانی برای باشگاه استقلال تعیین‌تکلیف کند. چرا این مربی باید خودش مترجم تعیین کند؟

دوات آنلاین-ظاهر ماجراهای اخیر استقلال نشان می‌دهد این تیم روزهای سختی را در پیش دارد، از بحث مدیریت گرفته تا مربی ناراضی و بازیکنان سوء‌استفاده‌گری که در میدان به جان هم افتادند و فضای تمرین را به هم ریختند، اما در چنین شرایطی استقلال باید خودش را برای حساس‌ترین بازی لیگ آماده کند؛ جایی که هواداران این تیم تشنه بردن هستند و هنوز وقایع دربی فصل پیش آنها را آزار می‌دهد. در چنین شرایطی اما استقلال به‌ندرت بازیکن باتجربه‌ای دارد که در بازی دربی بتواند دلخوش به گام‌های او باشد. در چنین روزهای حساسی به سراغ ایمان عالمی، بازیکن قدیمی استقلال رفتیم تا نظر او را در خصوص شرایط سخت این تیم جویا شویم.

 

*این روزها بحث تغییر مدیریت استقلال به گوش می‌رسد و گزینه محتمل جانشینی آقای فتحی، آذری است. به‌عنوان پیشکسوت استقلال نظرتان در مورد تغییر مدیریت این تیم چیست؟

 این مسأله نشأت‌گرفته از نتایج بدی است که استقلال در دو بازی اخیر خود به‌دست آورده. شاکله تیم استقلال تغییر کرده و رفت و آمدهای زیادی این تیم داشته که باعث شده ضعف مدیریت بیش از گذشته به چشم بیاید، اما نکته‌ای که می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که در این میان افرادی هستند که خودشان می‌خواهند به استقلال ورود کنند و خودشان بحث آمدن به این تیم را راه انداختند.

*منظورتان آقای آذری است.

 به هر حال به‌نظر می‌رسد او خودش این بحث را راه انداخته و بعید می‌داند حقیقت داشته باشد.

*استقلال از دو بازی تنها یک امتیاز کسب کرده و این نمی‌تواند برای تیمی مثل استقلال خوشایند باشد.

 استقلال در دو بازی اخیر هیچ‌چیز خاصی از خودش نشان نداده. درست است که در بازی با فولاد بحث داوری را پیش کشیدند اما این تیم در دو بازی خوب عمل نکرد. در کل مسائلی مثل رفتن معاون تیم، محرومیت بازیکنی مثل بلبلی و نظیر آن به تیم ضربه زده و تاکنون باعث شده استقلال نتیجه نگیرد.

*نظرتان در مورد نارضایتی دائمی استراماچونی و قهر کردن‌های این مربی چیست؟

 به هر حال افرادی مثل استراماچونی که مربی باهوشی هستند قبل از آمدن به ایران تمام تحقیق‌های خود را در زمینه کشور ما کرده‌اند. قطعاً او مربی مثل کی‌روش را الگوی خود کرده و دیده ایشان با چنین رفتارهایی در کشور ما نتیجه گرفته است. نکته دیگر که می‌تواند برای استراماچونی ایراد باشد، نداشتن دستیار ایرانی است.

*پس شما وجود مربی ایرانی در تیم را لازم می‌دانید.

 قطعاً همینطور است. استراماچونی نباید برای بودن یا نبودن مربی ایرانی برای باشگاه استقلال تعیین‌تکلیف کند. چرا این مربی باید خودش مترجم تعیین کند؟ نکته دیگر هم بحث حضور رحمان رضایی در کنار تیم است. دلیلش هم کاملاً مشخص است، چون مدیر برنامه استراماچونی و رضایی یکی بوده حالا بحث آمدن او در استقلال مطرح شده است.

*در چنین شرایطی حتماً باید نگران دربی بود.

 بله، باید نگران بود، بخصوص نگران دقایق آخر. همیشه 5 دقیقه بعد از گل دقایق حساسی است که باید به آن توجه کرد اما استقلال از همین نقطه ضربه خورده و کسی به آن توجه نمی‌کند. استقلال نزدیک 15روز زمان دارد تا خودش را برای دربی آماده کند. نتیجه دربی مهم‌ترین چیزی است که شرایط استقلال را برای ادامه فصل مشخص خواهد کرد.

منبع: ایران ورزشی.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.