2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طرز تهیه حمص، دسر معروف لبنانی

طرز تهیه حمص، دسر معروف لبنانی

دسر لبنانی حمص مقادیر فراوانی آهن، ویتامین C، فولات، ویتامین B6 و پروتئین را درون خود جای داده است. حمص از فیبر بالایی برخوردار است كه هم برای كاركرد بهتر دستگاه گوارش مناسب است و هم به كمك افرادی كه رژیم غذایی دارند می‌آید.

دوات آنلاین-حمص یکی از دسرهای معروف لبنانی است که البته به غذای بین المللی تبدیل شده و به ویژه در میان مردم خاورمیانه طرفداران زیادی دارد. دشتور پخت حمص را در زیر به نقل از جام جم بخوانید:

 

مواد لازم برای پخت حمص برای 4 نفر

فلفل قرمز   به میزان لازم

روغن زیتون  به میزان لازم

ارده  یک  لیوان

نخود  2 لیوان (​​​​​​​خاطرتان باشد شب قبل نخود‌ها را جوشانده و پوست كنده و پوره كنید تا طعم بهتری داشته باشد.)

سیر  3 حبه

نمک  به میزان لازم

لیموترش  دو عدد

طرز تهیه حمص، دسر معروف لبنانی

دستور پخت حمص

ابتدا نخود را با مقداری نمك می‌پزیم به‌طوری كه حدود نصف استكان آب آن باقی بماند. نخود‌ها را در دستگاه مخلوط كن می‌ریزیم.

 

كم كم آب نخود را اضافه می‌كنیم تا نخود‌ها به طور كامل پوره نشود، اما كاملا شل هم نباشد. مواد را در كاسه‌ای ریخته و سیر له شده را هم به پوره اضافه می‌كنیم.

 

كم كم ارده و آب لیمو ترش را به مواد اضافه می‌كنیم و می‌چشیم تا حد مطلوبی كه مناسب ذائقه‌مان باشد. در آخر كار نیز در ظرف مناسبی ریخته و با فلفل قرمز و روغن زیتون تزئین می‌كنیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.