2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
زندگی سیاه دختران ساده لوح

زندگی سیاه دختران ساده لوح

وقتی در اجتماع با فروریختگی فرهنگی و کم رنگ شدن ارزش ها رو به رو می شویم، نسل جوان به خود اجازه می دهد مرتکب هر عمل غیراخلاقی شود .

دوات آنلاین-دکتر فریبا نادری آسیب شناس اجتماعی در یادداشتی به بحث اغفال دختران و خطرات و آسیب‌هایی که آنان را تهدید می‌کند پرداخته است.

 

برخی پسران برای رسیدن به اهداف و نقشه های شوم خود با طرح دوستی به زندگی دختران ساده لوح وارد  و بعد از ایجاد وابستگی و علاقه مندی مرتکب اخاذی و کارهای غیراخلاقی می شوند که زندگی و آینده این دختران را تباه می‌کنند و آن ها مجبور می شوند برای حفظ آبرو تن به خواسته های نامشروع این پسران پلید بدهند.

 

در برخی پرونده ها دیده می شود پسران از دخترانی که با آن ها دوست هستند، باج و حق السکوت می گیرند. چنان چه در جامعه چنین حوادثی رواج یابد از نگاه جامعه شناختی آن جامعه دچار آنومی اجتماعی شده است و ناهنجاری های فراوانی را در بین دختران و پسران آن جامعه شاهد خواهیم بود.

 

وقتی در اجتماع با فروریختگی فرهنگی و کم رنگ شدن ارزش ها رو به رو می شویم، نسل جوان به خود اجازه می دهد مرتکب هر عمل غیراخلاقی شود و سردرگمی های اخلاقی، فساد را در میان نسل جوان شایع می کند. برخی از این دختران که با وعده ازدواج فریب پسر مورد علاقه شان را می خورند، بعد از تباه شدن زندگی چاره ای جز خودکشی یا فرار از خانه ندارند زیرا هیچ نهاد حمایتی وجود ندارد که از حقوق پایمال شده شان دفاع کند و به آن ها برچسب می زنند که خود در بروز این حوادث دخیل بوده اند در حالی که باید گفت از عاطفه و مهر این دختران سوء استفاده شده است و خانواده نیز در برخورد با این مسائل برخورد هیجانی نشان می دهد که سبب آسیب زدن بیشتر به دختران می شود.

 

گاهی اوقات دیده می شود فضای جامعه به قدری نامساعد است که جوانان نتوانسته اند هیجانات دوران نوجوانی و جوانی خود را  کنترل و مدیریت کنند بنابراین شخصیت شان طوری شکل گرفته که فقط هیجان شان با اعمال غیراخلاقی خاموش می‌شود و هیچ مهاری روی رفتار و اخلاق شان ندارند.

 

نکته قابل توجه دیگر مادیات است. برخی دختران خودنما و خودخواه تصور نمی کنند که به دام چنین پسران پلیدی‌بیفتند بنابراین تمام عواطف خود را صرف یک رابطه غیراخلاقی و مخرب می کنند. این دختران اعتماد به نفس پایینی دارند و به خاطر خودبزرگ بینی، تحت تاثیر پسران پلید قرار می گیرند و تن به دوستی های غیرمتعارف می دهند.

 

با توجه به کاهش ازدواج  برخی دختران و پسران ترجیح می دهند دوستی های نامتعارف داشته باشند و وقتی از سوی پسران پلید مورد سوء استفاده قرار می گیرند، چاره ای جز دادن باج ندارند و این پسران هم برای کسب درآمد روش های اخاذی و باج خواهانه را انتخاب می‌کنند.  تنوع طلبی این پسران شخصیت آن ها را متزلزل کرده است و دختران ناآگاه اغلب فریب رفتارهای پرمهر و محبت ظاهری این پسران را می خورند. البته باید گفت قانون و مقررات به حقوق زنان در این زمینه کم توجه بوده است و اغلب به این دختران انگ زده می شود تا این که از حقوق پایمال شده شان دفاع شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.