2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چه کار کنیم که فلافل خانگی ترد و خوشمزه شود

چه کار کنیم که فلافل خانگی ترد و خوشمزه شود

دستور پخت فلافل خیلی ساده و آسان است. بهتر است این غذا را در خانه تهیه کنید نه این‌که از بیرون بخرید.

دوات آنلاین-فلافل از آن جور غذاهایی است که همه از کوچک و بزرگ آن را دوست دارند. شما هم می‌توانید در خانه فلافل درست کنید. برای این‌که فلالف ترد  خوشمزه‌ای درست کنید که مزه‌اش از فلافل‌های بیرون هم بهتر باشد دستور پخت و طرز تهیه  آن را بخوانید:

 

مواد لازم برای فلافل

نخود خام: یک فنجان

 

پیاز: یک عدد متوسط

 

جعفری خردشده: ۲ قاشق غذاخوری

 

نمک: یک قاشق چایخوری

 

سیر تازه: ۵ حبه

 

فلفل قرمز خشک و آسیاب شده: یک و نیم قاشق چایخوری

 

فلفل سیاه: یک چهارم قاشق چایخوری

 

فلفل سفید: یک چهارم قاشق چایخوری

 

آرد نخودچی: یک قاشق غذاخوری

 

بکینگ‌پودر: یک قاشق چایخوری

 

روغن مایع: به مقدار لازم

دستور پخت فلافل خانگی

طرز تهیه و دستور پخت فلافل خانگی

۱. نخودها را از یک روز قبل بخیسانید. در طی این مدت چند بار آب نخودها را عوض و تازه کنید. نخودهای خیس خورده، پیاز، فلفل، جعفری، نمک، سیر و زیره را در میکسر بریزید و همه را با هم مخلوط کنید تا زمانی که تمام مواد خوب خرد شوند و حالت خمیری پیدا کند. مایه به دست آمده نباید زیاد شل باشد. ذرات مایه باید کمی درشت‌تر از ذرات شکر باشند.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه حمص، دسر معروف لبنانی

 

۲. در مرحله بعد آرد نخودچی و بیکینگ پودر را روی مواد مخلوط شده بپاشید و هم بزنید. باید میزان آرد برنج به قدری باشد که وقتی می‌خواهید توپ‌های فلافل را درست کنید به دست‌تان نچسبند. برای چند ساعت مخلوط را درون یک کاسه بریزید و روی آن را بپوشانید و داخل یخچال قرار دهید.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت سمبوسه ترد

 

۳. در یک ماهیتابه یا ظرف گود و عمیق روغن بریزید و اجازه بدهید روغن داغ شود. از خمیر به اندازه یک گردو بردارید و با دست گرد کنید. توپ‌ها را داخل روغن داغ بریزید و اجازه دهید سرخ شوند. فلافل‌ها باید در روغن غوطه‌ور باشند. بعد از سرخ شدن آن‌ها را روی دستمال روغن‌گیر بگذارید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود.

اهوازی ها فلافل را چه طور درست می کنند

نکات ریز آشپزی برای پخت فلافل اهوازی

-اضافه کردن رب گوجه فرنگی به فلافل اهوازی باعث خوش رنگ تر شدن آن خواهد شد. میتوانید رب گوجه فرنگی را حذف کرده و یا از یک عدد گوجه فرنگی تازه به صورت رنده شده استفاده کنید.

 

-برای خوش طعم تر شدن فلافل خانگی میتوانید مقداری نعنا خشک و زیره سیاه هم به مواد اضافه کنید.

 

-وقتی نخود را چرخ می کنید دقت کنید که اندازه ی نخود ها باید کمی بزرگ تر از دانه های شکر باشد.

 

-یک راه دیگر برای رفع نفخ نخود در تهیه فلافل خانگی این است که نخود ها را چندین بار بجوشانید و آب نخود پخته را دور بریزید..

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.